تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813320162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود آب مهمترین مانع توسعه فارس است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان: کمبود آب مهمترین مانع توسعه فارس است خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: این استان به عنوان مهد فرهنگ و ادب، پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود و مهد بزرگانی همچون حافظو سعدی است.
۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد ساعت 09:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه شورای اداری استان كه با حضور دكتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم احمد بن موسی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالیم كه امروز در جلسه شورای اداری میزبان دكتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هستیم كه همگام و همراه دولت در مسیر رفع موانع توسعه كشور هستند. وی با تاكید بر این كه استان فارس برای همگان شناخته شده است، ادامه داد: این استان دارای 220 هزار كیلومتر مربع مساحت، 29 شهرستان، 84 بخش، 104 شهر، 205 دهستان و 4.7 میلیون نفر جمعیت است.
استاندار فارس با بیان این كه این استان دارای تنوع آب و هوایی بالا و شرایط اقلیمی خاصی است، افزود: فارس دارای تكثر قومی است كه قرن ها و هزاره ها با هر تفكری دارای زیست مسالمت آمیز بوده اند و روزی بخش اعظم دنیا از فارس با نگاه احترام به عقاید متفاوت دیگران اداره شده است و ما همچنان به این تفكر افتخار می كنیم.
مهندس افشانی با اشاره به این كه فارس نماد تمدن ایرانی و اسلامی است، اظهار داشت: این استان هم میزبان حرم شاهچراغ(ع) به عنوان نماد مذهبی است و هم تخت جمشید به عنوان نماد ملی ایرانی در آن می درخشد.
استاندار فارس تصریح كرد: با وجود بناهای عظیم تاریخی مانند تخت جمشید و پاسارگاد و مراكز عظیم مذهبی كه مهم ترین آن شاه چراغ(ع) است و همچنین جاذبه های فراوان طبیعی در استان فارس باید این استان به عنوان كانون گردشگری ایران در حوزه های مذهبی و عمومی در سطح كشور مطرح شود و با سرمایه گذاری بیشتر نقش بارز فارس در گردشگری بیش از گذشته محقق شود.
مهندس افشانی با بیان این كه استان فارس در حوزه های پزشكی در سطح كشور نمونه است، افزود: در برخی رشته ها همچون پیوند كبد است، تعداد پیوندهای صورت گرفته در استان فارس و شیراز بیش از همه كشور است.
وی با اشاره به این كه تربیت نیروی انسانی با وجود دانشگاه شیراز در استان فارس زبانزد عام و خاص است، ادامه داد: این استان دارای 273 هزار دانشجو است كه از این تعداد 160 هزار نفر در دانشگاه های دولتی و 113 دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.
وی با تاكید بر این كه مهم ترین مانع فارس در مسیر توسعه كمبود آب و خشكسالی است، ادامه داد: خشكسالی های اخیر باعث شده است كشاورزان و دامدران كه تكیه اصلی اقتصادی آنان بر آب است دچار خسارت شوند و بخش زیادی از آنان به حاشیه نشینی در شهرها روی بیاورند.
استاندار فارس با بیان این كه واحدهای صنعتی استان به دلایلی همچون كمبود نقدینگی، وجود معوقات بانكی و عوارض سنگین دستگاه های مختلف دچار ركود شده اند، با تاكید بر این كه این شرایط در سراسر كشور حكمفرما است، اظهار داشت: برای رفع این معضل نیازمند تصمیم ملی هستیم تا واحدهای صنعتی را كه دچار مشكل شده اند از این وضعیت نجات دهیم و زمینه برای سرمایه گذاری در واحدهای جدید صنعتی فراهم شود.
مهندس افشانی تاكید كرد: مقررات دست و پا گیر مانع جدی برای كسانی است كه قصد سرمایه گذاری در صنعت را دارند و فرصت زیادی را به دلیل قوانین متناقض از افراد می گیرد كه باید این مقررات را با قوانین تسهیل كننده جایگزین كنیم.
وی همچنین خواستار واگذاری اختیارات وزارت خانه ها به مدیران استانی شد و افزود: افزایش اختیارات استانداران توسعه كشور را با سرعت بیشتری محقق خواهد كرد.
استاندار فارس به طرح جامع و تفصیلی 57 هكتاری در اطراف حرم مطهر احمد بن موسی(ع) اشاره كرد و اظهار داشت: این طرح قرار است در شورای عالی شهرسازی تصویب شود تا مبنای توسعه این حرم مطهر قرار گیرد كه هم به لحاظ مذهبی اهمیت بالایی برای كل ایران به ویژه جنوب كشور دارد و هم محل برگزاری نمازجمعه، تریبت طلاب علوم دینی و بیتوته زائران مختلفی است كه از نقاط مختلف به این حرم می آیند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن