تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کریمه اهل بیت الگویی برای همه انسان هاست/لزوم پرداختن علمی و هنری به سیره اهل بیت(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کریمه اهل بیت الگویی برای همه انسان هاست/لزوم پرداختن علمی و هنری به سیره اهل بیت(ع) استان‌ها > هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی زنان و دختران است، اما نباید تنها محصور به این قشر باشد، گفت: کریمه اهل بیت الگویی برای همه انسان هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره ابعاد وجودی شخصیت کریمه اهل بیت، گفت: در راستای ایجاد مبانی فکری حضرت فاطمه معصومه(س) باید از ابزار هنری به بهترین شکل استفاده شود. وی اظهار کرد: هنرهای نمایشی، شعر، داستان، هنرهای تجسمی، کتاب و ... ازجمله ظرفیت های فرهنگی و هنری است که می توان از آنها برای تبیین سیره حضرت معصومه(س) بهره جست. درویش نژاد بر پرداختن علمی و هنری به سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: برای جذب افراد به دین و فرهنگ و معارف اهل بیت باید حوزه اعتقادی را به هنر پیوند دهیم. وی با بیان اینکه در کنار 14 معصوم، شخصیت های بزرگی همچون حضرت عباس، علی اکبر، حضرت زینب و حضرت معصومه وجود دارند، عنوان کرد: این شخصیت های پربار علمی و معنوی، سرمایه های بزرگی هستند که خلاء های معنوی نه تنها مسلمانان بلکه همه بشریت را می توانند پر کنند و برای مسائل روز و مشکلات همه حوزه ها حرف دارند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ اهل بیت باید به زیبایی معرفی شود، گفت: خود سیره اهل بیت زیباست، اما با بهره گیری از ظرافت های هنری می توان آن را برجسته تر کرد زیرا نتیجه تلفیق و پیوند مبانی دینی و اعتقادی با هنر، ایجاد فضای معنوی برای کمال بشریت است. وی به تبیین شخصیت نورانی علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پرداخت و افزود: همه ابعاد شخصیتی امام رضا(علیه السلام) را باید به زیباترین وجه معرفی کنیم تا فضای معنوی در کشور حاکم شود. درویش نژاد ادامه داد: با بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع)، به سمت ایجاد مدینه فاضله که در فرهنگ اهل بیت(ع) ریشه دارد، حرکت کنیم. وی با بیان اینکه دهه کرامت یعنی گسترش فرهنگ نوع دوستی برای برون رفت از فقر اجتماعی، گفت: کرامت نیز رعایت همه اصول انسانی است؛ پرداختن به حل مشکلات انسان ها، سیره اهل بیت(علیهم السلام) است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » اشاره و بیان کرد: این برنامه ها که از هفته آینده  با حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) در بندرعباس آغاز می شود. وی با بیان اینکه در نگاه ما تعصب جایی ندارد، افزود: برگزاری جشن های دهه کرامت در مناطق شعیه نشین و اهل سنت با هدف برقرار کردن الفت هرچه بیشتر در بین امت اسلامی است. درویش نژاد با اشاره به اینکه جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» در غرب هرمزگان و جشن های « در سایه سار کریمه » در شرق استان برگزار می شود، عنوان کرد: وحدت شیعه و سنی به معنای ایجاد الفت، ارتباط و برادری در جامعه است.

کلید واژه ها: استان هرمزگان -




یکشنبه 25 مرداد 1394 - 19:39:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن