تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820886405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال فعلا وقت خريد، پرسپوليس در خطر کسر امتياز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
طلب 300+600 ميليوني محمد قاضي از سرخابي ها استقلال فعلا وقت خريد، پرسپوليس در خطر کسر امتياز موج-مهاجم سابق استقلال و پرسپوليس بابت طلبش از اين دو باشگاه به مراجع قضايي فوتبال کشورمان شکايت کرده و حکم لازم را در اين زمينه دريافت کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، در حالي که به نظر مي رسيد با آمدن اسدي، دبيرکل جديد فدراسيون اوضاع باشگاه هاي بدهکار که مصرانه مي گفتند در صورت عدم پرداخت بدهي ها حق ندارند در ليگ جديد شرکت کنند، مشخص مي شود اما اين اتفاق نيفتاد. جايي که با پادرمياني تاج اين باشگاه ها مجوز حضور در ليگ پانزدهم را پيدا کردند تا طلبکاران اين تيم ها همچنان براي رسيدن به مطالبات شان هاله اي از ابهام را در اين مسير شاهد باشند. در همين خصوص محمد قاضي، بازيکن اسبق تيم هاي پرسپوليس، استقلال و فولاد به اتفاق وکيلش به دنبال وصول مطالبات خود بوده و حتي در اين مسير روز دوشنبه به دفتر باشگاه استقلال رفت اما دست خالي با وعده اي جديد ساختمان باشگاه را ترک کردند. اين موضوع بهانه اي شد تا با علي اشرف جهانگيري، وکيل محمد قاضي درخصوص پرونده هاي مالي اين بازيکن در تيم هاي پرسپوليس، استقلال و فولاد صحبت کنيم تا از چند و چون ماجرا باخبر شويم.

طلب 900 ميليوني قاضي از سرخابي ها
جهانگيري در مورد اين که قاضي چقدر از پرسپوليس، استقلال و فولاد طلبکار است اينچنين توضيح داد: «ميزان طلب محمد قاضي از باشگاه پرسپوليس 300 ميليون بوده و در ادامه ايشان براي دو فصل حضور در استقلال نزديک به 600 ميليون تومان هم از استقلال طلبکار است. البته در اين بين من زياد در جريان ماجراي طلب ايشان از فولاد نيستند اما گويا با توافقاتي که اين بازيکن با تيم اهوازي داشته و بخشي از مطالبات خودش را بخشيده نزديک به يکصد ميليون هم از اين تيم طلبکار است.»

استقلال وعده داد
وکيل قاضي در مورد اينکه روز دوشنبه بابت حضورش در استقلال و پيگيري مطالبات قاضي چه صحبت هايي را با مسوولان اين تيم داشته، گفت: «از مدت ها پيش نامه نگاري هاي لازم را با بخش مالي و اداري باشگاه استقلال داشتيم تا هرچه زودتر مطالبات موکل من را پرداخت کنند. در جلساتي که داشتيم و بعد از صحبت هايي که محمد قاضي و من با باشگاه داشتيم آن ها طلب 600 ميليوني موکل من را پذيرفتند. بعد از آن وقتي براي پيگيري به دفتر باشگاه رفتم مسوول مالي اين تيم گفت که ما ليستي از طلبکاران باشگاه را به افشارزاده، مديرعامل تيم ارائه کرديم و ايشان پس از بررسي گفتند در اولين فرصت و پس از تامين اعتبار حتما پرداخت خواهيم کرد.»

پرسپوليس زير بار نرفت، محکوم شد
گويا پرونده استقلال با پرسپوليس و طلب قاضي از اين دو باشگاه ماهيتي متفاوت دارد. جهانگيري در اين مورد چنين اشاره داشت: «برخلاف پرونده استقلال که در جلساتي که داشتيم پذيرفتند مبلغ 600 ميليون به موکل من بدهکار هستند، پرسپوليسي ها اصلا بدهي خودشان را به قاضي قبول نداشتند. ما اعلام کرده بوديم که پرسپوليس به قاضي 300 ميليون بدهکار است اما بخش حقوقي اين باشگاه اصلا چنين موضوعي را قبول نداشت و معتقد بود که اصلا به اين بازيکن بدهکار نيستند. مساله اي که باعث شد ما بلافاصله به کميته انضباطي مراجعه کنيم و با تشکيل يک پرونده خواستار مطالبات پرداخت نشده باشيم. روي راي کميته انضباطي و بعد از آن استيناف پرسپوليسي ها اعتراض گذاشتند تا با اعلام رييس فدراسيون فوتبال پرونده به بازرسي و تجديدنظرخواهي ويژه برود. در آنجا هم اين هيات پس از بررسي پرونده با قاطعيت راي را به نفع محمد قاضي داد و او را 300 ميليون از باشگاه پرسپوليس طلبکار دانست. رايي که قطعي بود و جاي هيچ اعتراضي در آن وجود نداشت.»

با تجربه از پرونده پرسپوليس، استقلال وقت خريد
اينکه چقدر امکان دارد کار پرونده استقلال با محمد قاضي سرنوشتي مثل پرسپوليس پيدا کند مساله اي بود که علي اشرف جهانگيري در مورد آن و اينکه به نظر مي رسد استقلال با اين حربه يعني پذيرفتن بدهي از تجربه پرونده پرسپوليس استفاده و زمان خريده است، گفت: «فرق پرونده پرسپوليس با استقلال در اين است که آبي پوشان برخلاف قرمزپوشان پذيرفتند که به محمد قاضي بدهکار هستند. با اين حال حرف شما را قبول دارم که استقلالي ها با اين مساله که بدهکار هستند به طور ضمني روند پرونده را عقب انداختند تا کار به شکايت نکشد. متاسفانه اين از حربه هاي نه تنها استقلال بلکه ديگر باشگاه هاست که اميدواريم کميته انضباطي به اين مساله و با توجه به قوانيني که در آيين نامه وجود دارد با قاطعيت ورود کنند. با اين حال شک نکنيد اگر استقلال بخواهد بيش از پيش زمان را از موکل من بگيرد و ما را وارد بازي زمان کند شک نکنيد از اين تيم هم شکايت خواهيم کرد.»

خطر بيخ گوش پرسپوليس قعرنشين
پرسپوليس خودش به خودي خود حال و اوضاع خوبي ندارد و تاکنون با برانکو بعد از سه هفته در انتهاي جدول است تا اين تيم براي اولين بار در تاريخ تاسيس خودش قعرنشيني را تجربه کند. به اين مساله اضافه کنيد خطر کسر امتياز از پرسپوليس را بابت مطالبه محمد قاضي و ديگر بازيکنان همچون ممدوتال را که پرونده آنها در فيفا باز است و حتي فرصت سه هفته اي به پرسپوليس داده شده است. در اين مسير وکيل محمد قاضي با اعلام اينکه علي رغم ميل باطني خودش و حتي موکلش براي وصول مطالبات از طريق مجراي قانوني تا سرحد کسر امتياز هم پيش خواهند رفت، مي گويد: «طبق آيين نامه انضباطي فدراسيون فوتبال، اين اختيار به کميته انضباطي داده شده تا از تيم هاي بدهکار بابت عدم پرداخت مطالبات شان امتياز کسر کند. ما هم دوست نداريم اين اتفاق براي پرسپوليس بيفتد اما اگر مجبور شويم با مساعدت کميته انضباطي تا آخرين مرحله براي وصول مطالبات موکلم که 3 سال است پرداخت نشده پيش خواهيم رفت. با اين همه بازهم تاکيد مي کنم اگر استقلال هم در پرداخت مطالبات موکلم کوتاهي کند و طلب دو سال بازي قاضي در اين تيم را ندهد همين پروسه را هم براي آنها طي خواهيم کرد و اين تيم هم با خطر کسر امتياز مواجه خواهد شد.»

اميدواريم که تغيير ساختار صورت بگيرد
همانطور که گفته شد دبيرکل فدراسيون فوتبال به شدت به دنبال اين بود که تيم هاي بدهکار در ليگ امسال حاضر نشوند اما نشد که نشد چون مهدي تاج براي آنها زمان خريد. با اين همه وکيل محمد قاضي معتقد است اي کاش هرچه زودتر اين تغيير ساختار صورت بگيرد: « اميدواريم با دستور اکيد آقاي اسدي، دبيرکل فدراسيون فوتبال که به شدت دنبال تسويه حساب تيم هاي بدهکار هستند اين مساله هرچه زودتر ختم به خير شود و بدهي هاي باشگاه ها به بازيکنان داده شود؛ چراکه اگر اين مساله امسال رخ ندهد و بخواهد به فصل آينده موکول شود بدون شک ميزان بدهي تيم ها به بازيکنان بيشتر خواهد شد و اين موضوع مشکلات زيادي را براي فوتبال ما چه در داخل و چه در خارج از کشور به وجود خواهد آورد.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن