تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم از ابتداي دولت تدبير و اميد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۴۰ق.ظ)
تشريح عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم از ابتداي دولت تدبير و اميد موج - مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در تشريح عملکرد اين شرکت از ابتداي دولت تدبير و اميد، بهره‌برداري از تصفيه‌خانه فوري و اضطراري آب، پيشرفت 50 درصدي تصفيه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداري از 60 هزار مترمکعب مخزن ذخيره آب را از جمله اقدامات آبفا در اين مدت برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالحميد توکلي‌بينا، مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با تبريک فرا رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، به تشريح برخي از اقدام‌هاي شرکت آب و فاضلاب استان قم در دولت تدبير و اميد پرداخت و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب گفت: مرحله دوم تصفيه‌خانه جامع فاضلاب قم با 50 درصد پيشرفت در اين مدت به 92 درصد پيشرفت فيزيکي رسيده است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنين از اجراي 110 کيلومتري شبکه فاضلاب طي حدود دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از اين ميزان بيش از 70 کيلومتر آن از محل تسهيلات بانک توسعه اسلامي بوده است.
وي همچنين با بيان اين که در اين مدت عمليات اجرايي شبکه اصلي و خطوط انتقال فاضلاب پروژه بانک توسعه اسلامي به طول 18 کيلومتر 100 درصد پيشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: بيش از 3 هزار و 700 انشعاب فاضلاب نيز بر روي شبکه نصب شده است.
وي در ادامه از اخذ مجوز از بانک توسعه اسلامي براي احداث 100 کيلومتر لوله‌گذاري شبکه فاضلاب با اعتبار 14 ميليون يورو پس از يک سال پيگيري خبر داد و ابراز داشت: مرحله نخست مناقصه اين پروژه انجام گرفت و تا پايان سال جاري عمليات اجرايي شبکه فاضلاب در شهرک‌هاي ميلاد، امام حسن (ع) و فاطميه که در اين زمينه مشکل دارند آغاز مي‌شود.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين اقدام‌هاي انجام گرفته در بخش آب طي دو سال گذشته پرداخت و احداث و بهره‌برداري از تصفيه‌خانه فوري اضطراري آب با ظرفيت 600 ليتر در ثانيه، اجرا و توسعه 230 کيلومتر شبکه‌هاي آب و بهره‌برداري از 60 هزار مترمکعب مخزن ذخيره آب را از جمله اقدامات مهم در اين بخش برشمرد.
وي اصلاح رينگ شرقي 1200 ميلي‌متري قم، مطالعه و اجراي آب خام حرم مطهر حضرت معصومه با ظرفيت 80 ليتر در ثانيه، اجراي خط انتقال 600 ميلي‌متري بلوار شهيد کريمي و اصلاح و جابه‌جايي خط انتقال جاده اراک به منظور کاهش هدر رفت آب و افزايش رضايت مردم، مطالعه و اجراي سامانه هوشمند نمونه‌برداري و پايش کيفيت آب فيلترهاي تصفيه‌خانه را از ديگر اقدامات آب و فاضلاب طي دو سال گذشته ذکر کرد.
توکلي‌بينا همچنين با اشاره به ساماندهي شهرهاي تحويل شده جديد کهک، قنوات، دستجرد و سلفچگان به شرکت آب و فاضلاب شهري گفت: هدر رفت آب در شبکه در اين شهرها بيش از 50 درصد بود و جيره‌بندي و چالش‌هاي زيادي براي تأمين آب در اين شهرها وجود داشت.
وي افزود: در همين راستا با اصلاح 20 کيلومتر شبکه، اصلاح انشعابات و کنترل از راه دور و هوشمند فشار شبکه و وضعيت آب‌رساني، هدر رفت آب در اين شهرها به ميزان قابل توجهي کاهش يافت.
وي تأکيد کرد: تنها استاني هستيم که تأسيسات آب‌رساني تمامي شهرهاي آن مجهز به سامانه‌هاي هوشمند و کنترل از راه دور است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنين احداث مرکز کنترل کيفيت و بهداشت آب و فاضلاب قم با پيشرفته‌ترين تجهيزات آزمايشگاهي و همچنين توليد برق در تصفيه‌خانه آب قم به ميزان 3.5 مگاوات برق بدون استفاده از سوخت‌هاي فسيلي و تنها با بهره‌گيري از فشار آب را نيز از جمله اقدامات مهم اين شرکت در دو سال گذشته ذکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن