تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلب توجه نوزاد با رفتارهای پدرانه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 پدر جلب توجه نوزاد با رفتارهای پدرانه

نوزاد و دريافت آرامش از پدر؛
جلب توجه نوزاد با رفتارهای پدرانه
گاهي اوقات پدران نيز مي توانند در آرام کردن نوزاد نقش داشته باشند و وي را آرام کنند و با رفتارهاي پدرانه خود توجه نوزاد را به خود جلب کنند.



امام علی علیه السلام: در برابر دنيايى كه گرفتارى آن، مانند خواب هاى پريشان شب مى گذرد شكيبا باش.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، پدران هميشه نقش کم رنگتري در پرورش فرزندان داشته‌اند اما پاي صحبت پدران که بنشينيد خواهيد فهميد که آنها هم روشهاي خاص خودشان را در تسکين و آرام کردن نوزادان دارند. از گردش شبانه با ماشين تا پستانک و … يادگيري اينکه چطور نوزادتان را آرام کنيد نياز به تجربه و آزمايش دارد اما روشهاي پيشنهادي ما حتمابه دردتان ميخورد.
دردش را بفهميد
پخش يک موسيقي آرام احتمالا گرسنگي نوزادتان را برطرف نميکند يا اگر نياز به تعويض پوشک داشته باشد اين روش مناسبي براي آرام کردنش نيست. به عبارت ديگر اول بايد علت گريه را پيدا کنيد. اين احتمالا خيلي منطقي به نظر ميرسد اما زماني که قطار گريه کودک حرکت ميکند منطق معمولا در ايستگاه جا ميماند.انگشت کوچک‌تان را تعارف کنيد.
اگر مطمئن نيستيد علت گريه نوزاد چيست ميتوانيد کوچک‌ترين انگشت‌تان را به او بدهيد تا بمکد. منتهي کليد اينکه نوزاد از انگشت شما خوشش بيايد اين است که ناخن‌تان سقف دهان او را نخراشد.
نوشيدني بدهيد
بهتر است به کودک يک شيشه آب گرم يا شير خشک بدهيد. اين يک روش آرام کردن نوزاد است. در اين موارد قند آب گزينه مناسبي به نظر ميرسد.
تکانش بدهيد
بچه‌ها از تکان خوردن خوششان مي‌آيد و چه کسي بهتر از پدر براي اينکار. کافي است وقتي نوزاد گريه ميکند او را در صندلي‌اش جلو و عقب ببريد. اين حرکت دو منظوره است به اين ترتيب هم نوزاد آرام ميشود و هم پدر يک ورزش سبک انجام ميدهد. به اين صورت که عضلات دو سر بازو در سمت راست و چپ تقويت ميشود. نوزادتان را روي شانه‌هايتان قرار دهيد و دست‌هايش را دور گردنتان بيندازيد. بعد خيلي آرام به حالت گهواره‌اي به جلو و عقب برويد يا بچرخيد و با پاهاي‌تان به زمين ضربه بزنيد و آواز بخوانيد. سپس به تدريجي تن صداي‌تان را پايين بياوريد تا به سکوت برسيد.
صدا توليد کنيد
سعي کنيد سر و صدا کمي توليد کنيد. قطعا ميدانيد که نوزاد زماني که در شکم مادر است هم ميتواند صداها را بشنود. بنابراين توليد صداهاي آرام مانند راديو، فن يا هود آشپزخانه ميتواند گاهي اوقات نوزاد را آرام کند.
قنداق کردن را ياد بگيريد
وقتي نوزادتان گريه ميکند يکي از کارهايي که ميتوانيد به عنوان پدر انجام دهيد اين است که قنداقش کنيد. اين کار اصلا سخت نيست فقط کافي است يک پتوي نرم و سبک را سه گوش کنيد و اول قسمت پاييني را به سمت پاهاي کودک جمع کرده و بعد دو طرف پتو را به دو طرف جمع کنيد.
ماساژش دهيد
ماساژ دادن نوزاد حتما به آرام کردن او کمک ميکند و هم يکي از روشهايي است که به کمک آن شما ميتوانيد ارتباط عاطفي بهتري با فرزندتان برقرار کنيد. حواس‌تان باشد که بايد حتما روش درست ماساژ دادن را بلد باشيد.
کي گريه نگران کننده مي‌شود؟
نوزادان مختلف گريه‌هاي متفاوتي دارند. مهم اين است که يک الگوي طبيعي گريه از کودکتان استخراج کنيد. قاعده کلي اين است که اگر نوزاد به طور مداوم و بدون کنترل به مدت ۲ ساعت گريه کرد بايد با دکتر مشورت کنيد. با صبر و مهرباني و با استفاده از تکنيکهاي آرام‌بخش براي کودک بايد برخي از راه‌هاي آرام کردن نوزاد را پيدا کنيد.   تعامل نیوز/ 2014



۲۸/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن