تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812805355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترابرد پذيري شماره تلفن همراه؛ گامي بلند اما با تأخير در ارتباطات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۳۴ق.ظ)
ترابرد پذيري شماره تلفن همراه؛ گامي بلند اما با تأخير در ارتباطات موج - گروه ارتباطات و فناوري اطلاعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ با اجراي طرح ترابرد پذيري شماره تلفن همراه، مشکلي که کاربران طي سال‌هاي گذشته داشته‌اند و امکان تغيير اپراتورشان به دليل حفظ شماره وجود نداشت، برطرف خواهد شد.
طرح تعويض اپراتور بدون تغيير شماره سبب خواهد شد تا مشترکان تلفن همراه براي انتخاب اپراتورشان قدرت انتخاب خواهند داشت و در درازمدت اين طرح در قيمت و کيفيت خدمات تلفن همراه در کشور تأثيرگذار خواهد بود. اين طرح به‌مرور و تا اوايل سال آينده اجرايي مي‌شود.
پس از برگزاري جلسات مختلف بين سازمان تنظيم مقررات و سه اپراتور برتر کشور، اجراي اين طرح وارد مرحله عملياتي خواهد مي‌شود. «ترابرد پذيري شماره تلفن همراه» فرآيندي است که مشترک تلفن همراه مي‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از يک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده ديگر تلفن همراه کوچ کند.
با اجرايي شدن اين پروژه، امکاني به وجود مي‌آيد که مشترکان مي‌توانند بدون تغيير شماره خود اپراتور موبايلشان را تغيير دهند.
بر اين اساس به‌عنوان‌مثال؛ اگر فردي مشترک همراه اول باشد و به دلايلي در محله سکونت خود آنتن دهي مناسب نداشته باشد، مي‌تواند بدون تغيير شماره خود، از خدمات و تعرفه‌هاي ايرانسل استفاده کند يا اگر فردي رضايت کامل از خدمات ارائه‌شده در ايرانسل نداشته باشد، مي‌تواند با حفظ شماره به‌عنوان کاربر همراه اول به شبکه اين شرکت مهاجرت کند.
محمود واعظي در ارتباط با اين طرح و فوايد اين طرح اظهار کرد: ترابرد پذيري شماره را از خواسته‌هاي دولت و مردم بود، اهميت اين خدمت زماني مشخص مي‌شود که در ماه‌هاي آينده با عملياتي شدن اين خدمت، مردم با رفتار خود نشان دهند از خدمات کدام اپراتور رضايت دارند .
وي بابيان اين‌که ترابرد پذيري شماره به مردم امکان مي‌دهد در سال به‌راحتي دو بار اپراتور خود را عوض کنند، اظهار داشت: اين خدمت با خود رقابت جدي و ارتقاي کيفيت و ارائه خدمات متنوع براي مردم را به دنبال دارد که درنهايت سود آن به مردم مي‌رسد.
اما گذشته اين صحبت‌ها اين طرح همان‌طور که مشخص است رقابت تنگاتنگي را بين اپراتورهاي برتر ايجاد مي‌کند که گاهي ذهن اغلب مردم هم به اين سمت مي‌رود که ممکن است اپراتوري به تخريب اپراتوري ديگر بپردازد؛ لذا در اين زمينه وزير ارتباطات خواستار تعامل بيشتر اپراتورها شده است و گفته است که از تخريب يکديگر بپرهيزند.
وحيد صدوقي؛ مديرعامل اپراتور در ارتباط با اين گزارش بابيان اين‌که برنده اصلي در اين رقابت اپراتورها مشترکين هستند گفت: براي مثال در دبي بعد از 10 سال از راه‌‌اندازي شبکه، ترابرد پذيري سال قبل اجرا شد اين روش‌ در اغلب کشورها اجرا مي‌شود که در برخي کشورها موفق و در برخي کشورها ناموفق بوده است.
وي افزود: از بابت اجراي اين طرح نگراني نداريم و معتقديم پس از اجرا نه‌تنها شايد مشترک جذب کنيم بلکه قطعاً مشترک از دست نمي‌دهيم.
مديرعامل اپراتور اول کشور گفت: کارهاي بزرگي طي يک سال اخير انجام‌شده و امروز با امضاء تفاهم‌نامه ترابرد پذيري شماره‌ها، کار بزرگ ديگري انجام شد. MNP کار سنگيني است که حدود ۱۵ ماه روي آن کار کارشناسي شده و قرار است تا ۱۰ ماه ديگر اجرايي شود. وزارت ارتباطات و اپراتورها چيزي در حدود ۶۴۰ ميليارد ريال براي آن سرمايه‌گذاري کرده و يا خواهند کرد.
وي تصريح کرد: در ۷۰ کشور انجام‌شده است و در صورت اجرا مردم مي‌توانند سالي دو بار اپراتور خود را عوض کنند. به نظر من حاصل اين پروژه بزرگ برنده شدن مردم است.
البته براي اين طرح لازم است که اپراتور مقصد مبلغي را نيز به سازمان تنظيم مقررات و همين‌طور اپراتور مبدأ پرداخت کند. نکته ديگر آن‌که در طرح ترابرد پذيري شماره افراد تنها مي‌توانند به سيم‌کارت شبيه خود مهاجرت کنند به‌عنوان‌مثال فردي که سيم‌کارت دائمي دارد بايد به شبکه سيم‌کارت‌هاي دائمي اپراتور ديگر مهاجرت کند و دارنده سيم‌کارت اعتباري نيز چنين وضعيتي دارد. اما با اجرايي شدن اين طرح ديگر افراد براي بهره‌گيري از خدمات مدنظر خود ملزم به تغيير سيم‌کارت يا خريد سيم‌کارت جديد نخواهند بود و با حفظ سيم‌کارت و شماره خود مي‌توانند از خدمات اپراتور ديگر استفاده کنند.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس سازمان تنظيم مقررات راديوئي درباره هدف انعقاد تفاهم‌نامه MNP اين‌گونه توضيح داد: اين پروژه علاوه بر نياز به ايجاد مرکز مديريت ترابرد در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، نيازمند ايجاد تغييرات و ارتقاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و در صورت لزوم ايجاد درگاه‌هاي اتصال به مرکز مديريت در سمت هر يک از اپراتورهاي تلفن همراه است که علاوه بر هزينه، نيازمند انجام کار بسيار از سمت اپراتورهاست.
علي‌اصغر عميديان در ادامه خاطرنشان کرد: تمامي اين پروژه بايد به‌صورت هماهنگ و همگام پيش برود و اپراتورهاي تلفن همراه نيز همزمان و متناسب با انجام پروژه در هر مرحله، اقدامات لازم را در بخش خود انجام دهند، بر همين اساس اين تفاهم‌نامه بين رگلاتوري و اپراتورهاي تلفن همراه مبادله مي‌شود.
عميديان درباره زمان بهره‌برداري از طرح MNP گفت: در پي اين تفاهم‌نامه، پروژه MNP در يک برنامه واحد و هماهنگ پيش رفته و در زمان‌بندي تعيين‌شده از ابتداي مردادماه، ظرف مدت ده ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.
لازم به ذکر است اين طرح در کشوري پاکستان ‌که ازنظر پيشرفت در حوزه ارتباطات از ايران عقب‌تر است در سال 2007 به بهره‌برداري رسيد و دليل عمده اين موضوع ارتباط مناسب با ديگر کشورها و شرکت‌هاي ارتباطي جهاني است. اين طرح که از سال گذشته وعده اجرايي شدن آن از سوي وزارت ارتباطات مطرح‌شده ، قرار بود در بازه زماني ۱۸ ماهه و تا پايان سال جاري عملياتي شود. مرحله آزمايشي اين پروژه تا پايان سال انجام و پس از تائيد تمام جوانب، در سال آينده به‌صورت رسمي آغاز به کار مي‌کند، اين پروژه با کمک مشاور تهيه و پس از اعلام فراخوان، شرکتي داخلي به همراه شرکت خارجي که داراي تجربه و تخصص خوب در بيش از ۱۴ کشور است، به‌عنوان پيمانکار انتخاب‌شده است. اين فناوري قدمتي بيش از ۱۵ سال دارد و هم‌اکنون در بيش از ۷۰ کشور دنيا انجام مي‌شود. سازمان تنظيم مقررات با تعيين مهلت ۱۸ ماهه براي اجراي اين طرح، اپراتورهاي تلفن همراه را حداکثر تا هجدهم آذر سال جاري ملزم به ارائه اين خدمت کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن