تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارجاع 90 پرونده فساد وزیران عراقی به دادستانی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ارجاع 90 پرونده فساد وزیران عراقی به دادستانی
کمیته شفاف سازی در پارلمان عراق بیش از 90 پرونده فساد را به دادستانی کل ارجاع داد که این پرونده‌ها وزرای کنونی و سابق را محکوم می‌کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری المسله، عبدالکریم عبطان، عضو کمیته شفاف سازی در پارلمان عراق اعلام کرد که این کمیته به عنوان سری اول اخیراً 99 پرونده فساد را به دادستانی کل ارجاع داده است و این پرونده‌ها شامل برق، گردشگری، معاملات فرضی، مسلح کردن و مسائل مربوط به استانداری بغداد است.


وی گفت: این پرونده‌ها وزرای کنونی و سابق را محکوم می‌کند. در واقع تظاهرات مردم مثل زنگ خطری برای آغاز اصلاحات در نظام سیاسی بود.

اخیراً حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دست به اصلاحات گسترده در نظام سیاسی کشور زد و معاونت‌های رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را لغو کرد. همچنین در ادامه اصلاحات 4 وزارتخانه را منحل و شش وزارتخانه را ادغام کرد.

از سوی دیگر، سایت رسمی ائتلاف "متحدون" عراق به ریاست اسامه النجیفی، معاون برکنار شده رئیس جمهور از ترور ناتمام طلال الزوبعی، رئیس کمیته شفاف سازی پارلمان و یکی از رهبران این ائتلاف خبر داد.

در این ترور که در بزرگراهی در منطقه ابو غریب انجام شد، الزوبعی آسیبی ندید اما همراهان وی زخمی شدند.

النجیفی ضمن محکومیت این ترور، از دستگاه امنیتی خواست عاملان حمله به الزوبعی را که برای شناسایی مفسدان تلاش می‌کند هر چه زودتر شناسایی کند.

الزوبعی در 20 مه 2010 نیز در غرب بغداد هدف تروری ناموفق قرار گرفته بود.



منبع: ایسنا


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن