تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 350 اثر تاريخي ثبتي و كم نظير در استان قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۶:۴۰ق.ظ)
وجود 350 اثر تاريخي ثبتي و كم نظير در استان قم موج - قم - مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم گفت: در استان قم 350 اثر تاريخي ثبتي و بسياري از آثار تاريخي کم نظير داريم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير کل ميراث فرهنگي قم در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: در هفته دولت مجتمع زيتون و سه هتل در سطح استان به بهره برداري مي رسد که از محل اعتبارات عمراني ملي و استاني است.
وي افزود: سه ميليارد و 400 ميليون تومان براي بهره برداري اين تعداد پروژه سرمايه گذاري شده است.
عيسي رضايي با اشاره به مقايسه اعتبارات عمراني دولت در سال 93 و 92 گفت: 235 ميليون تومان در سال 92 بوده است که اين رقم 565 ميليون تومان از محل تملک دارايي هاي استان بوده است که شاهد افزايش صددرصدي بوديم و اعتبارات کشوري در سال 92 دو ميليارد و 610 ميليون تومان بوده است که اين رقم در سال 93 به دو ميليارد و 888 ميليون تومان رسيد.
وي افزود: اعتبارات در دولت يازدهم نسبت به دولت قبل در سال 91 اعتبارات ملي 493 ميليون تومان و اعتبارات استاني 938 ميليون تومان که اعتبارات استاني کاهش پيدا کرده ولي اعتبارات ملي افزايش پيدا کرده است اين درحالي که دولت تدبير و اميد علي رغم نا مناسب بودن وضعيت مالي به بحث گردشگري اهتمام ورزيده است.
رضايي افزود: طي سال 92 طرح هاي حوزه ميراث فرهنگي از جمله کاروانسراي طينوج، ديرگچين، مدرسه جهانگيرخان، مقابر گنبد سبز، مسجد اعظم، خانه ملاصدرا، محوطه تاريخي قلي درويش، خانه هاي تاريخي رهبري، وفايي، شاکري، زند و يزدان پناه، مطالعات باستاني در تپه صرم و قلي درويش، مرمت بازار بزرگ، گذرخان مرمت و احيا شده است.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم، گفت: در حوزه گردشگري نيز نسبت به تامين توسعه زيرساخت هاي گردشگري از جمله کاروانسراي ديرگچين، کمينگ هايي در روستاي وشنوه و شهر قم و ساير طرح ها به منظور معرفي آثار تاريخي اقدام کرده ايم، همچنين در بحث صنايع دستي 80 ميليون تومان براي آموزش و راه اندازي مراکز آموزشي در بخش مرکزي و کهک صورت گرفته است.
وي با اشاره به اين که 39 هتل در استان قم در حال احداث است، گفت: از اين تعداد سه هتل پنج ستاره و ساير هتل ها به صورت چند ستاره اي و هتل آپارتمان و مهمان پذير است.
رضايي افزود: ميزان سرمايه گذاري در اين حوزه حدود 457 ميليارد تومان با ارزش ملکي زمين است و تسهيلاتي که اين افراد از بانک ها نياز دارند 267 ميليارد تومان است که با راه اندازي اين هتل ها 5 هزار تخت و 12 هزار صندلي پذيرايي براي استان اضافه شده و براي 20 هزار نفر اشتغال ايجاد مي شود.
وي گفت: 23 مجتمع گردشگري در حال ساخت است که مبلغ سرمايه گذاري 1500 ميليارد تومان است و 950 ميليارد تومان تسهيلات لازم دارند و براي چهار هزار و 500 نفر اشتغال ايجاد مي شود.
وي با اشاره به تورهاي گردشگري در اين استان گفت: جاذبه هاي استان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ساير آثار تاريخي را تحت شعاع قرار داده اند از اين رو بايد بخش خصوصي وارد شود و زايران و مسافران را به آثار تاريخي ببرند و آثار را معرفي کنند؛ چراکه در استان قم 350 اثر تاريخي ثبتي و بسياري از آثار تاريخي کم نظير داريم.
رضايي افزود: 56 آژانس مسافرتي در اين استان داريم که در بحث تورهاي قم گردي و گردشگري کم کارند و در حوزه معرفي آثار تاريخي اقدام نکرده اند از اين رو بايد براي بازديد آثار برنامه ريزي کنند؛ چراکه براي اقتصاد استان سود آور است ضمن اينکه ما در اين عرصه تامين زيرساخت ها را فراهم کرده ايم.
وي با اشاره به اين که ظرفيت هتل هاي استان قم تکميل است گفت: به علت حضور زائران از اقصي نقاط جهان شاهد تکميل بودن واحدهاي اقامتي و خانه هاي مسافر هستيم ضمن اين که بعد از توافق هسته اي وضعيت گردشگري در کشور رو به رشد خواهد بود بخصوص از حوزه خليج فارس مراجعات زيادي به اين کشور صورت مي گيرد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم افزود: قريب به شش ميليون توريست هاي خارجي به کشور وارد مي شوند که 50 درصد اين توريست ها وارد استان قم مي شوند که دولت در اين زمينه زيرساخت هاي خدمات رساني به اين افراد را فراهم مي سازد.
وي با اشاره به محور توسعه استان در برنامه ششم گفت: توسعه گردشگري زيارتي است که بايد همه هدفگيري هاي استان به سمتي باشد که در اين زمينه به اهداف برسيم، لذا اين امر تنها با همکاري و تعامل نهادهاي مختلف صورت مي گيرد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم، گفت: براي اين که يک گردشگري موفق و مورد پسند توريست در استان داشته باشيم نياز است که ادارت مختلف در اين زمينه با همکاري يکديگر خدمات مطلوبي را ارايه کنند در اين زمينه 28 نهاد در امر گردشگري همکاري داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن