تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813474241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان‌هاي کرمان، فارس و خراسان‌رضوي پيشتاز اجراي آبياري زيرسطحي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
استان‌هاي کرمان، فارس و خراسان‌رضوي پيشتاز اجراي آبياري زيرسطحي موج - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي از استان کرمان به عنوان يکي از استان‌هاي پيشتاز در زمينه طرح آبياري زيرسطحي ياد کرد و گفت: انجام طرح هاي زيرسطحي مدرن در کرمان نشان مي‌دهد، استان دنبال بهره‌وري آب است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليمراد اکبري در ديدار با استاندار کرمان افزود: استان‌هاي کرمان، فارس و خراسان‌رضوي در زمينه طرح آبياري زيرسطحي در ايران جزو پيشتازها هستند و مدل و حرکت جديدي در کرمان انجام شده که قابل تقدير است.
وي با اشاره به اين که نيروهاي خوب و دلسوزي براي بخش کشاورزي استان کرمان انتخاب شده‌اند و اين امر نشان از عزم استان براي توسعه جدي است، يادآور شد: انجام طرح هاي زيرسطحي مدرن در کرمان نشان مي‌دهد، استان دنبال بهره‌وري آب است و اگر با اين شيوه و مدل پيش رود، حرکتي منسجم براي کمک به کشور و استان است.
معاون وزير جهاد کشاورزي از پروژه‌هاي کشاورزي استان کرمان به عنوان پروژه‌هايي کم‌نظير در کشور ياد کرد و گفت: استان کرمان خيز خوبي در بخش مديريت منابع آب برداشته است.
وي از تخصيص اعتباري 84 ميليارد توماني به شمال استان کرمان جهت آبياري تحت فشار خبر داد و گفت: در استان کرمان در بخش مديريت آب در بخش کشاورزي خوب کار شده است و معتقديم که از اين استان عقب هستيم، لذا درباره اقدامات صورت گرفته در کرمان گزارشي کامل به وزير جهاد کشاورزي ارائه خواهم داد.
معاون وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر اين که آبياري باراني بايد در استان کرمان تعطيل شود، افزود: سياست مديريت آب مجازي را در وزارت جهاد کشاورزي دنبال خواهيم کرد و تلاش مي‌کنيم تا گياهان با مصرف آب بالا را حذف و يا به گلخانه منتقل کنيم.
اکبري با اشاره به اين که خاک نقش حاکميتي دارد و برنامه‌ريزي براي آب بدون خاک قابل قبول نيست و با به کارگيري اين دو عنصر مي‌توان تحول بزرگي در کشور و به ويژه در استان کرمان ايجاد کرد، يادآور شد: شاخص بهره وري بسيار مهم است؛ زيرا آب تنها عامل بهره‌بري نيست، بلکه عواملي چون خاک، مقابله با آفات و حاصلخيزي خاک نيز مورد توجه است.
وي با تاکيد بر اين که از سال 85 براساس اطلاعات مستند 300 هزار حلقه چاه غيرمجاز در ايران فعال شده است، خاطر نشان کرد: 17 ميليارد متر مکعب آب از 300 هزار حلقه چاه غيرمجاز برداشت مي‌شود و اين در حالي است که 100 هزار چاه غيرمجاز نيز قبل از سال 85 وجود داشته است.
معاون وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اين که 11 هزار چاه غيرمجاز در استان کرمان وجود دارد، گفت: منابع آب سطحي استان کرمان بايد مديريت شود و مي‌توان از محل سد نساء 30 ميليون متر مکعب آب را با روش‌هاي مدرن و جديد ذخيره کرد.
در ادامه اين ديدار استاندار کرمان به جلسه اخير رئيس جمهور با هيئت وزيران در بحث تفويض اختيارات اشاره کرد و افزود: بحث تمرکززدايي و تحقق طرح اقتصاد مقاومتي از استان کرمان شروع شده و خوشبختانه هم اکنون با استقبال رئيس جمهور و وزير کشور مواجه شده است.
عليرضا رزم حسيني يادآور شد: با اراده اي که در استان کرمان وجود دارد طرح همياران آب را با مصوبات هفده گانه با جديت دنبال خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر اين که طرح همياران آب نخستين بار در استان کرمان اجرا شده و نتايج خوبي به همراه داشته است، خاطر نشان کرد: اجراي طرح هاي نوين آبياري در بخش کشاورزي و اجراي مصوبات طرح همياران آب منجر به ذخيره آب در سفره‌هاي زير زميني مي‌شود.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبياري تحت فشار، يادآور شد: سال گذشته 2 هزار ميليارد ريال از اعتبارات صندوق توسعه ملي در استان جذب شد و کرمان در اين زمينه رشد قابل توجهي داشته است.
رزم حسيني گفت: بايد طرح‌هايي که منجر به پس انداز آب در سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود را با جديت دنبال کنيم.
وي افزود: مصمم هستيم با اعتماد به کشاورزان و استفاده از مالکان بزرگ سند کاملي از محصولات قابل کشت در استان تهيه کنيم.
استاندار کرمان با تاکيد بر اين که تيم خوب در استان در حال فعاليت هستند، يادآور شد: استان کرمان از طرح هاي پايلوت و قابل اجرا حمايت و پشتيباني مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن