تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815621999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف غير نيازمندان از ليست دريافت يارانه نقدي ادامه مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳ق.ظ)
حذف غير نيازمندان از ليست دريافت يارانه نقدي ادامه مي‌يابد موج - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان آن که حذف غير نيازمندان از ليست دريافت يارانه نقدي ادامه مي‌يابد، گفت: شاخص‌هايي براي تعيين اين که چه افرادي مي‌توانند از يارانه نقدي بهره‌مند شوند، مشخص شده و هم اکنون در حال حذف تدريجي افراد غير نيازمند هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، شامگاه شنبه در حاشيه مراسم جشنواره چهره‌هاي ماندگار پزشکي که در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، با بيان آن که حذف غير نيازمندان از ليست دريافت يارانه نقدي ادامه مي‌يابد، اظهار داشت: نظرسنجي‌ها نشان داده اگر منابع آزاد شده به سمت ارتقاي زندگي تهيدستان پيش برود، مردم از آن استقبال مي‌کنند.
وي ادامه داد: حذف افراد غير نيازمند خيلي کند صورت مي‌گيرد؛ زيرا بايد اطلاعات اقتصادي خانوار مشخص شود و اين روند کند به اين دليل است که مي‌خواهيم خطا را در شناسايي ذي نفعان به حداقل کاهش دهيم.
وي گفت: افرادي که حذف مي‌شوند وقتي براي اعتراض به پايگاه‌هاي اطلاعاتي مراجعه مي‌کنند و اطلاعات را به آن‌ها نشان مي‌دهيم مي‌پذيرند و ديگر در اين زمينه اعتراضي نمي‌کنند.
ربيعي افزود: پيشاپيش از مردم به دليل اين که ممکن است خطايي در شناسايي افراد رخ دهد، پوزش خواسته‌ام.
به گفته وزير کار، بخش‌هايي از مردم نيازمند حمايت‌هاي اجتماعي هستند و اين حمايت نياز به پايداري منابع دارد. بخشي از منابع هدفمندي که آزاد شود مسکن اجتماعي را با وزارت مسکن و شهرسازي به جلو خواهيم برد و تلاش مي‌کنيم وضعيت زندگي اقشاري از جامعه که فرصت‌هاي نابرابر دارند را ارتقا دهيم.
ربيعي اظهار داشت: در حوزه اشتغال نيز مسووليت داريم. هم اکنون اشتغال زنان سرپرست خانوار و معلولان را به جد پيگيري مي‌کنيم که خوشبختانه آمارهاي مناسبي هم در اين زمينه داشته‌ايم.
وي با اشاره به ايجاد صندوق توسعه اشتغال، گفت: بخشي از منابع صندوق توسط خيرين تأمين مي‌شود. همچنين صندوق توسعه کارآفريني اميد در زمينه ايجاد اشتغال همکاري مناسبي با مسوولان حوزه کار دارد و در آخرين نشست شوراي عالي اشتغال، نوع کمک صندوق توسعه ملي به گروه‌هاي حمايتي آيين‌نامه‌اي را تصويب کرده‌ايم.
وي در خصوص مسکن معلولان، گفت: مسکن حمايتي از معلولان هر ماه در تعدادي از استان‌هاي کشور تحويل داده مي‌شود.
ربيعي ادامه داد: همچنين ساخت مسکن براي خانواده‌هايي که داراي دو فرزند معلول هستند تا پايان سال 95 انجام و به آن‌ها واگذار مي‌شود. ساخت 20 هزار مسکن براي خانواده بهزيستي را در دستور کار داريم که هرچند ماه تعدادي از آن‌ها واگذار خواهد شد.
وي در خصوص لايحه حمايت از معلولان، گفت: اين لايحه براي اين که بار مالي آن ديده شود به امضاي محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هم رسيده و به شکل لايحه به مجلس ارسال شده است، لايحه يادشده گشايش زيادي در زندگي معلولان خواهد داشت.
ربيعي يادآور شد: امسال سال مهمي براي سازمان‌هاي بيمه‌گر بوده است. يکي از اقدامات مهم انتشار کتاب ارزش نسبي خدمات بود.
وي اظهار داشت: در سال گذشته تا جايي که منابع اجازه مي‌داد مراکز ملکي خود را افزايش داديم و بيمارستان‌هاي زيادي راه‌اندازي کرديم.
وي ادامه داد: متأسفانه امسال دولت با کسري منابع مواجه شده و منابع مالي سلامت وابسته به بودجه دولت است. به همين علت در پرداخت‌ها دچار عقب‌ماندگي هستيم البته اين تأخير با تأخير اين بخش در دولت‌هاي نهم و دهم قابل‌مقايسه نيست، زيرا؛ در آن دوره شايد تأخير 14 ماهه هم مشاهده مي‌شد، اما؛ هم اکنون معوقات پزشکان را تا ارديبهشت ماه پرداخت کرده‌ايم و براي داروخانه‌ها را هم به‌زودي انجام مي‌دهيم و در بخش بيمارستان به دنبال تأمين منابع مالي هستيم.
ربيعي گفت: از حذف افراد پردرآمد در هدفمندي يارانه‌ها بخشي از منابع آزاد مي‌شود. هم اکنون 12 ميليون بيمه‌شده داريم که حدود 6 ميليون نفر آن مشمول طرح هدفمندي هستند.
وزير کار با اشاره به اين که بيمه‌ها هر روز بهتر از ديروز مي‌شوند، گفت: اصلاح ساختارها را در دستور کار داريم. در بحث يکسان‌سازي بيمه‌اي تلاش کرده‌ايم بتوانيم کنترل روي منابع داشته باشيم.
به گفته وي در صورت اصلاح ساختارها مي‌توانيم هزينه‌ها را کنترل کنيم و همزمان منابع را پاسخگو باشيم.
وي با تأکيد بر اين که هم‌افزايي بين دولتي تمام نشدني است، گفت: دولت اصلاح ساختارهاي سلامت را در اولويت قرار داده است و هر روز هوشمندتر و هدفمندتر طرح يکسان‌سازي بيمه‌ها را دنبال مي‌کند.
وي تعداد بيمه‌شدگان در سال 93 را 10 ميليون نفر ذکر کرد و گفت: به علت نبود اطلاعات تصور مي‌کرديم 5 ميليون نفر بيمه نشده هستند و 550 ميليارد تومان براي اين مهم در نظر گرفته بوديم اما در حين کار متوجه شديم که اين تعداد 10 ميليون نفر هستند که تعداد بيمه‌شدگان تا اين رقم افزايش يافت.
به گفته وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، بيمه‌ها رفتار مسوولانه داشتند و هم کارآمدي بيشتري نشان دادند.
وي همچنين در خصوص ديگر اقدامات سازمان تأمين اجتماعي، افزود: دفترچه‌هاي بيمه را حذف و به شکل الکترونيکي تبديل خواهيم کرد که به شکل پايلوت در برخي از استان‌ها انجام مي‌شود. بين سازمان‌هاي بيمه‌گر، کار مشترک الکترونيکي شدن دفترچه‌ها امسال رونمايي مي‌شود.
وي تأکيد کرد: موضوع تجميع منابع سازمان‌هاي بيمه‌اي را هم پيگيري مي‌کنيم.
وي تأکيد کرد: هم‌افزايي ميان بخش‌هاي مختلف دولت تمام نشدني است و هر روز هوشمندتر و هدف‌دارتر مسائل درمان کشور را بهبود مي‌بخشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن