تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814279159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره های حوزه تربیتی و مشاوره به الگویی شاخص تبدیل خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش: جشنواره های حوزه تربیتی و مشاوره به الگویی شاخص تبدیل خواهد شد خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: برجسته‌ترین ره آورد این جشنواره، مشارکت گسترده و فعالانه فرهنگیان در رشته‌های گوناگون شغلی بود که چنین رخدادی مکتوب شدن تجربیات و دانسته‌های آنان را سبب خواهد شد و در نهایت به پدید آمدن گنجینه‌ای شاخص و قابل استناد خواهد انجامید.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور ساعت 14:40

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سرداری اظهار کرد : درصدد هستیم به منظور دسترسی بهتر به نتایج طرح سامانه بانک اطلاعات تجارب برگزیدگان را در آینده تهیه کنیم .  
 
وی در مورد کارهای انجام شده برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد : مهمترین فعالیت های صورت گرفته در این خصوص ، تشکیل ستاد برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم در اداره کل امور تربیتی و مشاوره، تهیه، تدوین، مستندسازی و ارسال دستورالعمل‌های اجرایی جشنواره به استان های کشور، تشکیل دبیرخانه مرکزی برگزاری جشنواره در اداره کل شهرستان‌های تهران و تشکیل کمیته‌های ذیل آن، دریافت و ثبت آثار فراخوان‌ها ،بررسی، ارزیابی و داوری آثار و تجارب با همکاری استان‌ها و دبیرخانه مرکزی ،تمهید مقدمات لازم برای پذیرش و اسکان ، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه ، امور فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی ، دعوت از برگزیدگان و مدعوین ویژه ، اطلاع رسانی در سایت‌ها و خبرگزاری‌های وابسته ، تهیه و تدوین، چاپ، انتشار و توزیع کتاب تجارب برتر  تربیتی ، تهیه، تدوین، تکثیر و توزیع بسته آموزشی – تربیتی در قالب لوح فشرده الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی ، برگزاری جشنواره و تقدیر و تشکر از منتخبین و برگزیدگان بوده است.
 
 
 معاون برنامه ریزی امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد کل شرکت کنندگان بر مبنای مدرک تحصیلی در سطح استان‌ها در جشنواره های کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برترتربیتی براساس داده های جداول آماری جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی دیپلم و فوق دیپلم 281 نفر ،کارشناسی 1729 نفر ،کارشناسی ارشد 297 نفر و دکتری 1نفر  و همچنین جشنواره کشوری و تجارب برترتربیتی دیپلم و فوق دیپلم  743نفر،کارشناسی2691نفر ،کارشناسی ارشد670 نفر و دکتری 6نفر بوده است .
 
سرداری یادآور شد : بر مبنای جداول آماری احصاء شده از استانها ،جشنواره‌ی کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی وتجارب برتر تربیتی را براساس رشته‌ شغلی شرکت کنندگان به تفصیل به این شرح است : جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی مربی و معاون پرورشی 1559 نفر ، مشاور 270 نفر  و معلم 479 نفر  و جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی مربی و معاون پرورشی 2250 نفر ، مشاور 443 نفر و معلم 1417 نفر حضور داشته اند .
 
 
وی یاد آور شد :بیشترین سهم مشارکت در جشنواره الگو های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی به  معاونان و مربیان پرورشی اختصاص داشته است. که سهم آنان از آمار کل2308  نفر 1559 نفر  بوده است و بیشترین سهم مشارکت در جشنواره تجارب برتر تربیتی به  معاونان و مربیان پرورشی اختصاص داشته استکه سهم آنان از آمار کل 4110 نفر 2250 نفر بوده است.
 
 
معاون برنامه ریزی  امور تربیتی  اداره کل تصریح کرد: ارکان و ابعاد نمون برگ تدریس به منظورمشارکت در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی مشتمل بر تنظیم شناسنامه‌ی طرح درس به تفکیک موضوع، تاریخ، زمان جلسه، بیان اهداف کلی درس و ارتباط آن با عناصر پنج‌گانه‌ی تاکید شده در سند برنامه درسی ملی  مشتمل بر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق ، طراحی و تدوین ارزشیابی آغازین ، طراحی مراحل آموزش ، بهره گیری از روش‌های تدریس گوناگون به منظور تدوین برگزیده‌ترین روش تدریس همخوان و مناسب با محتوای درس ، بهره گیری از رسانه‌های آموزشی مناسب و فناوری‌های نوین بوده است .
 
معاون برنامه ریزی امور تربیتی اداره کل امورتربیتی ومشاوره خاطر نشان کرد: مهمترین دستاوردهای جشنواره  کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و تجارب برتر تربیتی در سال تحصیلی جاری را از منظر کیفی  ونیز میزان  مشارکت شرکت کنندگان با توجه به اینکه جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نخستین تجربه و جشنواره تجارب برتر تربیتی چهارمین تجربه بود؛ می‌توان گفت که تجربیاتی بسیار مهم ودر خور توجهی بود و دستاوردها و نتایج ارزشمند و بسیار مهمی را در سطوح منطقه‌ای ،استانی و کشوری به ارمغان آورد. برجسته‌ترین ره آورد جشنواره ، مشارکت گسترده ، فعالانه و خردمندانه  فرهنگیان در رسته‌های گوناگون شغلی بود هم چنین به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب معاونان ، مربیان ،مشاوران و معلمان در عرصه‌ی تدریس را نیز در پی داشت. چنین رخدادی مکتوب شدن تجربیات و دانسته‌های آنان را سبب خواهد شد و در نهایت به پدید آمدن گنجینه‌ای شاخص و قابل استناد خواهد انجامید.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن