تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد بر جابه‌جايي ۳۰ درصد بار و مسافر از طريق ريل در طرح جامع حمل‌ونقل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۵ق.ظ)
تأکيد بر جابه‌جايي ۳۰ درصد بار و مسافر از طريق ريل در طرح جامع حمل‌ونقل موج - معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که فاز نخست طرح جامع حمل‌ونقل از شهريورماه در اختيار صاحب‌نظران قرار مي‌گيرد، گفت: در طرح جامع حمل‌ونقل تأکيد بر جا به جايي ۳۰ درصد بار و مسافر از طريق ريل است.
به گزارش خبرگزاري موج، امير اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي، بزرگ‌ترين گره حمل‌ونقلي کشور را محدوده‌اي به وسعت قم، گرمسار، تهران و البرز خواند و گفت: اين گره حمل‌ونقلي بايد مديريت شود.
وي افزود: امروز شهر قم به ۱۷ استان کشور خدمات حمل‌ونقلي مي‌دهد بدون اين که خود خدماتي بگيرد ساماندهي اين مسأله تأثيرهاي ترافيکي بين منطقه‌اي بر استان‌هاي تهران، مرکزي و البرز وارد مي‌کند، بنابراين چاره کار مديريت ترافيک است و مديريت ترافيک هم نياز به مطالعات دارد.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که اگر ظرفيت حمل‌ونقل ريلي افزايش يابد طبيعتا فشار بار ترافيکي بر جاده کم مي‌شود، يادآور شد: همان‌ طور که در حمل‌ونقل ريلي نظم ترافيکي وجود دارد بايد در حوزه جاده‌اي نيز نظم ايجاد کرد براي نيل به اين مقصود اول بايد تعداد استفاده‌کنندگان ساماندهي شوند و سپس درباره نظم دادن وسايل نقليه و نگهداري راه‌ها برنامه‌ريزي کرد.
وي با بيان اين که طرح جامعي براي ساماندهي حرکت در اين گره بزرگ حمل‌ونقلي تدوين مي‌شود گفت: از آنجا که بحران ترافيکي ورودي و خروجي تهران بيشتر از ساير نقاط کشور است، بنابراين نخستين طرح مديريت ترافيک با نگاه حرکت و قابليت زندگي براي تهران تدوين مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار کرد: نکته مهم ديگر مساله پدافند غيرعامل و مديريت بحران است که خروجي‌هاي تهران در زمان حوادث غيرمترقبه يا ناگهاني آمادگي لازم را براي پاسخگويي ندارند و بايد براي آن فکري کرد در اين رابطه موضوع اصلي تأمين زيرساخت نيست، بلکه مديريت بحران و ترافيک است.
وي افزود: هم اکنون حمل‌ونقل جاده‌اي براي استفاده‌ کنندگان شخصي از ساير شقوق حمل‌ونقل ارزان‌تر است بر همين اساس مورد استقبال عموم قرار دارد در حالي که اگر بتوان حجم تقاضاي حمل‌ونقل ريلي را پاسخگو بود و هزينه‌هاي استفاده‌کنندگان از حمل‌ونقل جاده‌اي را افزايش داد مي‌توان ترافيک را بهتر مديريت کرد.
اميني ادامه داد: عوارض بر جاده، عوارض بر خودرو و عوارض بر سوخت سه‌ راهي هستند که مي‌شود هزينه‌هاي استفاده از حمل‌ونقل جاده‌اي را افزايش داد تا بتوان در توسعه حمل‌ونقل ريلي سرمايه‌گذاري کرد و متقاضيان به سوي استفاده از حمل‌ونقل ريلي متمايل شوند. در طرح جامع حمل‌ونقل تأکيد بر جابه‌جايي ۳۰ درصد بار و مسافر از طريق ريل است، البته اين کار تبعات اجتماعي و تبعات اقتصادي دارد که هر دو را بايد مديريت کرد. ضمن آن که فقط با کار زيرساختي نمي‌توان به هدف يادشده دست يافت.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي يادآور شد: طرح جامع حمل‌ونقل انتشار يافته و فاز نخست آن از شهريورماه در اختيار صاحب‌نظران قرار داده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن