تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم همکاري بهتر بيمه‌ها در پرداخت به موقع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱ب.ظ)
لزوم همکاري بهتر بيمه‌ها در پرداخت به موقع موج - سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان گفت: عدم پرداخت حق بيمه‌ها و پرداخت مطالبات پزشکان و نبود اعتدال و عدالت در بين حقوق پزشکان از جمله چالش‌هاي پيش روي سند طرح تحول سلامت است که بايد همگان براي حل اين مشکلات کمک کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين قرباني در خصوص جلسه اخير کميسيون بهداشت و درمان گفت: اين جلسه با حضور وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و همچنين تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد که در آن چهار موضوع بررسي عملکرد صندوق‌هاي بيمه در طرح تحول سلامت، نحوه تعيين تعرفه‌هاي پزشکي، چگونگي اجراي تعرفه خدمات پرستاري، نحوه خريد خدمت سازمان تأمين اجتماعي از وزارت بهداشت در شهرهاي فاقد مرکز درماني مورد رسيدگي قرار گرفت.
وي ادامه داد: پيش از اين دولت قول مساعد براي تأمين 10 تا 15 هزار تخت بيمارستاني تا پايان عمر دولت را داده بود که با توجه به کمبود منابع مالي تحقق آن دشوار است.
قرباني اضافه کرد: پيش‌بيني وزارت خانه‌هاي بهداشت و رفاه در مورد تعداد مراجعان براي بيمه شدن 5 تا 6 ميليون نفر باشد. حال اينکه اين تعداد در زمان ثبت نام به 10 ميليون نفر رسيده است که طبيعتاً اين موضوع توازن پرداختي‌هاي دولت را به هم زده است.
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد تعرفه پرستاري و برخي مشکلات گفت: راهکار وزارت بهداشت براي حل اين مشکل ايجاد طرح پلکاني است.
قرباني در ادامه با بيان اينکه مشکلات بيمه‌هاي تکميلي به مشکل اساسي حوزه سلامت تبديل شده است گفت: طبق قانون دولت نبايد حق و حقوق بيمه‌هاي تکميلي را بپردازد و پرداختن بيمه‌هاي تکميلي از طرف دولت خلاف قانون است.
وي در مورد مشکلات بيمه تأمين اجتماعي گفت: 12 ميليون نفر تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند که اين سازمان تنها از 6 ميليون نفر بيمه دريافت مي‌کند و مابقي در قالب پرداختي دولت از محل درآمد يارانه‌ها مثل ساير صنوف است که دولت تعهداتش را پرداخت نکرده است.
قرباني اجراي طرح تحول سلامت را يکي از مباحث مورد اشاره در کميسيون بهداشت مطرح و خاطرنشان کرد: با وجودي که اجراي طرح تحول سلامت نيز با موانعي روبرو بوده است اما خوشبختانه تدوام يافته، اعتقاد اکثريت اعضاي کميسيون بر اين است که برگشت به عقب درست نيست بلکه بايد اين پروژه تا انتها اجرايي شده و ضعف‌هاي آن برطرف شود.
طبيعتاً براي رسيدن به اين مهم دولت بايد تلاش بيشتري کند و حق و حقوق بيمه‌ها را پرداخت کند.
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان در مورد راهکارهاي مطرح شده در اين جلسه براي حل مشکلات اجراي طرح تحول سلامت گفت: بهترين راهکار پرداخت حق سرانه و بيمه از سوي دولت است. طبق مصوبه مجلس سهم بهداشت و درمان از محل اجراي هدفمندي يارانه‌ها بايد از طرف دولت پرداخت شود که اين خود 50 درصد مشکلات را حل مي‌کند.
وي ادامه داد:‌ از طرف ديگر بايد چالش‌هاي پيش‌روي حوزه بهداشت و درمان به خصوص نوع پرداختي‌ها برطرف شود و تناسب در پرداخت حقوق پزشکان وجود داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن