تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820829825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت يازدهم تلاش زيادي براي آرامش رواني جامعه کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۹ب.ظ)
وزير دادگستري: دولت يازدهم تلاش زيادي براي آرامش رواني جامعه کرده است موج - قم- وزير دادگستري گفت: ايجاد آرامش رواني جامعه و فضاي امن براي رشد و تعالي مادي و معنوي از ديگر وظايف دولت‌هاست؛ دولت يازدهم تلاش زيادي کرده تا فضاي جامعه آرام بوده و کشمکش‌ها به حداقل ممکن برسند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) به شاخصه‌هاي الگوي مديريتي اسلامي اشاره و اظهار کرد: اميدواريم بتوانيم در هفته دولت، راه، آرمان و پيام شهدايي همچون رجايي و باهنر را زنده نگاه داريم و تقويت کنيم.
وي افزود: خدمت‌رساني، ايجاد بستر مناسب براي رشد، حفظ ارزش‌ها، باورها و اعتقادات مردم، حفظ ميراث اخلاقي، فکري و تربيتي جامعه وظايف اساسي دولت‌هاست؛ مردم مالک اصلي اين کشور و دولتمردان کارگزار آنها هستند، بنابراين چنانچه مردم از دولت‌هايشان رضايت داشته باشند خدا هم از آنها راضي خواهد بود و شاخص موفقيت آنها مثبت مي‌شود.
وزير دادگستري با بيان اينکه خدمتگزاران واقعي به دنبال آشوب، کشمکش و جدال نيستند، گفت: دولتمردان بايد با نشاط و باانگيزه باشند و با روحيه بالا به فکر خدمت‌رساني بوده و داراي اقتدار کافي باشند.
وي ادامه داد: ايجاد آرامش رواني جامعه و فضاي امن براي رشد و تعالي مادي و معنوي از ديگر وظايف دولت‌هاست؛ دولت يازدهم تلاش زيادي کرده تا فضاي جامعه آرام بوده و کشمکش‌ها به حداقل ممکن برسند.
پورمحمدي، هر نوع ناامني را عامل زمين‌گير شدن جامعه دانست و تصريح کرد: ناامني فيزيکي، معنوي و رواني هر يک مي‌توانند مانع پيشرفت يک کشور شوند به ويژه اينکه دشمنان اسلام و قرآن همواره تلاش مي‌کنند به جمهوري اسلامي آسيب برسانند و هدف عمده بسياري از سر و صداهايي که در منطقه بلند شده، از بين بردن ايران اسلامي است که مکتب اهل بيت(ع) را احيا کرده است.
وزير دادگستري افزود: اسلام سلفي، وهابي و داعشي همگي يک هدف اصلي دارند، به اين معنا که اسلام ناب که در جمهوري اسلامي برپا شده را نابود کنند، اما به لطف خدا و همت نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي و نيروهاي مسلح، امنيتي پايدار در کشور ما به وجود آمده است.
وي با بيان اينکه ايران جامعه‌اي جوان است، تبيين کرد: بيش از 60 درصد جامعه ما متشکل از کودکان، نوجوانان و زير سن ميانسالي هستند، بنابراين همه اينها نياز دارند که به آينده خود اميد داشته باشند و دولت هم موظف است اين اميد را تقويت کند، چراکه شرايط نااميدي، فضايي بحراني به وجود مي‌آورد و سرمايه‌ها انساني از کشور خارج خواهند شد.
پورمحمدي خاطرنشان کرد: دولت يازدهم تلاش زيادي براي حفظ و تقويت اين اميدواري انجام داده و شواهد و نظرسنجي‌ها هم حاکي از اميد بيشتر در جامعه هستند.
وزير دادگستري با اشاره به ضرورت برنامه داشتن براي تقويت اميد در جامعه از سوي دولت گفت: چنين دولتي بايد رفتاري شفاف داشته و پاسخگو باشد؛ اين امر لازمه بسترسازي موفق براي خدمت به جامعه است و اين اقدام داراي مبنايي اساسي است؛ به اين ترتيب که بايد به معياري روشن يعني قانون توجه داشت، چراکه قانون است که رفتارهاي دولتمردان را گويا و شفاف مي‌کند.
وي افزود: اين دولت با فهم و درک روشن از نيازمندي به قانون براي خدمت صادقانه به ملت، سعي در تقويت کردن قانون‌مداري کرده و براي اين منظور هم نياز است که خود دولت، قانونمندترين نهادها باشد.
پورمحمدي با اشاره به جلسات هفتگي دولت خاطرنشان کرد: براساس گزارش هيئت تطبيق مصوبات مجلس، در سال 91، 33 درصد مصوبات دولت توسط اين هيئت لغو يا خلاف قوانين تشخيص داده شده ولي در سال 92 که دولت يازدهم هفت ماه بر سر کار بود، موارد اعتراضي به سه درصد رسيد.
وزير دادگستري اضافه کرد: گزارش هيئت تطبيق گوياي اختلاف يک درصدي مصوبات دولت با قوانين مجلس در سال 93 بوده است.
وي با تأکيد بر تقيد و پايبندي دولت يازدهم به قانون، خاطرنشان کرد: از ديگر ويژگي‌هاي دولت شفاف اين است که اقدامات براساس کار کارشناسي صورت بگيرند و منابع هم بر همين منطق هزينه شوند.
پورمحمدي با بيان اينکه زمين‌خواري يکي از مشکلات اساسي در گذشته بوده است، گفت: تعرض به اراضي ملي و منابع طبيعي در گذشته به واسطه مشکلاتي در قوانين و مصوبات صورت گرفت؛ نگاه ضعيف کارشناسي و بي‌دقتي اين وضعيت را به وجود آورده بود يا اينکه براي توسعه کشاورزي، چاه‌هاي زيادي بدون مطالعه و مجوز حفر شدند و در حال حاضر نيمي از چاه‌هاي کشور غير مجاز هستند.
وزير دادگستري با انتقاد از مصوبات فراوان بدون پشتوانه در گذشته عنوان کرد: برخي از اين مصوبات هم بدون کار کارشناسي بوده‌اند به طوري که بسياري از آنها يا اولويت نداشته‌اند يا به درستي به مرحله اجرا درنيامده‌اند و مشکلات و چالش‌هايي را به وجود آوردند.
وي افزود: دولت يازدهم به دنبال آن است که مصوباتي داشته باشد که همراه با کارشناسي لازم و به پشتوانه بودجه موجود اجرايي شوند.
پورمحمدي با بيان اينکه نگاه کارشناسي در دولت به دقت مورد توجه قرار گرفته و رعايت مي‌شود، گفت: توسعه اقتصادي يکي از برنامه‌هاي دولت است؛ واقعيت اين است که هنوز هم به نفت وابستگي زيادي داريم ولي رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که هيچگاه از افزايش صادرات خوشحال نمي‌شويم.
وزير دادگستري با اشاره به کاهش 60 درصدي قيمت نفت در سال گذشته و کاهش چشمگير درآمد نفتي کشور، خاطرنشان کرد: لازم است وابستگي به نفت در ايران کاهش يابد و توجه به توليد و اشتغال مي‌تواند راهکار مناسبي براي حل اين مشکل باشد.
وزير دادگستري با بيان اينکه ايران هفدهمين قدرت اقتصادي دنيا را دارد، تصريح کرد: با اين حال بي‌ساماني و بي‌نظمي اقتصادي اجازه نمي‌دهد مردم لذت اين قدرت را بچشند.
پورمحمدي در پايان گفت: هرگاه پرونده‌ اقتصادي مطرح مي‌شود برخي شروع به دروغگويي و شايعه‌پراکني مي‌کنند تا مشکلاتي به وجود بياورند؛ بعضي هم با عناوين ارزشي و انقلابي پشت نقابشان پنهان مي‌شوند تا جلوي مبارزه با فساد را بگيرند، در حالي که دولت مصمم است اين کار را انجام دهد، چراکه رشد اقتصادي بدون مقابله روشن و قاطع با فساد محقق نخواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن