تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798600812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابزار دولت برای رای آوری گزینه اصلاح طلبان به کار افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ابزار دولت برای رای آوری گزینه اصلاح طلبان به کار افتاد
چمران و مسجد جامعی برای ارزیابی عملکرد دو ساله شورای شهر تهران با عضو فعلی و پیشین شورا به گفت و گو نشستیم و آنها ضمن تشریح نحوه مدیریت مسجد جامعی و چمران به انتقاد از فعالیت اصلاح طلبان پارلمان شهری پرداختند و معتقدند اصلاح طلبان با تشکیل فراکسیون، سیاسی عمل کردند.
 
 
«نماینده»/ "انتخابات هیئت رییسه پارلمان شهر تهران سه شنبه  هفته آینده برگزار می شود". این خبر روز گذشته از سوی مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران رسانه ای شد.
 
برای تبیین و بازخوانی عملکرد هیئت رئیسه شورای شهر به سراغ اعضای فعلی و پیشین شورا رفتیم و عملکرد چمران و مسجد جامعی را از نگاه آنها در ترازوی نقد قرار داده ایم.
 
مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران از پرسش های که توسط اصلاح طلبان شورا پاسخی به آن داده نشد سخن می گوید و از فعال شدن ابزار دولت برای رای آوری گزینه اصلاح طلبان در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران خبر داد.
 
امیر رضا واعظ آشتیانی عضو شورای شهر تهران در دوره دوم نیز معتقد است اصلاح طلبان در شورای شهر تهران با تشکیل فراکسیون، سیاسی عمل کردند و شروع کننده این قضایا از شورای سوم به این سمت، اصلاح طلبان هستند. زورآزمایی توسط اصلاح طلبان شروع شده است.
 
آنچه در ادامه می آید مشروح گفتگوی «نماینده» با شاکری و واعظ آشتیانی است.   
 
مجتبی شاکری"عضو شورای شهر تهران" در گفتگو با«نماینده»با اشاره به رقابت مسجد جامعی و چمران بر ریاست شورای شهر تهران، می گوید: مقایسه بین دو ریاست با شاخص هایی امکان پذیر است. تحصیلات چمران رشته معماری و شهرسازی است و در دانشگاه تدریس می کند، همچنین ریاست او در ادوار گذشته شورا آرشیوی از مصوبات پیشین است و بارها در صحن شورا اتفاق افتاده که طرحی مطرح می شود و وی به لحاظ حافظه ای که نسبت به مصوبات دارد می گوید قبلا روی این بحث کار شده از این رو در وقت و بررسی آن مطلب صرفه جویی می شود.
 
وی اداره جلسه را دومین ویژگی بارز رئیس فعلی شورای شهر تهران عنوان کرد و گفت: در جلسات به دلیلی تسط چمران بر قوانین زمان کوتاه و بحث های اضافی صورت نمی گیرد ضمن اینکه او اصلا در جلسات غیبت ندارد و شبانه روزی برای شورا وقت می گذارد.
 
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: چمران شخصیت شناخته شده ای است و همین موضوع در نحوه ارتباط و تعامل با مجلس، قوه قضائیه و دولت و پیگیری درخواست های اعضا از دستگاه ها و نهادها کمک می کند.
 
شاکری با بیان اینکه چمران جناحی نیست و تلاش می کند در جهت مطالبات مردم و مسائل شهری حرکت کند، اظهارداشت:کسانی که چمران را می شناسند می دانند او جناحی و سیاسی نیست البته از نظر فکری در اردوگاه اصولگرایان قرار دارد اما جناحی عمل نمی کند.
 
وی گفت: اما در نقطه مقابل آقای مسجد جامعی قرار دارد، او هم اکنون در حال اخذ مدرک کارشناسی ارشد است و در سال اول شورا مدرک وی لیسانس بود ضمن اینکه از تجربه چمران برخوردار نیست.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مسجد جامعی کاملا سیاسی است، خاطرنشان کرد: او با هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات دیدار و در جلسات اصلاح طلبان شرکت می کند، اصلاح طلبان هم تلاش می کنند تا او دوباره ریاست را برعهده گیرد.
 
** پرسش هایی که اصلاح طلبان شوار به آن پاسخ ندادند
 
شاکری در ادامه این گفتگو به بازخوانی عملکرد و عقبه فکری اصلاح طلبان شورای شهر تهران پرداخت و با طرح پرسش هایی از آنها، تاکید کرد: بالاخره شما خود را اصلاح طلب درون نظام معرفی می کنید، بنده این پرسش را مطرح می کنم اگر اصلاح طلب درون نظام هستید نسبت شما با اصلاح طلبان فتنه گر چیست؟ اگر اعلام تبری می کنید چرا به صراحت بیان نمی کنید؟
 
«من همین مطالب را با آقایان مسجد جامعی، دوستی، دنیا مالی و شجاع پوریان مطرح کردم و گفتم اگر مدعی اصلاح طلبی درون نظام هستید با حلقه تصمیم گیر فتنه چه نسبتی دارید؟ چرا با آنان جلسه می گذارید؟ چرا هیچ اظهار نظری درباره آنها نمی کنید؟ مگر حضرت آقا اعلام نکردند خط قرمز ما فتنه است، پیرامون این خط قرمز اظهار نظر کنید».
 
وی با بیان این مطلب که "اصلاح طلبان شورا مدعی هستند شهر برای ما مهم است ولی در تمام رای گیری ها کاملا قطبی عمل می کنند"، یادآورشد: همین چند وقت قبل آقای سالاری در بحثی به این نکته اشاره کرد که اصلا برای ما مهم نیست، حاضریم شهردار آقای قالیباف بماند ورئیس هم  آقای چمران باشد ولی به فکر مشکلات شهر باشیم و به آن رسیدگی کنیم.
 
عضو اصولگرای شورای شهر تهران اظهارداشت: بنده به او پاسخ دادم واقعا شما به قالیباف و چمران رای می دهید؟!یک نفر از شما به قالیباف رای نداد آیا الان حاضر هستید به آقای چمران رای دهید؟این دوستان صادقانه مطالبشان را مطرح نمی کنند و دنبال کسب ریاست شورا هستند و از پاسخ دادن به پرسش ها مطرح شده عبور می کنند.
 
** ابزار دولت برای رای آوری گزینه اصلاح طلبان به کار افتاده
 
شاکری می گوید: فضای شورای شهر باید حاکی از خدمت به مردم باشد و مباحث سیاسی در آن جایی ندارد  چراکه مجلس شورای اسلامی نیست که نیاز به کمیسیون داخلی و یا امنیت ملی داشته باشد.ملاک باید خدمت به مردم و پیگیری مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر باشد اما از آنجا که رئیس شورا از جایگاهی برخوردار است عده ای تلاش می کنند این جایگاه را به دست آوردند ضمن اینکه از هم اکنون ابزارهای دولت به سمت و سوی رای آوری اصلاح طلبان در انتخابات هیئت رئیسه به کارگرفته شده تا بدین وسیله سمت و سوی اعضا به گرینه آنها جلب شود.
 
**پیش بینی از ترکیب هیئت رئیسه شورا
 
وی درخصوص اینکه آیا ترکیب کنونی هیئت رئیسه تغییر می کند؟، گفت: گزینه های ریاست مشخص است، گرینه ها دو نفر(چمران و مسجد جامعی) هستند البته برخی هم از حضور دنیا مالی خبر دادند اما او شخصیت کاریزماتیکی ندارد که بتواند این مسئولیت را انجام دهد ضمن اینکه فاقد تجربه مدیریت شورا است. هیئت رئیسه هم متناسب با رئیس انتخاب می شود، وقتی با رای بالا رئیس انتخاب شد هیئت رئیسه نیز متعاقب او انتخاب می شود.
 
***فعالیت های گسترده شهرداری نیاز به نظارت بیشتر شورا دارد
 
امیررضا واعظی آشتیانی سابقه عضویت در شورای شهر تهران در دوره دوم، دوره ای که اصولگرایان اکثریت کرسی های سبز خیابان بهشت را از آن خود کرده بودند دارد. در آن دوره با رای اکثریت مهدی چمران رئیس شورا و محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
 
وی در گفتگو با «نماینده»با اشاره به عملکرد یکساله هیئت رئیسه شورای شهر تهران، گفت: در قانون گذشته هیئت رئیسه هر دوسال یکبار انتخاب می شد ولی با تغییرات اعمال شده هر سال برگزار می شود. در ارتباط با عملکرد هیئت رئیسه باید به دورانی که در این جایگاه مسئولیت داشتند نگاه کرد، اینکه درباره اتفاقات شهر و مسائل مربوط به شهردای و شورا چه عکس العملی انجام دادند.
 
عضو اسبق شورای شهر تهران معتقد است:بخشی از این مطالب به اعضای شورا برمی گردد، اعضا نگاه کنند هیئت رئیسه در مقابل اعضا و تذاکرات آنها چه توجه ای داشت. به هرحال یکی از وظایف مهم هیئت رئیسه مدیریت پیرامون تذاکرات اعضا به شهردار تهران یا دیگر دستگاه های مورد نظر است.
 
آشتیانی تصریح کرد: عملکرد شورای شهر تهران در دوره های سوم و چهارم را از جهت نظارتی بر عملکرد شهرداری زیاد قوی نمی بینم البته ناگفته نماند شهرداری خدمات انجام داده اما طبیعتا درباره فعالیت های زیاد باید نظارت های زیادی هم انجام می گرفت.حتی مقررات شهری را هم به روز می کردند.
 
وی اضافه کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی در شوراهای شهر است، شوراها می توانند درخواست کنند سیستمی در شهرداری های سراسر کشور حاکم شود که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری حاکمیت پیدا کند.
 
عضو اسبق شورای شهر تهران همچنین در خصوص نحوه عملکرد رئیس فعلی شورای شهر تهران، اظهارداشت: طبیعتا تجربه چمران در ریاست شورا تجربه ای خوب است و می داند چه مواقعی وارد کارهای شورایی شود و در تنظیم روابط اعضای شورا  بهتر می تواند مدیریت کند البته به اعتقاد بنده از شورای سوم به بعد فضای شورای شهر در تهران بیشتر سیاسی شد و یک مقدار به شورای اول شباهت دارد، چالش های شورای اول را ندارد ولی در عمل فضای شورا را سیاسی می بینم.
 
** زورآزمایی اصلاح طلبان در شورای شهر تهران
 
«البته کسی نمی گوید که اعضای شورا سیاسی نباشند و یا علاقه ای به گروه ها و جریان های سیاسی نداشته باشند چرا که آنها نیز همانند آحاد مردم می توانند مسائل را رصد و علاقه مند به جریان های سیاسی باشند آنچه مهم است  اینکه فعالیت های سیاسی در شورا محقق نشود، یکی از آفت هایی که شورای شهر را با چالش مواجه می کند همین سیاسی کردن فضای شورای شهر است».
 
آشتیانی با اشاره به اینکه فضای شورا باید آکنده از مسائل اجتماعی، عمرانی و فرهنگی شهر باشد،تاکید می کند: این مسائل باید فارغ از جناح بندی های سیاسی پیگیری شود اما در شورای شهر تهران در دوره چهارم پیچیدگی های سیاسی حاکمیت دارد و بنده وظایف شورایی را زیاد در آن لمس نمی کنم البته شهرداری و شورا خدماتی ارائه کرده اند ولی می توانستند در شرایط بهتر فعالیت هایی را انجام دهند و فکر می کنم در شورا زور کشی و زورآزمایی سیاسی حاکم است تا رقابت منطقی در پارلمان شهری.
 
** فلسفه تشکیل فراکسیون در شورای شهر حاکی از فعالیت سیاسی است
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا فراکسیون می تواند در شورای شهر تشکیل شود که اصلاح طلبان آن را تشکیل داده اند؟ و این زور آزمایی بیشتر مربوط به کدام جناح حاکم در شورای تهران است؟تصریح کرد: فلسفه فراکسیون تشکیل دادن انهم در شورای شهر سیاسی است و شروع کننده این قضایا از شورای سوم به این سمت(در شورای سوم کمتر لحاظ می شد و در شورای چهارم به روشنی دیده می شود) اصلاح طلبان هستند. زورآزمایی توسط اصلاح طلبان شروع شده است.
 
عضو شورای شهر تهران در دوره دوم ادامه داد: حتی اگر در زمان انتخاب شهردار تهران توجه می کردید این زورآزمایی بین اصولگرایان نبود بلکه از سوی اصلاح طلبان شکل گرفت برای اینکه فرد مورد نظر خودشان را به عنوان شهردار انتخاب کنند اما در نهایت میلی متری منجر به انتخاب شهردار فعلی تهران شد.
 
واعظ آشتیانی با بیان اینکه هرچه می گذرد طیف بندی های سخت تری از نظر سیاسی در شورای شهر شکل خواهد گرفت، افزود: این موضوع بی تاثیر از افزایش تعداد اعضای شورا شهر تهران نیست. در گذشته ۱۵ نفر و در حال حاضر به ۳۱ نفر افزایش پیدا کرده اند.
 
** اعتراف اصلاح طلبان به ریاست ضعیف مسجد جامعی بر شورای شهر تهران
 
وی در ادامه این گفتگو به نقد اصلاح طلبان از ریاست یکساله مسجد جامعی بر شورای شهر تهران پرداخت و گفت: جالب اینجا است که خود اصلاح طلبان نسبت به نحوه مدیریت مسجد جامعی در شورا اعتراض داشتند بخصوص اصلاح طلبانی که مسئولیتی در شورا نداشتند و امروز در بیرون شورا هستند و در کسوت های دیگر حضور دارند. آنان در مصاحبه های متعددی نسبت به نحوه مدیریت مسجد جامعی اعتراض داشتند.
 
عضو پیشین شورای شهر تهران تصریح کرد: مواضع اصلاح طلبان نشان می دهد این طیف نسبت به مدیریت مسجد جامعی اعتراض داشت و معتقد بودند اگر او مدیریت خوبی انجام می داد می توانست در سالهای بعد هم این مسولیت را داشته باشد اما اینگونه نشد و اتفاق دیگر رخ داد.
 
آشتیانی همچنین با بیان اینکه نباید جو سیاسی انتخابات پایان سال به انتخابات هیئت رئیسه شورا سرایت کند، گفت: این موضوع ارتباطی به انتخابات مجلس ندارد البته عملکرد نمایندگان ۲ جناح در شورا می تواند ملاک قضاوت مردم قرار گیرد اما اگر بگوییم سرنوشت دو موضوع را به هم گره بزنیم منطقی و عملی نیست.
 
وی، فارغ از دسته بندی و گروه های سیاسی، وظیفه اعضای شورای شهر را ارتقاء سطح زندگی مردم برشمرد و تاکید کرد: فارغ از اصلاح طلب یا اصولگرا بودن، اعضا باید ببینند چه تاثیری توانستند در سطح زندگی مردم در شهر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کنند، فاکتور مهم و اساسی باید این موضوع باشد.






تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن