تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: دولت براجرای علمی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدیت ویژه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جهانگیری: دولت براجرای علمی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدیت ویژه دارد
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت نسبت به اجرای تمامی 24 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی دارد.


به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دولت تدبیر و امید حساسیت‌های ویژه‌ءای نسبت به اجرایی شدن سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دارد.


معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت نسبت به اجرای تمامی 24 بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی دارد و معتقد است که این سیاست‌ها برای اقتصاد کشور راه گشا خواهد بود.


وی با یادآوری تشکیل جلسات متعدد برای تدوین راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این برای اولین بار است که با یک سیاست کلی، به صورت علمی برخورد می‌شود و تردیدی نیست که پس از اجرای این سیاست‌‌ها، شاهد تاثیرات سازنده آن در اقتصاد کشور خواهیم بود.


جهانگیری اضافه کرد: علی‌رغم آن که می‌توانستیم همانند سال‌های گذشته، با چند سخنرانی و برگزاری تعدادی همایش، به سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی به صورت سطحی و بی‌برنامه بپردازیم، اما جلسات متعددی برای تدوین برنامه‌های اجرایی آن با رویکردی علمی برگزار کردیم و هم اکنون این برنامه‌ها به صورت جدی در دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.


وی تصریح کرد: استنباط و باور دولت تدبیر و امید از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این است که این سیاست‌ها می تواند اقتصاد کشور را از بحران‌ها عبور دهد و آن را در برابر تکانه‌ها و فشارهای داخلی و خارجی مقاوم سازد.


جهانگیری همچنین با اشاره به سیاست‌های کلی علم و فناوری از برنامه‌ریزی دولت برای اجرای این سیاست‌ها خبر داد و گفت: برای همه‌بندهای سیاست‌های کلی علم و فناوری، برنامه ریزی شده و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص مسئولیت پیدا کرده اند و موظف هستند روند فعالیت‌ها و اقدامات خود را به صورت مستمر گزارش دهند.


وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست به عنوان مسئول اصلی توسعه کشور، موضوع توسعه علم و فناوری را در تدوین برنامه ششم توسعه و سایر برنامه‌ها مورد توجه قراردهد.


معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بر تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی سه دسته از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، علم و فناوری و جمعیت خبر داد و بر عزم جدی دولت بر اجرای همه این سیاست‌ها تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این سیاست‌ها هستند و دولت به طور مرتب بر نحوه اجرا و چگونگی روند کار آن ها نظارت دارد.


جهانگیری افزود: اگر با سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام اداری نیز برخوردی عالمانه و جدی صورت گرفته بود، امروز در رشد اقتصادی و بهره وری از وضعیتی به مراتب بهتر برخوردار بودیم و قطعاً امروز شاهد رشد اقتصادی 8 درصد پیش بینی شده در برنامه چشم انداز 20 ساله کشور بودیم.


در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و روسای فرهنگستان‌های زبان و ادبیات فارسی و هنر نیز حضور داشتند، گزارشی از پیگیری اقدامات انجام شده دستگاه‌های اجرایی در راستای پیاده سازی سیاست‌های کلی علم و فناوری ارایه شد.


در این نشست همچنین گزارشی از دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری ارایه شد و پس از ارایه توضیحات لازم در خصوص ساختار تامین مالی و ارکان اجرایی آن، دستورالعمل مذکور به تصویب شورا رسید.


در ادامه این جلسه گزارشی نیز از موارد مرتبط با مناطق ویژه علم و فناوری کشور ارایه شد و پس از بیان توضیحاتی درخصوص اساسنامه سازمان عامل استقرار و حداقل های مورد نیاز هر استان برای اخذ مجوز، تصمیمات لازم اتخاذ شد.


آیین نامه اجرایی طراحی و تدوین برنامه ملی آینده‌نگری علم و فناوری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از ارایه گزارش توسط نماینده معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، به تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری رسید.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

روحانی: در مذاکرات توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم + فیلم
وزرا و معاونان رییس‌ جمهور راهی شهرستان‌های استان همدان شدند
روحانی: برنامه‌های خوبی برای آبادانی همدان در نظر گرفته شده است





۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن