تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820381879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح عملکرد 700 روزه دولت تدبير و اميد در حوزه برق منطقه‌اي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۴۹ق.ظ)
تشريح عملکرد 700 روزه دولت تدبير و اميد در حوزه برق منطقه‌اي تهران موج - ساير رسانه ها؛ مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران با اشاره به عملکرد 700 روزه دولت تدبير و اميد در حوزه برق منطقه‌اي تهران از مديريت پيک‌بار تا کنترل هوشمند به منظور پيشگيري از Black Out، تصريح کرد: در اين دولت کارها رو به بهبود است.
ايرنا نوشت:
سيد زمان حسيني، مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران، با اشاره به عمده فعاليت‌هاي انجام شده از سوي منطقه برق تهران طي دو سال فعاليت دولت تدبير و اميد، اظهار داشت: طي اين مدت و حدود 700 روز فعاليت دولت يازدهم، اقدامات، پروژه‌ها و طرح‌هاي زيادي در برق منطقه‌اي تهران به بهره‌برداري رسيده و يا در دست اجرا است.
وي گفت: در سال 94 تعداد 67 پروژه با اعتباري افزون بر دو هزار و 180 ميليارد ريال در نظر گرفته شد که عمده آن‌ها قبل از ورود به پيک‌بار وارد مدار شد.
حسيني تصريح کرد: مهم‌ترين اين پروژه‌ها، پروژه 400/63 کيلوولتي فيروزکوه و خط دو مداره 230 پرند به پست شوش و فيروز بهرام بود که با اجراي آن‌ها موفق شديم 350 مگاوات انرژي را به تهران منتقل کنيم که در مجموع بهبود ولتاژ و پايداري شبکه را به دنبال خواهد داشت.
وي افزود: از ابتداي آغاز به کار دولت تدبير و اميد در حوزه طرح‌هاي توليد پراکنده DG، هماهنگي و همکاري در صدور موافقت‌نامه احداث مولد (صادره در محدوده برق تهران) به ظرفيت 5 هزار و 900 مگاوات و هماهنگي و همکاري در صدور پروانه احداث مولد (صادره در محدوده برق تهران) به ظرفيت هزار مگاوات اجرايي شد، 23 قطعه زمين اجاره‌اي به سرمايه‌گذاران در پست‌هاي فوق توزيع برق تهران جهت احداث مولد واگذار شد، 10 نيروگاه جديد به ظرفيت مجموعا 100 مگاوات در حال بهره‌برداري است و 15 مورد نيروگاه‌هاي در حال توسعه و احداث است که مجموع ظرفيت آن‌ها به 280 مگاوات مي‌رسد.
مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران با اشاره به پيک‌بار منطقه در سال 1393 و مقايسه آن با دو سال قبل، تصريح کرد: پيک‌بار سال 1393 هشت هزار و 962 مگاوات با رشدي معادل 37.5 درصد نسبت به سال 1392 در تاريخ 20 مرداد ماه به ثبت رسيد. پيش‌بيني مي‌شود پيک‌بار سال 1394 به ميزان 9 هزار و 521 مگاوات باشد که نسبت به سال گذشته رشدي معادل 24.6 درصد را نشان خواهد داد.
وي اظهار داشت: اين در حالي است که حداکثر پيک‌بار سال 1392، هشت هزار و 505 مگاوات با رشد 8.6 درصدي نسبت به سال قبل بود و حداکثر پيک‌بار سال 91 نيز هفت هزار و 961 مگاوات با رشد 7.2 درصد نسبت به سال قبل از آن به ثبت رسيد.
حسيني تصريح کرد: طي دو سال گذشته و با حذف بار خودکار با اندازه‌گيري پارامترهاي اصلي شبکه، ستينگ گذاري رله‌هاي فرکانسي در چهار مرحله جمعا به ميزان دو هزار و 202 مگاوات، استفاده از رله‌هاي جرياني در پست‌ها در سه مرحله جمعا به ميزان هزار و 205 مگاوات، نصب و تنظيمات رله‌هاي ولتاژي در پست‌ها در دو مرحله جمعا به ميزان 432 مگاوات، نصب رله حذف جريان در نيروگاه سياه بيشه (خط سياه بيشه - زياران) و نصب رله حذف افت ولتاژ در نيروگاه سياه بيشه (به روي دو واحد)، کنترل هوشمند به منظور پيشگيري از Black Out در شبکه برق تهران ميسر شد.
وي خاطرنشان کرد: black out حالتي در شبکه قدرت برق است که ديسپاچينگ يا مرکز کنترل شبکه برق در اثر اتفاقات ناخواسته‌اي از قبيل اتصال در خطوط انتقال، قطع شدن يکي از خطوط اصلي، از دست دادن ناگهاني مقدار زيادي از منابع توليدمثل تريپ کردن همزمان چند نيروگاه يا نوسانات فرکانس شبکه به صورت غيرقابل‌کنترل و اتفاقات مختلفي از اين قبيل، کنترل بخشي از شبکه يا همه شبکه را از دست مي‌دهد.
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازي و جلب مشارکت مردمي در شرکت‌هاي توزيع منطقه، جلب مشارکت در برنامه‌هاي تابستاني در صنايع سنگين، برگزاري همايش مديريت مصرف با حضور صنايع بزرگ منطقه در راستاي فرهنگ‌سازي، کاهش مصرف در نيروگاه‌ها و پست‌هاي فوق توزيع و انتقال با بهره‌گيري از چراغ‌هاي کم‌مصرف و استفاده از پنجره‌هاي دوجداره UPVC و به‌کارگيري استاندارد نظام‌مهندسي ساختمان و رعايت مبحث 19، برگزاري دوره آموزشي مديريت انرژي براي کارشناسان برق و انرژي مشترکان، انجام پروژه مميزي انرژي در حوزه 4 مشترک برق منطقه‌اي تهران و نصب سيستم سرمايشي - گرمايشي پمپ حرارتي زمين‌گرمايي در پست 230 کيلوولت وردآورد از جمله اقدامات انجام شده طي اين مدت در حوزه توسعه مديريت مصرف است.
وي با اشاره به افتتاح و بهره‌برداري پروژه‌هاي احداث، توسعه و بهينه‌سازي شبکه انتقال و فوق توزيع طي همين مدت، افزود: 17 پروژه پست انتقال، 25 پروژه پست فوق توزيع، سه پروژه خط انتقال، هشت پروژه خط انتقال، هشت پروژه خط فوق توزيع، شش پروژه ديسپاچينگ و مخابرات و 9 پروژه اصلاح و بهينه‌سازي جمعا با اعتباري افزون بر دو هزار و 181 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است.
زماني ادامه داد: طي دو سال گذشته عمليات اجرايي 21 پروژه احداث، توسعه و بهينه‌سازي شبکه انتقال و فوق توزيع با اعتباري بالغ‌بر هزار و 700 ميليارد ريال آغاز شده که شامل سه پروژه پست انتقال، هشت پروژه فوق توزيع، يک پروژه خط انتقال، 5 پروژه خط فوق توزيع و چهار پروژه اصلاح و بهينه‌سازي شبکه بوده است.
مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران اضافه کرد: براي سال 95 و با لغو تحريم‌ها و افزايش فعاليت‌هاي توليدي و اقتصادي، افزايش مصرف برق پيش‌بيني مي‌شود که تمهيدات لازم براي آن زمان نيز اتخاذ شده است.
وي در پايان تصريح کرد: براي سال آينده تعداد 47 پروژه مهم با اعتبار 5 هزار و 570 ميليارد ريال در برق منطقه‌اي تهران پيش‌بيني شده است.
شايان ذکر است؛ ظرفيت توليد نيرو در برق منطقه‌اي تهران 11 هزار و 570 مگاوات است که به صورت آبي و حرارتي توليد مي‌شود و 15.8 درصد ظرفيت کل کشور است.
انرژي مصرفي برق منطقه‌اي تهران 46 هزار و 877 گيگاوات ساعت است که از اين نظر 21.37 درصد کل انرژي مصرفي کشور را تشکيل مي‌دهد.
با اين مشخصات، برق منطقه‌اي تهران با پوشش سه استان تهران، البرز و قم داراي 7 ميليون و 810 هزار مشترک است که 24.63 درصد کل مشترکان حوزه برق کشور را تشکيل مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن