تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806918881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه برگزاری اولین همایش مجتمع های تجاری در البرز / پرشین نمادی مدرن و برازنده برای این دیار کهن


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


به بهانه برگزاری اولین همایش مجتمع های تجاری در البرز / پرشین نمادی مدرن و برازنده برای این دیار کهن استان‌ها > البرز -
باوجود اینکه قدمت استان البرز و بخصوص کرج مرکز آن به دوران قبل از تاریخ یعنی به دوران باستان بازمی گردد، اما فراز و فرودهایی نظیر جنگ ها و کشمکش ها و نیز بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله به نحوی بوده که چیزی از این پیشینه هزاران ساله برای تبدیل شدن به نماد در این دیار کهن باقی نمانده است.

اسماعیل حیدرپور/ خبرگزاری خبر آنلاین البرز، آثار باقی مانده از معابد، آتشکده ها، گورستان ها، زیارت گاه ها، قلعه ها، پل ها، حمام ها، دژهای دیده بانی، تپه های باستانی، کاروان سراها، پرستشگاه آناهیتا و آرتمیس متعلق به فرهنگ باستان و دوران مادها و قرار گرفتن در مسیر عبور شهرهای ری، شهریار و قزوین، همگی از دیرپایی کرج به عنوان مکانی برای سکونت و زندگی اجتماعی حکایت می کند.
با این همه باید اذعان کنیم که این پیشینه طولانی و برجسته و نقش پررنگ این دیار کهن در تحولات اجتماعی حتی اکنون که در همسایگی پایتخت قرار گرفته، موجب شده که کرج فقط با نام کرج در کشور و برخی نقاط جهان شناخته شود و چیزی به عنوان نماد یا همان المان در این شهر وجود ندارد و این کلانشهر فاقد هرگونه نشانه و علامت برای تعریف هویت خود است.
البته در سال های اخیر تلاش هایی برای شکل دادن نمادی که گویای این شهر باستانی باشد صورت گرفته که از مرحله حرف و پیشنهاد فراتر نرفته و به قول یک گزارش خبری در رسانه ها، کرج همچنان شهری بی نماد است. اولین همایش مجتمع های تجاری چند منظوره / دریچه ای تازه برای نمادسازی تجاری در کلانشهر کرج در اولین همایش " آفرینش موفقیت و رونق پایدار در مجتمع های تجاری چند منظوره و مراکز خرید" در استان البرز که چند روز پیش با حضور جمعی از کارشناسان، مسوولان، تجار، بازرگانان و مدیران مجتمع های تجاری در کرج برگزار شد، پیشنهادی مطرح شد که در نوع خود بسیار قابل تامل است.
پیشنهاد این بود، اگر مسوولان و مدیران و سایر دست اندرکاران استان البرز و کرج اراده ای جدی در جهت شکل دهی و ایجاد نمادی برای کرج باشند که بتواند به نشانه و معرف قابل قبول و پایداری برای این کلانشهر بدل شود، ساخت یک مجتمع عظیم چند منظوره فرهنگی، تجاری و تفریحی می تواند به این ایده و خواست جنبه عملی ببخشد.
استدلال این است که چنین مجتمعی بخاطر درآمد زایی و تامین نیازهای اقتصادی، می تواند آنقدر با عظمت، مجلل، مدرن و بزرگ ساخته شود که با مشاهده آن کلانشهر کرج در ذهن ها تداعی شود، همانگونه که اکنون نماد بسیاری از شهرها بخصوص در کشورهای درحال توسعه، برج های بلند تجاری و مراکز خرید است.
به عنوان نمونه شهر دبی با برج العرب و برج خلیفه و کوالالامپور با برجهای دوقلوی پتروناس شناخته می شوند، گوانگجو در چین و شمار دیگری از شهرها نیز از همین قاعده نوظهور پیروی کرده و برج ها و ساختمان های بلند مرتبه تجاری به نماد شناسایی آنها در جهان تبدیل شده است. حمایت مرکز مطالعات شورای اسلامی کرج از سرمایه گذاران در مجتمع های بزرگ و مدرن تجاری

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج که در برگزاری اولین همایش آفرینش موفقیت و رونق پایدار در مجتمع های تجاری چند منظوره و مراکز خرید همکاری داشته است، می گوید: ایده ایجاد مراکز تفریحی، تجاری و مجتمع های چند منظوره با فرهنگ ایرانی غریبه نیست و این ایده نخستین بار در شهر اصفهان و در میدان نقش جهان اجرایی شد.
مجید کاویانی با ارایه پیشنهادی مبنی بر تاسیس انجمن مجتمع های تجاری چند منظوره استان البرز افزود: موفقیت در هر کسب و کاری از ایده شروع شده و تا بهره برداری و در نهایت ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اهمیت مجتمع های تجاری چند منظوره برای مدیریت شهری بویژه کلانشهرها بسیار مهم است و بطور قطع باید از سرمایه گذاری در این حوزه با هدف رشد اقتصادی حمایت شود. راه اندازی مجتمع های بزرگ تجاری راهی برای ایجاد و توسعه اشتغال کاویانی، راه اندازی مجتمع های تجاری چند منظوره را گامی مهم و موثر در اشتغالزایی دانست و گفت: شکل گیری چنین مجتمع های تجاری یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است و باید مورد پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج قرار گیرد.
وی به دیگر مزایای ساخت این مجتمع های بزرگ تجاری از جمله کاهش ترافیک نیز اشاره کرد و افزود: ساخت اینگونه مراکز تجاری همراه با کلیه امکانات مورد نیاز باید به گونه ای باشد که از جمله پارکینگ های طبقاتی و اطراف آن تا یکصد سال آینده پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر اهمیت دستیابی به فضاهای موفق کسب و کار، برگزاری اولین همایش رونق پایدار در مجتمع های تجاری چند منظوره و مراکز خرید در کرج را گامی مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: ایده طراحی و اجرای مجتمع های تجاری چند منظوره چند سالی است که در البرز شکل گرفته که با ویژگی های منحصربفرد و نزدیکی به پایتخت می تواند نقش بی بدیلی در رشد و رونق اقتصادی این استان ایفا کند. نما و نماد، کارت شناسایی هویت شهری کارشناسان وجود نما و نماد را در واقع کارت شناسایی هویت شهری دانسته و بر ضرورت برندسازی برای تامین این نیاز در شهرها تاکید می کنند و براین باورند که مسوولان و مدیران بخصوص مدیریت شهری باید با دعوت از طراحان و مهندسان و حتی برگزاری مسابقه های معماری، کوشش ¬کنند با ساخت مجتمع های عظیم و مدرن تجاری مطابق با پیشینه و هماهنگ با هویت برند آن مجتمع در نمای بیرونی و فضای درونی، نمادی را در شهر بویژه در کلانشهرهای پرجمعیت شکل دهند که در اذهان عمومی باقی بماند.
با توجه به رشد فزاینده شهرنشینی، طراحی و اجرای چنین مجتمع های فرهنگی و تفریحی مدرن با استفاده از معماری های نوین و پیشرفته به نگاه راهبردی و آینده نگرانه نیاز دارد که بتواند نام یک شهر را با نمادسازی و برندسازی تعریف کند، به عبارت ساده تر به محض مشاهده تصویر آن نماد یا برند، نام آن شهر در ذهن ها تداعی شده و خاطره های آن شهر در یادها زنده شود. پرشین نمونه ای از نمادسازی و برندسازی در کلانشهر کرج مجتمع فرهنگی، تجاری، تفریحی و سینمایی پرشین در مهرشهر کرج را شاید بتوان به عنوان نمونه قابل قبول و گام های اولیه در مسیر اجرای طرح نمادسازی و برندسازی در این کلانشهر قلمداد کرد، گرچه این مجموعه با ایده آل های موجود در این زمینه فاصله دارد، ولی اندیشه و تفکر پدیدآورندگان آن از نظر نما، سازه، بنا، معماری، نوآوری، ایمنی و در یک کلام مفهوم نهفته در پس پشت فضای ساخت مجتمع پرشین قابل تامل و ارزشمند است.
مدیر و سرمایه گذار مجتمع فرهنگی، تجاری، تفریحی و سینمایی پرشین می گوید: با وجود اینکه سالها در صنعت ساختمان فعالیت می کنم، اما همواره تغییر و استفاده بهینه از فضاهای ساختمانی را به عنو ان یک هدف دنبال کرده و درصدد ایجاد تحول در بافت های فرسوده بوده ام، از این رو ساخت این مجموعه را همراه با نوآوری و ابتکار در سال 85 شروع کردم.
سیدمصطفی هاشمی گفت: یکی از ویژگی های این مجموعه ساخت سالن های سینما در زیرزمین است، البته با رعایت دقیق اصول ایمنی که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و امکان استفاده هر بیشتر و بهتر از بقیه فضاهای مجتمع را فراهم ساخته است.
وی با تاکید براینکه اکنون دیگر صرف ساخت یک چهار دیواری مسقف به فراموشی سپرده شده و هر بخشی از معماری و ساخت یک بنا باید حساب شده و به نوعی دارای معنی و مفهوم باشد، افزود: در ساخت نمای ساختمان پرشین کلیه نماد و یا المان های فرهنگی رعایت شده، به نحوی که نمای این مجتمع از رو به رو شبیه فریم فیلم است و از کنار هر بیننده ای را یاد آپارات پخش فیلم می اندازد.
وی ادامه داد: کار نورپردازی نیز در طراحی نما در این بنا شبیه فیلم های 35 میلیمتری است و در هر رهگذر و بیننده ای این حس را ایجاد می کند که گویی فیلم مستند زنده ای در حال نمایش است، لذا این ویژگی های منحصربفرد، چهار سالن سینما با مجموع ظرفیت 600 نفر در این مجتمع که دو سالن آن در سطح استانداردهای جهانی است را در زمره زیباترین سینماهای کشور قرار داده است.
هاشمی یادآور شد: مجتمع پرشین در 10 طبقه ساخته شده که هر طبقه کاربری خاص خود را دارد که سالن اجتماعات با ظرفیت 500 نفر، تالار پذیرایی با گنجایش 700 نفر، نمایشگاه کتاب و گالری های هنری، شهر بازی، استودیو ضبط صدا، فروشگاههای متعدد عرضه کننده محصولات و کالاهای مورد نیاز مردم از جمله امکانات این مجتمع است.
وی، رعایت کلیه اصول و تمهیدات ایمنی را از دیگر ویژگی های این مجتمع مورد تاکید قرار داد و گفت: این ساختمان برغم وسعت و بزرگی به نحوی طراحی و اجرا شده که با چهار پله اضطراری، 9 پله برقی و هشت آسانسور می تواند حدود یک هزار و 200 نفر از افراد داخل مجتمع را در طول هفت الی 9 دقیقه بطور کامل تخلیه کند، ضمن اینکه این ساختمان مقاوم در برابر 9 ریشتر زلزله ساخته شده است. مجتمع پرشین با چهار سینما میزبان جشنواره فیلم فجر در البرز


هاشمی گفت: گرچه حرف هایی زیادی در مورد مانع تراشی ها و ایجاد مشکلات در راه ساخت، تجهیز و راه اندازی توسط برخی سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط وجود دارد که گفتن از آنها را اکنون و در این مجال چندان لازم می دانم، اما آمادگی این مجتمع با چهار سالن سینما برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر در البرز را به مسوولان مربوطه اطلاع داده ایم و این دیگر به آنها بستگی دارد که بخواهند یا نه.
وی افزود: معتقدم سینما رفتن و تماشای یک فیلم خوب ارزانترین تفریحی است که می تواند به طور مستقیم روی ذهن و فکر مخاطبان و روش زندگی آنان تاثیر گذاشته و می تواند آن را متحول کند. مجتمع پرشین نماد و یاد و یادگاری مدیر و سرمایه گذار مجتمع فرهنگی، تجاری، تفریحی و سینمایی پرشین مهرشهر کرج در پایان تصریح کرد: همیشه به دنبال کارهای خاص و توام با نوآوری بوده ام و طرح های مختلف بسیاری نیز در البرز اجرا و به بهره برداری رسانده ام، اما با ساخت پرشین خواستم ثابت کنم که می توان و می شود کارهای بزرگ کرد و از طرفی مایل بودم که یک یادگاری و یک نماد برای همیشه از خودم در این استان باقی بگذارم.
به هرحال مجتمع های تجاری به عنوان بازوی توانمند اقتصادی و نمادی از قدرت مالی، نقش تعیین کننده ای در شهرها دارند، این مجتمع ها مراکز تولید ثروت هم محسوب می شوند، درعین حال با فضای ایجاد شده در شهرها و کلانشهرها و وجود رقابت اجتناب ناپذیردر برند و برندسازی، مزیت مهم و تعیین کننده دیگری بر ساخت مجتمع های عظیم تجاری و مراکز خرید مترتب شده است، و آن این است که یک برند بزرگ و معتبر می تواند به نما، نماد و یاد ماندگار و همیشگی یک شهر تبدیل شود.  

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 3 شهریور 1394 - 16:51:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن