تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820896050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان عربستانی برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زنان عربستانی برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند
برای اولین بار در تاریخ عربستان زنان این کشور می‌توانند برای دادن رای در انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش نامه نیوز، زنان عربستانی روز شنبه (امروز) برای اولین بار برای شرکت در انتخابات این کشور و داشتن حق رأی ثبت نام می‌کنند.

شبکه خبری «سی ان ان»، گزارش داد این گام منحصر به فرد در تاریخ حقوق زنان در عربستان به شمار می‌رود و زنان عربستانی با ثبت نام می‌توانند رأی خود را در انتخابات شوراهای شهری این کشور که قرار است در دسامبر آتی برگزار شود به صندوق بیاندازند.

یکی از زنانی که برای ثبت نام در یکی از مراکز اختصاص یافته در عربستان حضور داشته به تلویزیون «الخباریه» عربستان گفت که این اقدام یک اتفاق مهم برای زنان عربستانی است و معتقد است زنان عربستانی از این مسأله خوشحال هستند.

بر اساس این خبر در سی‌ام ماه جاری زنانی که می‌خواهند در انتخابات کاندید شوند نیز می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی در سطح شوراهای شهرداری مشارکت داشته باشند.

«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه درگذشته عربستان در سال 2011 به زنان این کشور حق مشارکت در فعالیت‌های سیاسی از جمله رأی دهی در انتخابات را داد و در سال 2013 با صدور قانون دیگری دستور داد 20 درصد مجلس شورای این کشور به زنان اختصاص پیدا کند.

وضعیت زنان در عربستان را بسیاری از پژوهشگران علوم اجتماعی، به وضعیت سیاهان در نظامِ تبعیض نژادی آفریقای جنوبی تشبیه می‌کنند؛ زیرا در هر دو نظام حقوق نابرابر، دسترسی نابرابر به امکانات و مشاغل و جداسازی فضاهای عمومی وجود دارد.


منبع: ایسنا


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن