تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش S-300 به ايران ممنوعيت ندارد، اما؛ نگرانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۱۶ق.ظ)
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا: فروش S-300 به ايران ممنوعيت ندارد، اما؛ نگرانيم موج - سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در حالي که فروش موشک هاي S-300 به ايران را نگران کننده خواند، گفت: انتقال اين سيستم دفاعي به ايران ممنوعيت ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، جان کربي در خصوص فروش موشک هاي S-300 روسيه به ايران گفت: موضع ما در اين باره براي مدتي است که مشخص شده و درباره انتقال اين موشک ها نگراني هايي داريم.
وي افزود: جان کري، وزير امور خارجه آمريکا، قبلا درباره اين نگراني ها با سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، گفت و گو کرده بود.
کربي افزود: اگر چه انتقال اين سيستم دفاعي به ايران بر اساس قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، ممنوعيت ندارد، اما؛ بايد درباره جزئيات اين انتقال پيشنهادي، بيشتر بدانيم تا مشخص شود که آيا تحريم هاي داخلي آمريکا در صورت فروش اين سيستم به ايران تحت تاثير قرار مي گيرند.
سخنگوي وزارت خارجه در خصوص عملکرد موشک هاي S-300 گفت: اين سيستم يک سيستم دفاعي است اما با اين وجود موشک زمين به هوا است و توانايي نظامي کم اهميتي نيست.
کربي در پاسخ به سوال خبرنگاري که از وي پرسيد علي رغم اين که ايران به تعهدات خود عمل کرده و مي گوييد موشک هاي S-300 دفاعي است، پس چرا اظهار نگراني مي کنيد، مدعي شد: ممکن است اين سيستم ها براي مقاصد ديگر ايران مورد استفاده قرار بگيرد و يا به دست ديگر افراد بيافتد. ما حق داريم که در اين باره نگران باشيم.
دهقان، وزير دفاع ايران، روز گذشته (سه شنبه) در نشست خبري خود اعلام کرد که هفته آينده قرارداد S-300 در روسيه امضا و پس از آن در فاصله زماني کوتاهي اين سامانه در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن