تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816588181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: سبد رأی روحانی در انتخابات بعدی پربارتر خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: زیباکلام: سبد رأی روحانی در انتخابات بعدی پربارتر خواهد شد

زیباکلام: سبد رأی روحانی در انتخابات بعدی پربارتر خواهد شد


تندروها مخالفت‌شان به محتواي توافق وين نيست بلكه از اين ناراحتند كه چرا اين پيروزي به پاي دولت روحاني و حاميان اصلاح‌طلبش نوشته خواهد شد.
صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت؛

معمولا در همه جوامع اين‌گونه است كه وقتي دولتي روي كار مي‌آيد چند ماه بعد در نظرسنجي‌ها كمي از محبوبيتش كاسته و اين امري طبيعي شمرده مي‌شود چرا كه بسياري از كساني كه دولتي را برگزيده‌اند ممكن است عنوان كنند بخشي از توقعات و انتظارهاي‌شان برآورده نشده است. بي‌شك اين مساله در مورد دولت حسن روحاني هم وجود دارد و ممكن است گروهي بيان كنند مطالبات‌شان در اين دولت روي زمين مانده ولي در عين حال علوم سياسي به ما آموخته است اين‌گونه نظرسنجي‌ها خيلي نمي‌تواند قابل اتكا باشد.

واقعيت اين است كه نظر سنجي اصلي در واقع دردوره بعد از رياست‌جمهوري انجام مي‌شود. و آنجاست كه مي‌توان نظر واقعي مردم را نسبت به دولت ديد. بسياري ممكن است در يك دوره يك تا چهارساله به دولت انتقاد داشته باشند و در نظرسنجي‌ها بگويند از عملكرد دولت راضي نيستند اما به اين معني نيست كه لزوما در انتخابات هم به آن دولت و آن شخص راي ندهند.

به اعتقاد من اين ملاحظات كلي درمورد حسن روحاني و دولتش هم صدق مي‌كند. بنابراين چيزي كه مهم است احساس واقعي مردم است كه در پايان آن چهارسال و نتيجه آراي انتخابات نمود پيدا مي‌كند. در حال حاضر اگر از مردم بخواهيم در مورد دولت اظهارنظر كنند ممكن است از عدم رضايت خود از دولت سخن بگويند اما اگر همين فردا انتخابات رياست‌جمهوري برگزار شود بي‌شك حسن روحاني دوباره رييس‌جمهور ايران خواهد شد و نه تنها ١٩ ميليوني كه سال ٩٢ به او راي دادند دوباره او را انتخاب مي‌كنند بلكه سبد راي روحاني پربارتر هم خواهد شد و بخش قابل توجهي از كساني كه به روحاني راي خواهند داد به خاطر حصول توافق هسته‌اي است.

به عقيده من يكي از دلايل ناراحتي اصولگرايان تندرو از توافق به همين دليل است. تندروها مخالفت‌شان به محتواي توافق وين نيست بلكه از اين ناراحتند كه چرا اين پيروزي به پاي دولت روحاني و حاميان اصلاح‌طلبش نوشته خواهد شد. بي‌شك اگر دولت اصولگرا و متبوع خودشان توافق وين را امضا مي‌كرد آن را يك پيروزي بزرگ و قهرمانانه مي‌خواندند و بارها از دولت و تيم مذاكره‌كننده تشكر مي‌كردند. به طور كلي مي‌توان نتيجه گرفت پايگاه اجتماعي دولت در آغاز سال سومش خوب و رضايت‌بخش است و همين پايگاه اجتماعي مي‌تواند در انتخابات آينده مجلس هم نقش آفريني كند و اگر انتخابات آزاد و با حضور همه سلايق سياسي برگزار شود قطع به يقين دو سوم كرسي‌هاي مجلس آينده از آن ائتلافي از اصلاح‌طلبان و افراد مورد حمايت دولت خواهد شد.

اصولگرايان بهتر از هر كسي بر اين موضوع واقف هستند و از همين رو خط آتش گسترده‌اي را عليه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت تدارك خواهند ديد. از جمله موانعي كه در مسير انتخابات آينده مجلس پيش روي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت وجود دارد بحث رد صلاحيت‌هاست كه بر نتيجه انتخابات و همچنين تاثير پايگاه اجتماعي دولت در نتيجه انتخابات اثرگذار خواهد شد. اما با همه اين موانع هم بي‌ترديد مجلس دهم رابطه‌اي بدتر از مجلس نهم با دولت روحاني نخواهد داشت و مي‌توان گفت تركيب مجلس نهم با مجلس دهم شبيه هم خواهد بود با اين تفاوت كه از تعداد اعضاي جبهه پايداري و اصولگرايان تندرو در مجلس كم خواهد شد و بر تعداد هواداران دولت افزوده خواهد شد.



پنج شنبه, 29 مرداد 1394 ساعت 09:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن