تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805027429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش کنسول ترکیه در سقوط موصل |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نقش کنسول ترکیه در سقوط موصل
گزارش پارلمان عراق در مورد سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش بیانگر نقش کنسول ترکیه در این شهر است زیرا وی دست گروههای ترورستی را برای اشغال مناطق عراق باز گذاشت.
کد خبر: ۵۲۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ - 20 August 2015


گزارش پارلمان عراق در مورد سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش بیانگر نقش کنسول ترکیه در این شهر است زیرا وی دست گروههای ترورستی را برای اشغال مناطق عراق باز گذاشت. 


به گزارش «تابناک»، گزارش پارلمان عراق در مورد سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش از نقش کنسول ترکیه در سقوط این شهر و ارتباط او با داعش حکایت دارد.


در ابتدای سال 2014 یک منبع در دفتر نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که داعش با حمله به کنسولگری آنکارا در موصل 48 تبعه ترک از جمله کنسول و نیز تعدادی از نیروهای ویژه ترکیه را بازداشت کرد.


اما «اوزتورک یلماز» کنسول ترکیه و متهم به همکاری با داعش بلافاصله آزاد شد.


با وجود اینکه این گزارش اختلافات سیاسی زیادی را به دنبال داشت اما از جزئیات اشغال موصل پرده برداشته است.


به عبارت بهتر این گزارش علاوه بر اینکه به دلایلی که منجر به سقوط موصل شده، اشاره کرده است، می تواند بار دیگر موجب اعتماد به دولت عراق شود، زیرا در گزارش مزبور حمله سیاسی طرفهای با نفوذ در دولت علیه افراد مشخص در موصل نفی شده است.


این گزارش همزمان با تاکید حیدرالعبادی نخست وزیر عراق برای کاهش نظام سهمیه بندی در عراق منتشر شده است و نکته قابل ملاحظه اینکه این اقدام العبادی به نوبه خود می تواند در بازسازی نهاد امنیتی که دستخوش فساد و سوء مدیریت شده است، سهیم باشد.


عبادی پیش از این در یک روز، یک سوم وزیران کابینه را برکنار کرد و چند روز پیش نیز دستور داد که پست مشاوران در وزاتخانه ها لغو شده و از تعداد مشاوران او و رئیس پارلمان و رئیس جمهور کاسته شود به این معنی که هر یک از آنان پنج مشاور داشته باشند.


این گام العبادی که در راستای اصلاحات برداشته شده است در حالی است که  بغداد و شهرهای جنوبی عراق در چند هفته اخیر صحنه اعتراضات مردمی و درخواست بهبود اوضاع خدمات دولتی بوده و همزمان با آن آیت الله علی سیستانی بر لزوم مبارزه با فساد با مشت آهنین تاکید کرد.


این اقدامات بزرگترین گام العبادی در راستای تحکیم قدرت خود تا کنون به شمار می آید آن هم در شرایطی که یک سوم خاک کشور به اشغال داعش در آمده و دولت مرکزی به دلیل سقوط بهای نفت با بحران مالی روبه رو است.


اما خلاصه تحلیل ها در مورد اشغال موصل حاکی از این است که رهبران سیاسی و نظامی عراق در مورد خطری که این شهر را تهدید می کرد، تصویر روشنی نداشتند به ویژه اینکه تعدادی از مسئولان این شهر در فساد دست داشتند.


در این میان برخی کشورهای منطقه به ویژه ترکیه در سقوط موصل دست داشته و در کنار عربستان و قطر از گروههای مسلح در سوریه حمایت کرده و سپس زمینه ورود آنان و نیز تروریست های داعش به موصل را فراهم کردند.


در این گزارش از کنسول ترکیه در نینوا و مرکز آن یعنی موصل به دلیل ارتباط با داعش انتقاد شده است به ویژه اینکه وی در جریان حمله به موصل بازداشت شده اما پس از سه ماه گفت وگو آزاد شد.


*** اظهارات ضد و نقیض مسئولان ترکیه


نکته قابل ملاحظه اینکه مسئولان ترکیه و پیش از همه احمد داوود اوغلو با قاطعیت حمایت کشورش از گروههای تروریستی از جمله داعش را تکذیب کرد اما باز گذاشتن مرزهای ترکیه  برای سرازیر شدن تروریست های داعش به عراق و سوریه با اظهارات مسئولان ترک در تناقض است.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن