تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820648146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تزريق درآمدهاي نفتي به پروژه‌هاي ملي، تنها تضمين رشد آهنگ اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۱ق.ظ)
رانت و انحصار با توليد ملي از اقتصاد برچيده مي‌شود؛ تزريق درآمدهاي نفتي به پروژه‌هاي ملي، تنها تضمين رشد آهنگ اقتصادي موج - لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي، دوري از اقتصاد تک‌محصولي و استفاده از درآمدهاي نفتي در بودجه‌هاي عمراني براي تکميل زيرساخت‌ها و پروژه‌هاي ملي است که بتواند آهنگ رشد اقتصادي کشور را تسريع کند.
مجيد منصوري بيدکاني عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس درباره نياز به خروج فضاي اقتصاد کشور، از رانت و انحصار برخي افراد به خبرنگار خبرگزاري موج، اظهار کرد: يکي از دلايلي که همواره باعث ايجاد رانت و انحصار در هر اقتصادي مي‌شود، نبود توليد ملي مناسب با نيازهاي داخلي يک کشور است و تا زماني که توليد ملي تقويت نشود، نبايد انتظاري بر دوري رانت و انحصار از اين اقتصاد شد.
وي ادامه داد: توجه به توليد ملي صادرات گرا، يکي از راه‌هاي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه توليد و تجارت است که بايد با تغيير نگرش در اقتصاد، ريل تصميم‌گيري‌هاي کشور را به اين سود تغيير دهيم.
نماينده مردم در خانه ملت افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي، دوري از اقتصاد تک‌محصولي و استفاده از درآمدهاي نفتي در بودجه‌هاي عمراني براي تکميل زيرساخت‌ها و پروژه‌هاي ملي است که بتواند آهنگ رشد اقتصادي کشور را تسريع کند.
منصوري بيدکاني گفت: همچنين بايد از قاچاق و وابستگي به واردات کالاهايي که نمونه مشابه داخلي آن در کشور وجود دارد، جلوگيري به عمل آيد زيرا در شرايط کنوني، کليد رفع رکود در اقتصاد رشد توليد در کشور است.
نماينده مردم در خانه ملت با تأکيد بر آنکه بايد توليد را از گزند سوء مديريتي دور نگاه‌داريم، تصريح کرد: نگرش اشتباه مديريتي، هزينه‌هاي سرسام‌آوري را به جيب مردم تحميل کرده است که بايد با ارائه برنامه‌هايي که تضمين اجرايي شدن آن در اقتصاد وجود دارد، به سمت بهبود توليد و درنهايت رفاه و معيشت مناسب افراد جامعه حرکت کنيم.
منصوري بيدکاني به نگاه توليد کالاهايي که توان رقابت در بازارهاي هدف داشته باشند اشاره داشت و تأکيد کرد: بايد با رفع موانع بر سر راه توليد و ايجاد فضاي رقابتي براي بنگاه‌هاي توليدي و کارخانه‌هاي عظيم کشور، فضاي ورود به بازارهاي منطقه را براي توليدکنندگان کشور فراهم‌سازيم تا با تسهيل شدن مسير توليد و صادرات، به رشد اقتصادي که در برنامه‌هاي اقتصادي بارها از آن نام‌برده شده است، دست‌يابيم.
وي در پايان خاطرنشان کرد:افزايش تنوع صادرات و تسهيل توليد در داخل،راهکارهايي هستند که بايد با توجه به آمايش سرزميني و همچنين ظرفيت‌هاي هر منطقه در کشور مدنظر قرار بگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن