تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817206513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین نگاه به Dark Souls 3 : ارواح خونین قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: Dark Souls III به عنوان یکی از موردانتظارترین عناوین سال 2016 ، حضوری موفق را در نمایشگاه گیمزکام داشت و از تریلر گیمزکام این اثر ، می توان به نکات جالبی دست یافت . در قسمت اول مقاله ، به مرور نکات داستانی و فلسفه کلی نسخه سوم پرداختیم و در این قسمت به تغییرات ایجاد شده در گیم پلی خواهیم پرداخت ، بخشی که دستخوش تغییرات بسیار زیادی گشته است .

پرده اول : نزدیک شدن الگو مبارزات به Bloodborne بخش مبارات یکی از اصلیترین عناصر سری Dark Souls بشمار می رود به طوری که اگر صرفا بخش مبارزات دارک سولز را بررسی کنیم ، می توان آنرا در بین عناوین نقش آفرینی بهترین دانست . دو نسخه اول بازی تا حد زیادی حالت شبیه سازی صحنه های نبرد را داشتند ، شما تحت یک تعادل فوق العاده در گیم پلی هم می توانستید مبارزات را بصورت سرد با سلاح سرد و سپر پیش ببرید و هم می توانستید بر پایه جادو و ابزارهای آتشین دشمنان را تار و مار کنید . این شرایط در نسخه سوم نیز کاملا حکمفرما است با این تفاوت که گیم پلی از نظر ریتم کلی و قالب کلی مبارزات ، تا حدی از Bloodborne تاثیر گرفته است .این تاثیرپذیری را می توانیم در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم که در ادامه به آن اشاره می کنیم .

پرده دوم : افزایش سرعت مبارزات یکی از عناصری که پیرو پرده اول ، به بازی افزوده شده است افزایش سرعت مبارزات و به طور کلی سرعت راه رفتن ، رقص پا و دویدن است . این مورد را می توان هم در مبارزات با باس فایت ها و هم در مبارزات با دشمنان معمولی مشاهده کرد . اضافه شدن این عنصر مهم Bloodborne به بازی خروجی های مختلفی را در حالت کلی مبارزات داشته است . از یک سو استایل و شکل کلی مبارزات سرعت و هیجان بیشتری گرفته است و به طور ذاتی گیمر تشویق می شود که با سرعت و قدرت بیشتری به قلب حریف بزند . از سوی دیگر این عنصر تا حدی باعث کمرنگ شدن نقش سپر در مبارزات شده است ، بخشی که یکی از عناصر ویژه نسخه های گذشته بود .

پرده سوم : مبارزه با باس فایت ها مبارزه با باس فایت ها دیگر عنصر تغییر یافته در نسخه جدید است که باز هم تاثیرگذاری Bloodborne بر اثر را نشان می دهد . از یک سو بدلیل بالارفتن سرعت گیم پلی ، به همان میزان سرعت و مکانیزم مبارزه باس فایت ها نیز تغییر پیدا کرده است به طوری که در نمایشگاه گیمزکام شاهد نمایشی بودیم که تا حدی باس فایت های بازی را نزدیک به Bloodborne جلوه میداد . اما از سوی دیگر براساس نمایش می توان یک ایده جالب را نیز مطرح کرد و این موضوع ، تنوع بیشتر در مبارزه باس فایت به مانند Bloodborne است . در دارک سولز هر باس فایت از ابتدا تا انتها مبارزه تقریبا یک قالب و استرانژی مبارزه را داشت اما در Bloodborne این معادله تغییر کرد و با اضافه شدن عنصری عالی ، مبارزه با هر باس فایت به 3 بخش یا مرحله تبدیل شد . به طوری که هر میزان در مبارزه با باس فایت بیشتر به پیش می رفتیم ، باس فایت به مرحله های دو و سه می رسید و با رسیدن به  مراحل یا استیج های بالاتر ، قدرت باس فایت و چالش مبارزه نیز افزایش می یافت .

پرده چهارم : بازگشت سیستم ارتقا سلامتی به دارک سولز 1 در زمینه سیستم ارتقا سلامتی براساس نمایش 16 دقیقه ای که پس از گیمزکام منتشر شد می توان گفت دیگر شاهد سیستم ارتقا دارک سولز 2 نیستیم و همان قالب قبلی فلاسک ها به بازی بازگشته است . البته این مورد را نمی توان به عنوان نکته مثبت یا منفی یاد کرد و صرفا پایبندی میازاکی به دارک سولز 1 را نشان می دهد .  در دارک سولز 2 شما محدودیت بیشتری در زمینه تعداد فلاسک داشتید و به جای آن از آیتم های جانبی برای ارتقا سلامتی با عنوان Life Gem استفاده می کردید و پس از هر بار مرگ مقداری از سلامتی شما نیز رو به کاهش میرفت . به بیان بهتر دارک سولز 2 ، مخطولی از سیستم سلامتی دیمن سولز و دارک سولز 1 را بکار گرفت که خلاقیت جالبی بود اما در دارک سولز 3 ، بار دیگر شاهد سیستم سلامتی دارک سولز 1 خواهیم بود .

پرده پنجم : خلاقیتی بزرگ در Bonfireها برای کسانی که نسخه های پیشین دارک سولز را تجربه نکرده اند باید بگوییم که Bonfireها ، در واقع چک پوینت های بازی بحساب می آیند که با هر بار مردن ، به آنجا بر می گردیم و به بازی ادامه می دهیم . در نسخه اول Bonfireها محلی برای لول آپ کردن شخصیت بازی نیز بشمار می رفت . اما نکته مهم این است که در نسخه های پیشین محل Bonfire ها دست ما نبود اما به نظر می رسد در این نسخه در شرایط خاص و محدودی خود می توانیم Bonfire را در محل موردنظر ایجاد کنیم . Bofnire از یک شمشیر گداخته ایجاد می شود که باید بر روی زمین فرو کنیم ! این مورد یکی از اصلیترین خلاقیت های بکار رفته در نسخه سوم است .

پرده ششم : دارک سولز 3 ، گسترده تر از همیشه به مانند دارک سولز 2 ، در دارک سولز 3 نیز تنوع اسلحه ها ، سپر ها و زره ها رو به افزایش است . گفته می شود در بازی 100 اسلحه جدید و حدود 30 تا 40 زره جدید افزوده می شود که اعداد اغراق آمیزی شاید به ذهن برسد . این مورد هنوز به طور رسمی تایید نشده است اما به واقع می توان ادعا کرد گیم پلی مینیمال دارک سولز شاید نیازی به این میزان تنوع نداشته باشد . از سوی دیگر بازی از 12 منطقه مختلف تشکیل شده است و از این نظر به دارک سولز 1 نزدیک است . در دارک سولز 2 تعداد مناطق بسیار بالا بود اما بخش بزرگی از این مناطق ، جزو مناطق کوچک بشمار می رفتند که نبود آنها نیز خللی در بازی ایجاد نمی کرد که این مشکل در دارک سولز 3 برطرف شده و اصل بازی به دارک سولز 1 نزدیک می شود . نتیجه نهایی : در نهایت باید ادعا کرد که میازاکی دست به تغییرات بنیادینی در Dark Souls 3 زده است . این تغییرات را ما هم در اتمسفر ، فضای کلی داستان و فلسفه ایجابی مشاهده می کنیم و هم در قالب کلی گیم پلی و عناصر اضافه شده به آن . اما یک چیز مسئله است و این مسئله این است که باید به میازکی اطمینان کامل داشته باشیم ،  اصولا تغییرات زیاد و بنیادین در یک اثر ممکن است نگرانی هایی را مبنی بر مثبت بودن فلسفه تغییرات ایجاد کند  .چنین نگرانی پیش از Bloodborne نیز وجود داشت اما با تجربه بازی متوجه شدیم این تغییرات در یک باکس جدید چقدر خوب از آب در آمده است و احتمالا پس از تجربه Dark Souls 3 نیز چنین دیدگاهی خواهیم داشت . در نهایت مقاله را با نقل قولی از میازامی به پایان می رسانیم تا شک تردید همه از تجربه فوق العده دارک سولز برطرف شود : " تا زمانی که اسم من در پایان بازی به عنوان کارگردان نقش ببندد ، بازی باید به سطح بالایی از کیفیت دست یابد و به شما اطمینان می دهم که دارک سولز 3 به این هدف دست خواهد یافت"  ((هیدتاکا میازاکی)) نویسنده : سینا ربیعی



29 مرداد 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن