تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805578105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتيجه انتخاب تعامل در آينده مشخص خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۲ب.ظ)
روحاني در ديدار هاموند: نتيجه انتخاب تعامل در آينده مشخص خواهد شد موج - رئيس جمهور گفت: طرف هاي مذاکرات، در آينده خواهند ديد که انتخاب تعامل با ايران به جاي تقابل راه صحيحي بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در ديدار با فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگلستان با اشاره به توافق هسته اي گفت: ما اين توافق را به عنوان آ‎غاز حرکت براي ايجاد شرايطي بهتر در روابط بين‌الملل و منطقه مي‌دانيم.

قضاوت‌هاي تاريخي يک ملت را نمي‌توان در مدت زماني کوتاه تغيير داد
رئيس جمهور با اشاره به بازگشايي مجدد سفارتخانه هاي ايران و انگلستان در لندن و تهران و ضرورت ارتقاي روابط سياسي و توسعه همکاري ها ميان دو کشور اظهار داشت: در شرايط فعلي مسوولان دو کشور وظيفه بزرگتري بر دوش دارند تا روابط في مابين را بر مبناي اعتماد متقابل بازسازي و به سطح قابل قبولي برسانند.
روحاني با بيان اينکه مردم ايران ذهنيت‌هاي تاريخي نسبت به دخالت هاي بيگانگان دارند، اظهار داشت: اگرچه قضاوت‌هاي تاريخي يک ملت را نمي‌توان در مدت زماني کوتاه به سرعت تغيير داد ولي در عين حال معتقديم که نبايد در گذشته هاي تاريخي هم باقي ماند، بايد با نگاه به آينده حرکت خود را تنظيم کنيم.
رئيس جمهوري تصريح کرد: بايد به گونه‌اي حرکت شود که علاوه بر توسعه روابط، به تدريج قضاوت تاريخي مردم نيز تغيير کند.

نتيجه انتخاب تعامل در آينده مشخص خواهد شد
روحاني فضاي جديد به وجود آمده حاصل از توافق هسته‌اي را بسيار مغتنم برشمرد و خاطرنشان کرد: نحوه اجراي توافق، رفتارها و گفتارها بايد به گونه‌اي باشد تا افکار عمومي بر مفيد بودن اين تحولات صحه بگذارد.
رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم اهتمام طرف مقابل به اجراي دقيق تعهدات، گفت: جمهوري اسلامي ايران به کليه تعهدات داوطلبانه‌اي که در «برجام» عنوان شده، پايبند خواهد بود، چرا که تصميم قاطع ما اين بوده است که به دنبال سلاح نيستيم و تاسيسات ما نيز تحت نظارت آژانس است. در اين راستا طرف هاي مذاکرات، در آينده خواهند ديد که انتخاب تعامل با ايران به جاي تقابل راه صحيحي بوده است.
روحاني با تقبيح برخي از سخنان و يا رفتارها از جمله تهديد به وجود گزينه نظامي و يا بازگشت تحريم‌ها، خاطرنشان کرد: اين سخنان طنزآلود، شعارها و شوخي‌هاي نابجايي است که به روند اعتمادسازي، آسيب‌ مي رساند.
روحاني اضافه کرد: ايران و انگلستان بايد به منافع مشترک دو ملت و منطقه بيانديشند و با توجه به توانمندي‌هاي صنعتي و اقتصادي انگلستان و نيز توانمندي‌هايي که در ايران وجود دارد، روابط تجاري خود را به روابط اقتصادي پرثمر و دوجانبه تبديل کنند.

گفت وگو، راه حل بحران هاي منطقه اي است
روحاني در خصوص مسائل مختلف بين المللي و منطقه اي، تصريح کرد: امروز مسائل بسيار مهمي در منطقه ما از جمله در سوريه، عراق، افغانستان، لبنان، بحرين و يمن وجود دارد که مي‌توانيم در جهت حل اين مشکلات با تعامل و گفت‌وگو اقدامات مشترکي براي رسيدن به راه حل هاي سياسي داشته باشيم.
وي افزود: توقف خونريزي‌ها، مبارزه با تروريسم، بازگشت آوارگان به کشورهاي خود، کمک‌هاي انسان‌دوستانه به مردم و استقرار دموکراسي در منطقه از جمله اقداماتي است که مي‌توان بر مبناي آنها در زمينه مسائل منطقه‌اي با يکديگر همکاري کنيم.

هاموند: اطمينان مي‌دهم که انگلستان پايبند تعهدات برجام خواهد بود
هاموند با بيان اينکه توافق ايران و 1+5 مي‌تواند روابط فرهنگي و تاريخي ميان مردم ايران و انگليس را بازسازي کرده و همکاري‌هاي ميان دو کشور را عملياتي‌تر کند، گفت: بازگشايي سفارتخانه‌ها در تهران و لندن يک اقدام نمادين مهم و در عين حال باعث ايجاد گفت‌وگوهاي موثر و اعتمادساز ميان دو کشور بوده و فرصتي براي درک بهتر دو کشور از مواضع يکديگر به وجود خواهد آورد.
وي با تاکيد بر ضرورت رفع بي‌اعتمادي‌ها و سوابق تاريخي از اذهان عمومي اظهار داشت: اطمينان مي‌دهم که دولت انگلستان نسبت به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌اي پايبند خواهد بود.
وزير امور خارجه انگلستان با اشاره به ضرورت تعميق روابط اقتصادي دو کشور گفت: انگلستان به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با ايران است و معتقديم براي برقراري اين روابط نيازمند روابط سياسي با ثبات هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن