تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806973849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از خزانه خالی تا دستاوردهای هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از خزانه خالی تا دستاوردهای هسته‌ای
به مناسبت هفته دولت نیم نگاهی به کارنامه دوساله دولت خواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته باعث می‌شود که از یک سو نقاط قوت و ضعف کشور شناخته شده و در جریان تصمیم‌گیری‌ها و تدوین هر نوع سیاست اصلاحی در این عرصه فضای بیش‌تری فراهم شود و از سوی دیگر اثرات شرایط محیطی و محدودیت‌های خارج از کنترل دولت مشخص‌تر شده و در نتیجه امکان استفاده بیش‌تر از این شرایط و محدودیت‌ها فراهم آید.


با این رویکرد بررسی و تحلیل عملکرد دولت در دو سال گذشته می‌تواند به عنوان ابزار مناسبی در تبیین روند موجود و پیش‌بینی‌ مسیر آینده اقـتصـاد کشـور بـه کـار آیـد و زمینه سـیاست‌گذاری موثر و مناسب توسط سیاست‌گذاران را فراهم کند.


با این مقدمه سعی خواهیم کرد نیم نگاهی بر کارنامه دولت تدبیر و امید از زمان شروع به کار داشته باشیم.


رئیس جمهور دولت یازدهم توانست در انتخابات باشکوه 24 خردادماه سال 92 با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارتی رأی اکثریت مردم را به دست آورد. وی با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.


وی پس از به‌دست گرفتن سکان هدایت ریاست جمهوری گفت که خزانه کشور خالی است و طبق آمارهای بانک مرکزی رکود 40 درصدی بر کشور حاکم است ولی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا تورم را تک رقمی و رکود را مهار کند تا فضای کسب و کار و وضعیت معیشت مردم رو به بهبودی رود.


صادق زیباکلام در ارزیابی خود در مورد دولت یازدهم می‌گوید: دولت اصولگرایان کشور را در شرایط مطلوبی چه از نظر تورم، بدهی‌ها، رکود و ... به دولت آقای روحانی تحویل نداده است. به خرداد ماه 92 برگردیم و به‌خاطر داشته باشیم که کشور رشد منفی داشت، تورم از 40 درصد گذشته و بیکاری از مرز 6 میلیون عبور کرده بود. بنابراین کشور وضع مناسبی نداشت.


گرچه روحانی در این مدت با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرد ولی اقدامات قابل قبولی همچون قطعنامه‌ وین را نیز در کارنامه خود به‌دست آورد وی مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با شش قدرت جهانی را در تاریخ دیپلماسی دنیا اقدامی بی‌سابقه و کم‌نظیر دانست و با اشاره به دستاوردهای بزرگ در عرصه‌های مختلف تاکید دارد توافقی که انجام شد در تاریخ ماندگار شد و فرزندان آینده این مرز و بوم به متن این توافق افتخار خواهند کرد.


رئیس جمهور همچنین معتقد است با نهایی شدن و اجرای توافق و برداشته شدن تحریم‌ها فضای امن‌تر اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد.


حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور هم در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امیر را این‌چنین شرح می‌دهد بارزترین دستاورد دولت یازدهم مربوط به شرایط اقتصادی کشور و مهار تورم است که موجب شده وضعیت اقتصادی کاملا تثبیت پیدا کند و نرخ ارز به ثبات برسد. وی تاکید می‌کند: ما فراموش نکرده‌ایم که در اواخر دولت قبل، نرخ ارز لحظه‌ای تغییر پیدا می‌کرد و ثباتی در بازار و اقتصاد وجود نداشت و گاهی اوقات معاملات کشور با وجود پول رایج مملکت با نرخ دلار انجام می‌گرفت که این کار اینک سامان یافته، اقتصاد به ثبات رسیده و قیمت ارز تثبیت پیدا کرده که این عملکرد، موفقیت بزرگی است. 


سخنگوی وزارت کشور تصریح می‌کند: در حوزه سلامت هم کارهای خوبی انجام گرفته و مردم به ویژه قشر کم درآمد و آسیب پذیر کشور از موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اظهار رضایت می‌کنند.وی همچنین با بیان اینکه در حوزه اصلاح نظام اداری نیز دستاوردهای خیلی بزرگی وجود داشته، می‌گوید: قبلا در بعضی بخش‌های حوزه سیاست‌های کلان نظام اداری تا 500 درصد انحراف داشتیم و اکنون این حوزه در حال اصلاح است.


 سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه توجه به اقوام، اقلیت‌ها در این دولت دستاورد بزرگ دیگری است، تاکید می‌کند:رئیس ‌جمهور با انتصاب یک دستیار ویژه در امور اقوام و اقلیت‌ها کمک کرد تا این گرو‌هها هویت دقیق و ملی خود را بهتر و بیشتر پیدا می‌کنند که این موضوع در سطوح بین‌المللی و بحث انسجام داخلی یک امتیاز برای ما به شمار می‌آید.


محمدباقر نوبخت نیز عملکرد دولت در طول دو سال گذشته را این‌گونه تشریح می‌کند که  از اول شهریور سال 1392 که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد، ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی با دو ابزار «برنامه و بودجه» و همچنین اختیاری که داریم به عنوان مدیریت تخصیص منابع، اقدامات خود را شروع کردیم.وی با یادآوری روند طی شده برای بودجه سال 92 می‌گوید: به دلیل آنکه بودجه در تیرماه (92) در مجلس تصویب شده بود، با آغاز کار دولت در شهریور، بودجه در مردادماه آن سال اجرایی شد.


سخنگوی دولت تدبیر و امید ادامه می‌دهد: بودجه سال 92 بیش از 210 هزار میلیارد تومان بود در حالی که براساس پیش بینی‌ها در بهترین شرایط 150 هزار میلیارد تومان از آن بتواند تحقق یابد. به همین دلیل برای تنظیم برنامه، بلافاصله بودجه را اصلاح کردیم. در 18 شهریور آن سال از مجلس خواستیم تا بودجه ارائه شده را اصلاح کند.



وی در ادامه به روند تهیه بودجه سال 93 و اختصاص 32 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با این اقدام، سیاست خود برای ثبات اقتصادی را دنبال کردیم تا نرخ تورم بالای 40 درصد را کاهش دهیم؛ ضمن آنکه اقتصاد کشور با رشد منفی 6.8 درصدی مواجه و برنامه مثبت کردن این رشد منفی بود. نوبخت خاطرنشان می‌کند: با اقدامات انجام شده در دولت و سمت و سوی بودجه به فعالیت‌های عمرانی و خروج از رکود، رشد منفی 6.8 درصدی سال گذشته به سه درصد مثبت تبدیل شد. 

نوبخت با بیان اینکه نرخ تورم در مردادماه امسال به 13.8 درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه مردادماه نیز نسبت به سال گذشته به 11.5 درصد رسیده و همه تلاش ما رسیدن به تورم یک رقمی است.



بررسی عملکرد دولت در طول دو سال گذشته نشان می‌دهد که علی‌رغم مشکلاتی که بر سر راه اقتصاد کشور وجودداشته، سیاست‌گذاران کشور اقدامات موثری را در جهت کنترل تورم، خروج از رکود و تلاش برای رونق اقتصادی در کشور برداشته‌اند که امید است با اجرایی شدن برجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها قدم‌های موثری در جهت رفع معضل بیکاری و اشت‌غال‌زایی و رفاه مردم برداشته شود.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

دیدار دکتر روحانی با خانوادههای معظم 9 تن از شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی کشور
اجرای طرح تحول سلامت بدون همراهی و تلاش جامعه پزشکی کشور مقدور نبود
مسئولان دولت یازدهم پاسخ می‎دهند/ وزیر دفاع امشب در برنامه نگاه یک
رئیس جمهور: بازدارندگی تنها با صنعت دفاعی حاصل نمی‎شود/ قدرت‎های بزرگ به ترویست‎ها جنگ نبابتی داده‎اند + فیلم





۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن