تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813380188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا برای بعد از توافق برنامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمریکا برای بعد از توافق برنامه دارد


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بصیرت و نفرت تاریخی ملت ایران از آمریکا و همچنین توان بازدارندگی ما در برابر این کشور چه نظامی و چه غیر نظامی و علمی و سیاست اقتصاد مقاومتی موجب می شود تا آمریکا نتواند نفوذ کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، علاء الدین بروجردی در ارتباط تلفنی با گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما  با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید  راه نفوذ آمریکایی ها  را ببندیم.

وی افزود: آمریکایی ها  در مذاکرات هسته ای بسیار اصرار داشتند وارد  عرصه های گسترده تر از مسایل هسته ای شوند و بحران های منطقه ای را  هم در مذاکرات وارد کنند اما با توجه به  اختلاف نظرهای 180 درجه ای ایران با آمریکایی ها در مسایل منطقه از جمله  سوریه و فلسطین،  ایران به این مسایل ورود نکرد .

بروجردی ادامه داد: آمریکایی ها  برای بعد از توافق برنامه  دارند.

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد هم با حضور در این برنامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: این سخنان یکی از مهمترین سخنان ایشان در سال جاری بود و ایشان با توجه به تحولات مهم در عرصه بین الملل با این سخنان راهبردی مهم ، نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین فرمودند.

سید محمدصادق خرازی افزود:آمریکایی ها برای تنظیم مناسبات خود با کشورها سعی می کنند ابتدا نمادهای خود را به آن کشورها صادر کنند از جمله برخی صنایع مصرفی و اقتصادی وابسته به ایالات متحده که بیشتر نمادی اجتماعی دارد.

وی گفت: آنها با این کار می خواهند نشان بدهند که پرچم ایلات متحده در آن کشور برافراشته شده است .

خرازی افزود: آنها سعی می کنند کارشناسان خود را به آن کشورها بفرستند و از عمیق ترین لایه های اجتماعی کشور هدف خود نفوذ و منافع ملی خود را تامین کنند.      

وی ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند به طور هدفمند در جهت مهار و کنترل  جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند .

در ادامه  مشاور امور بین الملل  رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اینکه عمیق ترین بُعد انسان فرهنگی است  گفت: فرق  ما و کل جامعه غربی هم از اینجا آغاز می شود  زیرا غربی ها  همه چیز را مادی می بیننند و هر جنایتی را  در این راستا انجام می دهند.

حسین شیخ الاسلام  افزود: آنها ایران را به تروریسم  متهم می کنند اما رسماً از تروریسم  اسرائیل  و کودک کُشی آنان دفاع می کنند.

وی ادامه داد: ما می خواهیم  مستقل باشیم  اما آنها می خوهند ما وابسته باشیم  و دعوای اصلی  بر سر همین  موضوع و این دعوا  جدی است.

در ادامه سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا مظهر  و پایگاه اصلی  لیبرالیسم  است  و نظام فکری  آنها مبتنی بر آن  است.

خرازی افزود: آنها نمی خواهند فناوری را به ایران  بیاورند  بلکه می خواهند اقتصاد  وابسته مصرفی  را با پرچم خود در کشورمان  احیاء کنند.

در ادامه شیخ الاسلام گفت: دموکرات ها  و جمهوری خواهان  آمریکا  در این نکته مشترک  هستند که خواهان  جهان  یکپارچه فرهنگی هستند.

در ادامه بروجردی رئیس کمیسیون  امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به  این پرسش که مهمترین راهکار مقابله با نفوذ آمریکا  پس از توافق احتمالی در ایران چیست ؟ گفت: آرمان گرایی ملت ها  در ابعاد  آرمانهای انقلاب اسلامی و دیدگاههای امام راحل و مقام معظم رهبری و جلوگیری از استحاله انقلاب می تواند  در مقابل همه  هجمه های آمریکا چه در بعد اقتصادی، سیاسی و چه فرهنگی تاثیر گذار باشد.

مشاور امور بین الملل  رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آنها در پی تجزیه  منطقه به کشورهای کوچکتر هستند  زیرا کشورهای کوچک تر ضعیف تر هستند.

شیخ الاسلام  افزود: آنها  می خواهند  با ایجاد اختلاف سیاسی در پوشش  اختلاف مذهبی و با پشتیبانی از فرقه گرایی اختلاف افکنی کنند و ما برای مقابله با آنها باید بر اشتراکات  مذهبی ، وحدت و یکپارچگی ارضی کشورها تاکید داشته باشیم.

وی گفت: آمریکایی ها  و سعودی ها  برای اینکه نشان دهند  دموکراسی در عراق نمی تواند  پا بگیرد  همه گونه جنایات  و اختلافات  را در این کشور به وجود اوردند.

شیخ الاسلام  افزود:  دموکراسی  برای کشورهایی مانند عربستان سعودی سم است بنابراین  آنها نمی خواهند  دموکراسی واقعی در منطقه شکل بگیرد.

وی گفت: به همین علت، دیکتاتورها  بزرگترین دوستان آمریکایی ها هستند.

در ادامه خرازی گفت: آنها منافع  خود را در حفظ قدرت کشورهای مستقل و بزرگ  نمی دانند به همین علت می خواهند عراق ، سوریه  و یمن را  به چند کشور تقسیم  کنند تا نظام های وابسته  خود را راحت تر ایجاد کنند .

وی افزود: پشت نظام سلطه ، تشکیلات  فرهنگی و سیاسی است  تا منطقه را  مدیریت کنند .

در ادامه  رئیس کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت  اتحاد در درون  و انسجام  در جهان اسلام  و خنثی کردن  سیاست های اختلاف افکنی مذهبی که توسط آمریکایی ها  و انگلیسی ها  پیگیری می شود از راهکارهای مقابله با نظام سلطه است.

بروجردی افزود: همچنین بیداری اسلامی سرمایه  ما و جهان اسلام است  و باید به عنوان راهبرد تقویت شود  و دستگاه دیپلماسی باید این سیاست را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: همچنین باید از همکاری با کشورهای قدرتمند مهم مقابل آمریکا  مانند چین و روسیه استفاده  کنیم.
 


سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن