تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805491336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا و کارشکنی در مسیر اصلاحات در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آمریکا و کارشکنی در مسیر اصلاحات در عراق
هم‌زمان با طرح ۷ ماده‌ای حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق مبنی بر مبارزه با فساد و اصلاح ساختارهای حکومتی، موضوع تجزیه عراق در اظهارات مقامات آمریکایی یک بار دیگر هویدا شد تا نظرها از هدف اصلی متوجه نقاط انحرافی غیرضروری در عراق شود.
به گزارش نامه نیوز، با وجود آنکه ملت عراق بعد از سقوط رژیم صدام حسین تا به امروز بارها در صحنه های مختلف حضور خود را در راستای دفاع از منافع ملی به اثبات رسانده اما توجه رسانه های عربی و غربی به اعتراضات آنان به کمبود خدمات زیر بنایی طی چند هفته گذشته بسیار قابل تامل است.
 
برای رسانه‌های که هیچ توجهی به حضور صدها هزار نفری و شاید میلیونی مردم عراق در پاسخ به فتوای مرجعیت و مبارزه با داعش و آزادی خاکشان نداشتند ناگهان سرنوشت ملت عراق ودرخواست هایش برای تامین آب وبرق وخدمات چنان اهمیتی می یابد که در صدر اخبار ومستحق پخش مستقیم چندین باره در روز می شود.
 
باید اعتراف کرد برای برخی از رسانه های عربی همچون الجزیره و العربیه و رسانه های غربی این اعتراضات فرصت مناسبی برای نشان دادن شکست تجربه حضور شیعیان در قدرت تفسیر گردید اما بعد از مدتی زمانی که مرجعیت حمایت خود را از این اقدام اعلام و دولت حیدر العبادی هم خود را ملزم به همسویی با خواست مردم اعلام نمود برای جلوگیری از ثبت امتیاز دیگری به نفع مرجعیت ناگهان در یک اقدام هماهنگ سمت وسوی تحلیل ها وتفسیرها نیز به سوی دیگری منحرف گردید.
 
اگر تا چندی قبل از اعلام اصلاحات عبادی مسئله اصلی مبارزه با فساد دولتمردان وی بود و این اعتراضات به عنوان مقابله مردم با دولت منعکس می گردید، امروز ناگهان مسئله اصلی در رسانه های غربی وعربی وقوع یک جنگ گلادیاتوری در میان رهبران وشخصیت های شیعه تفسیر شد به نحوی که حتی برخی از رسانه های بی طرف و حتی هوادار را هم متاسفانه با خود همراه و وارد این جریان کرد.
 
در این چارچوب به ویژه تمرکز خاصی از سوی رسانه های منطقه بر شخص نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق صورت گرفت گویی که هدف اصلی اصلاحات اقای عبادی تنها و صرفا فردی به نام مالکی است نه خلاصی از مشکلات بزرگ اقتصادی و مقابله با کارتل های فساد که در این کشور ریشه دوانده وقدرت گرفته اند.
 
در مقابل شاهد انتشار شایعات وحتی گزارش هایی با مضمون تلاش عبادی برای قطع ریشه های فرو رفته گروه مالکی در ساختار حاکمیت ، تلاش مالکی برای فرار به دمشق ، مالکی ممنوع الخروج شد ، اعتراض مالکی به اصلاحات ، مالکی سومین مرد ثروتمند جهان ، مالکی ، مالکی مالکی بودیم.
 
اینها بخشی از طوفان رسانه ای است که طی چند روز گذشته نه تنها عراق بلکه سرتاسر خاورمیانه و جهان را فرا گرفت وگرچه برخی از آنها (مانند فرار مالکی به دمشق) با کمی دقت بیانگر جهل سامان دهندگان آن می باشد اما توانست به شکل قابل توجهی مسئله اصلی و محوری مبتلا به مردم عراق یعنی فساد به ارث رسیده از دوره اشغال آمریکا را بر این کشور کمرنگ سازد و افکار عمومی عراق را از پیگیری معضل اصلی خود که در طرح هفت ماده ای اقای عبادی نخست وزیر عراق گنجانده شده بود به سمت وسوی دیگری منحرف سازد.
 
شکی نیست که مالکی به عنوان نخست وزیر عراق نیز مثل هر فرد دیگری دارای خطا و اشتباهاتی بوده باشد لیکن مردم عراق که از دوره دیکتاتوری زخم عمیقی برتن داشتند اقدام وی در امضای حکم اعدام صدام دیکتاتور این کشور را از یاد نخواهند برد. ملت عراق مسیر پیشرفت و عزت را یافته است و با مطالبه جدید مرجعیت مبنی بر کوتاه کردن دست مفسدین که در طرح اقای العبادی متبلور است به این پیشرفت ادامه خواهد داد.
 
دشمنان ملت عراق بعد از هدف قرار دادن تمامیت ارضی ، وحدت ملی ، ساختار مذهبی ونژادی اش ومبدل کردن اهل تسنن به اهل تسنن داعشی و معتدل و... امروز برهم زدن انسجام شیعیان را هم در دستور کار خود قرار داده اند وبا موج سواری بر خواسته به حق عراقی ها در مبارزه با فساد با قیف وارونه رسانه های قدرتمند وگسترده خود به دنبال قطع بالاترین گره جمع کننده این انسجام هستند مسئله ای که هوشیاری بیشتری را از ملت عراق ورسانه های هوادارش طلب می کند.
 
همزمان با اعلام طرح هفت ماده ای آقای العبادی و تلاش رسانه های ارتجاع عربی در تنزل این طرح به دعوای شخصی سیاسیون عراقی موضوع تجزیه عراق نیز به یکباره در اظهارات مقامات آمریکایی یکبار دیگر هویدا شد تا نظرها از هدف اصلی متوجه نقاط انحرافی غیر ضروری دیگری در عراق شود.
 
آمریکا که در سال که ۲۰۰۳ به بهانه کمک به ملت عراق و اهدای دمکراسی وارد این کشور شده بود امروز ادامه کمک خود را به تجزیه این کشور مشروط کرده است .
 
سخنان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آخرین روز پیش از بازنشستگی بر آن تاکید کرد نشان می دهد که آمریکا همچنان به دنبال تحقق طرح خود در تقسیم عراق است ، تقسیمی که در دهه نود میلادی با اعلام منطقه پرواز ممنوع در عراق با کمک ترکیه کلید خورد ، با اشغال موصل و الانبار توسط گروه داعش به نقطه اوج خود رسید و امروز با سوق دادن خواسته های برحق مردم مرکز و جنوب عراق در بهرمندی از حداقل خدمات زیربنایی به سمت و سوهای دیگری است و به تعبیری بزرگترین حلقه مقاوم در برابر این تجزیه را هدف قرارداده است.
 
اظهارات این مقام آمریکایی و سایر دولتمردان غربی همانند جوسازی های شبکه های رسانه های ارتجاع منطقه بی شک در واکنش به طرحی صورت گرفته است که به دنبال رهایی عراق از طایفه گری و حرکت به سوی شایسته سالاری است. طرحی که توزیع ثروت به صورت عادلانه را برای همه قومیت های عراقی به جای سهم خواهی قومیتی خواهان است.
 
درسایه طرح بزرگ آمریکایی که تا مرز پختگی هم رسیده است وظیفه نه تنها ملت عراق که ملت های منطقه است که دقت و حساسیت بیشتری نسبت به برنامه های آینده دشمن داشته باشند.
 




منبع: فارس


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن