تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل روسيه در تامين نيروهاي نظامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۲۲:۱۶ب.ظ)
مشکل روسيه در تامين نيروهاي نظامي موج - روسيه با کمبود يک پنجم از نيازهاي خود در رسته هاي نظامي مختلف ارتش روبرو است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، روسيه در حال اجراي يک پروژه نوسازي در نيروهاي نظامي خود است، که به نظر مي رسد بسيار بلند پروازانه باشد. اين کشور با برنامه هاي قابل توجهي قصد دارد تا سال 2020 ادوات نظامي خود را ارتقاء دهد.
600 هواپيما، هزار و 100 هليکوپتر، 100 ناو جنگي، 24 زير دريايي و دو هزار توپخانه از جمله سلاح هايي هستند که نيروهاي نظامي اين کشور در پايان چشم انداز نظامي در سال 2020 به آنها تجهيز خواهند شد.
با توجه به تحقيقات انستيتو بين‌المللي پژوهش‌هاي صلح استکهلم، نوسازي تجهيزات نظامي روسيه هزينه تخميني 19 تريليون روبل (283 ميليارد دلار) را در بر خواهد داشت که اين رقم 4.5 درصد از توليد ناخالص داخلي روسيه را در سال 2014 شامل مي شود. بر اساس اين برآورد بايد روسيه را در رده سومين کشور پر هزينه در صنايع نظامي بعد از آمريکا و چين قرار داد.
با وجود آنکه پروژه ارتقاء سطح کيفي سلاح هاي نظامي يک نوسازي قابل توجه به شمار مي آيد، اما؛ به نظر مي رسد ارتش روسيه با مشکلات بزرگتري روبرو است.
در حالي که ارتش شوروي داراي بيش از 5 ميليون سرباز در رسته هاي مختلف نظامي بود؛ روسيه هم اکنون براي پر کردن يک پنجم از صفوف ارتش خود با مشکل جدي روبرو شده است.
موسسه بين المللي مطالعات استراتژيک لندن، در آخرين گزارش خود اعلام کرد، 771 هزار نيروي نظامي هم اکنون در روسيه در حال خدمت هستند که کارشناسان نظامي با توجه به اين آمار اعلام کردند، اين آمار نشان دهنده کمبود 16 درصدي (150 هزار نفر) نيروهاي مسلح با توجه به نياز رسته هاي مختلف ارتش اين کشور است.
روسيه در تلاش است وابستگي يگان هاي نظامي خود به سربازان وظيفه را کاهش دهد و نيروي حرفه اي و ثابت را جايگزين آنها کند.
کاهش قيمت نفت و افت محسوس روبل به عنوان ارز رسمي روسيه که به پايين ترين سطح خود از فوريه سال جاري رسيده است را بايد از عواملي دانست که روسيه تاکنون نتوانسته اند امکانات لازم را براي اسکان نيروهاي حرفه اي به دليل پر هزينه بودن تامين کند.
بسياري از کارشناسان پيش بيني مي کنند که روسيه توانايي مالي لازم براي لغو خدمت سربازي را حداقل تا 2020 نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن