تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820907513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست سازمان نباتات از باغداران براي نصب جلب‌ کننده‌هاي آفت مگس زيتون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
درخواست سازمان نباتات از باغداران براي نصب جلب‌ کننده‌هاي آفت مگس زيتون موج - معاون دفتر پيش‌آگاهي سازمان حفظ نباتات از باغداران زيتون استان‌هاي قزوين، زنجان و گيلان خواست براي جلوگيري از طغيان مگس زيتون، هر چه سريع‌تر نسبت به نصب انواع تله‌ها و جلب‌ کننده‌هاي اين آفت در باغات خود اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، اميد عسکري افزود: توليدکنندگان زيتون مي‌توانند با استفاده از يارانه 70 درصدي، انواع تله‌ها، فرمون و کارت زرد را از مراکز خدمات کشاورزي تهيه و با توصيه کارشناسان، جلب‌ کننده‌هاي مگس زيتون را در باغات مورد استفاده قرار دهند.
وي گفت: در صورت اقدام به موقع باغداران زيتون استان‌هاي قزوين، زنجان و گيلان، از خسارت به ميوه زيتون اين استان‌ها توسط آفت مگس زيتون جلوگيري مي‌شود.
معاون دفتر پيش‌آگاهي سازمان حفظ نباتات، ميزان توليد دانه زيتون در اين سه استان را سالانه 60 هزار تن عنوان کرد.
وي ادامه داد: اکنون علايم لارو مگس زيتون در داخل ميوه زيتون در استان‌هاي مذکور مشاهده شده و هشدارها از طريق سازمان‌هاي جهاد کشاورزي در چند نوبت طي يک ماه اخير به کشاورزان اعلام شده است.
عسکري با بيان اين که ايستگاه‌هاي پيش‌آگاهي توسط سازمان حفظ نباتات در همه استان‌هاي زيتون‌خيز راه‌اندازي شده است، تصريح کرد: در سه استان قزوين، زنجان و گيلان 60 ايستگاه پيش‌آگاهي داريم که 50 کارشناس بخش خصوصي و دولتي در آن فعال هستند.
وي با اعلام اين که آفت مگس زيتون در کشور با مناسب شدن شرايط آب و هوايي طغيان مي‌کند، اظهار داشت: دماي پايين 30 درجه، دماي مناسبي براي رشد جمعيت اين آفت است.
عسکري از رسانه‌هاي جمعي و پر مخاطب خواست تا با اطلاع‌رساني به موقع به باغداران زيتون از خسارت‌هاي چند ميليارد توماني به باغات زيتون کشور جلوگيري کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن