تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كلاهبرداري مرد قهوه‌اي از زنان جوياي وام


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كلاهبرداري مرد قهوه‌اي از زنان جوياي وام
مجرم سابقه‌داري كه به اتهام كلاهبرداري از زنان، پشت ميله‌هاي زندان افتاده بود پس از گرفتن مرخصي دست به تكرار اعمال مجرمانه‌اش زد تا اينكه بار ديگر دستگير شد.


به گزارش خبرنگار ما، پرونده مرد 50 ساله كه ابوالفضل. الف نام دارد 28 خردادماه امسال روي ميز كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. اولين شاكي زني بود كه با اعتماد بيجا به اين مرد 5 ميليون تومان پس اندازش را در اختيار او گذاشته بود. او توضيح داد چند روز قبل سوار يك پرايد قهوه‌‌اي‌رنگ مسافربر شدم تا براي گرفتن وام به يكي از شعبه‌هاي بانك بروم. در راه داشتم با تلفن همراه با يكي از دوستانم درباره گرفتن وام حرف مي‌زدم. وقتي تماسم را قطع كردم راننده خودش را كارمند يكي از مؤسسه‌هاي قرض‌الحسنه معرفي كرد و مدعي شد مي‌تواند از شعبه‌اي كه در آن كار مي‌كند برايم وام كم بهره بگيرد. آن مرد گفت كه حاضر است خودش ضامن من شود. تنها شرط گرفتن وام هم اين بود كه هنگام افتتاح حساب بايد چند ميليون تومان پول به مدت چند روز به حسابم واريز مي‌كردم. من هم اعتماد كردم و شماره تماسم را به راننده دادم. او چند روز بعد تماس گرفت. اول به شعبه بانكي در خيابان اشرفي اصفهاني رفتيم و 5 ميليون تومان پس‌اندازم را برداشت كردم. به درخواست آن مرد پول را داخل داشبورد گذاشتم. گفت كه شعبه‌اي كه قرار است وام بگيريم در ميدان سبلان است، بنابراين به طرف آن محل رانندگي كرد. وقتي به نزديكي ميدان رسيديم كنار يك صندوق قرض‌الحسنه توقف كرد. از من خواست پياده شوم و ببينم آيا در صندوق باز است يا نه. وقتي پياده شدم و به طرف صندوق ‌رفتم ناگهان پايش را روي پدال گاز گذاشت و 5‌ميليون تومان پس اندازم را هم با خودش برد.
تحقيقات بيشتر كارآگاهان نشان داد چند زن ديگر كه به عنوان مسافر سوار پرايد قهوه‌اي شده بودند، به همين شيوه فريب مرد مسافربر را خورده‌اند.  يكي ديگر از شاكيان گفت: وقتي به عنوان مسافر سوار پرايد قهوه‌اي شدم. راننده گفت ساكن كشور امارات است و براي مراسم فوت پدرش به تهران آمده است. او مدعي شد يكي از دوستانش مدير يك صندوق قرض‌الحسنه است كه با بهره پايين به مشتريان وام مي‌دهد، مشروط به اينكه هنگام افتتاح حساب براي چند روز 5 ميليون تومان به حسابم واريز كنم. بعد شماره تماسش را به من داد و خواست در صورت نياز با او تماس بگيرم. من هم اعتماد كردم و چند روز بعد تماس گرفتم و براي رفتن به صندوق قرض‌الحسنه قرار گذاشتم. وقتي سوار خودرو‌ او شدم به درخواست آن مرد 5 ميليون تومان پس اندازم را داخل داشبورد گذاشتم و به طرف صندوق قرض‌الحسنه رانندگي كرد. در مسير از من خواست از كارت ملي‌ام كپي بگيرم. وقتي توقف كرد و پياده شدم تا كپي را تهيه كنم. ناگهان پايش را روي پدال گاز گذاشت و گريخت.
كارآگاهان بعد از بررسي سوابق مجرمان سابقه دار متهم 50‌ساله كه ابوالفضل نام داشت را شناسايي كردند. تحقيقات نشان داد كه اين مرد دو سال قبل به همين شيوه از زنان كلاهبرداري كرده و به زندان افتاده بود. بررسي‌هاي بيشتر نشان داد كه او بعد از مدت كوتاهي با گرفتن مرخصي از زندان متواري شده است. پس از اينكه نشاني متهم به دست آمد مأموران پليس راهي خانه او شدند اما زني كه در را به روي پليس گشود، گفت: دوسال قبل وقتي متوجه شدم ابوالفضل دست به سرقت و كلاهبرداري زده از او جدا شدم و همراه فرزندانم زندگي مي‌كنم و از او هم خبري ندارم.  در شاخه ديگري از بررسي‌ها محل تردد ابوالفضل در خيابان شريعتي شناسايي شد. كارآگاهان در جريان تحقيقات نامحسوس متهم را در حالي كه قصد داشت به همين شيوه از زن ديگري كلاهبرداري كند بازداشت كردند.
ابوالفضل در اولين بازجويي‌ها به دهها فقره كلاهبرداري به اين شيوه اقرار كرد و گفت: وقتي موفق به گرفتن مرخصي از زندان شدم شروع به كلاهبرداري‌هاي سريالي كردم. وقتي زنان به عنوان مسافر سوار مي‌شدند با چرب زباني آنها را فريب داده و ادعا مي‌كردم كارمند مؤسسه‌ مالي هستم.
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با شناسايي تعدادي از شكات، تعدادي از محل‌هاي تردد متهم در مناطق غرب تهران و همچنين در مناطق تهرانپارس، نارمك، پيروزي و خيابان جمهوري شناسايي شد. وي ادامه داد:دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي قاضي صادر شده است و شاكيان مي‌توانند به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران واقع در سيدخندان – خيابان ابوذر غفاري – بالاتر از بيمارستان رسالت – جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن