تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804515760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت جهاد کشاورزي از ميزان ظرفيت پرورش «ماهي در قفس» مي گويد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
وزارت جهاد کشاورزي از ميزان ظرفيت پرورش «ماهي در قفس» مي گويد موج - معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران پيش بيني کرد: امسال 10 هزارتن ماهي به شيوه «پرورش در قفس» در آب‌هاي سواحل شمال و جنوب کشور پرورش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن صالحي در هفته دولت، طرح پرورش ماهي در قفس را با توجه به محدوديت آب شيرين، يکي از محوري‌ترين طرح‌هاي دولت تدبير و اميد در حوزه کشاورزي و شيلات عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات و بررسي‌هاي مشترک ايران و نروژ نشان مي‌دهد که در سواحل شمالي و جنوبي کشور، ظرفيت پرورش ماهي در قفس، بيش از 900 هزار تن است.
وي با بيان اين که سال گذشته 3 هزار تن ماهي در قفس در کشور پرورش يافت، تصريح کرد: براي توليد هر تن ماهي در قفس 15 ميليون تومان سرمايه‌گذاري و 15 ميليون تومان هزينه سرمايه در گردش نياز است و نرخ بازگشت سرمايه بيش از 30 درصد مي‌باشد که نشان مي‌دهد اين فعاليت سودآوري دارد.
صالحي خاطر نشان کرد: سال گذشته براي نخستين بار، صندوق توسعه ملي 300 ميليارد تومان به بخش خصوصي براي پرورش ماهي در قفس با کارمزد 14 درصد و براي مناطق محروم با کارمزد 10 درصد اختصاص داد و امسال نيز پرداخت تسهيلات به پرورش ماهي در قفس از اولويت‌هاي بخش کشاورزي به منظور تقويت زيرساخت‌ها از جمله تأمين بچه ماهي و ساخت اسکله در سواحل است.
وي در همين حال به وعده دکتر حسن روحاني، رئيس جمهوري کشورمان، در سفر استاني به گيلان نيز اشاره کرد و گفت: در اين سفر، دکتر روحاني وعده اختصاص 10 ميليارد تومان براي کمک به زيرساخت‌هاي پرورش ماهي در قفس را داده است.
معاون وزير جهاد کشاورزي با بيان اين که بچه ماهي براي توسعه پرورش ماهي در قفس تأمين شده است، اذعان دانست: خوشبختانه در شمال کشور به منظور تأمين بچه ماهي مورد نياز، مرکز اصلاح نژاد، تکثير و بازسازي ذخاير شيلات، جايگاه ويژه‌اي پيدا کرده ضمن آن که براي جنوب کشور هم دو مرکز اصلاح نژاد، تکثير و بازسازي ماهي در جزيره قشم، يک مرکز در ميناب، دو مرکز در استان بوشهر و دو مرکز در استان خوزستان فعال شده‌اند.
وي در مورد تجهيزات مربوط به پرورش ماهي در قفس نيز گفت: ظرفيت قفس‌هايي که دردنيا استفاده مي‌شود از 40 تن تا 700 تن است و قفس‌هايي که در حال حاضر در کشور ما مورد استفاده قرار مي‌گيرد بين 40 تا 50 تن است.
صالحي با اشاره به اين که پرورش ماهي در قفس، ظرفيتي است که در کشور مغفول بوده است، گفت: با وجود برخورداري از 5 هزار و 800 کيلومتر سواحل شمالي و جنوبي کشور بايد هر چه سريع‌تر آن را توسعه دهيم.
وي همچنين ياد آوري کرد: تا پايان برنامه ششم توسعه براي توليد 200 هزار تن ماهي در قفس هدف گذاري شده است.
رئيس سازمان شيلات ايران بيان داشت: از آنجايي که در روش پرورش ماهي در قفس، گونه‌هايي با ارزش اقتصادي بالا توليد مي‌شود، اين توليدات مي‌تواند بازار صادراتي خوبي داشته باشد.
وي گفت: نروژ در زمينه پرورش ماهي در قفس در سواحل، مقام نخست را در جهان دارد و کشورهايي مانند چين و ايتاليا در رتبه‌هاي بعدي هستند و ايران با همه اين کشورها به منظور تبادل دانش و تجربيات ارتباط برقرار کرده است.
صالحي اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان خوار و بار جهاني ملل متحد FAO کل توليدات پرورش ماهي در قفس، پنج ميليون تن در سال است که نزديک به 1.5 ميليون تن آن توسط نروژي‌ها توليد مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن