تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804044010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه کارت هوشمند ملی با امکان اسکن اثرانگشت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عرضه کارت هوشمند ملی با امکان اسکن اثرانگشت
عرضه کارت هوشمند ملی با امکان اسکن اثرانگشت رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا ۳ سال آینده حدود ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان صادر می‌شود، گفت: در فاز بعدی این طرح، کارتهای هوشمند به کارتهای چندمنظوره تبدیل خواهند شد.


 به گزارش فرهنگ نیوز ، سیدعلیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال، با اشاره به اجرای پروژه کارت هوشمند ملی در کشور اظهار داشت: تاکنون حدود ۳ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است و بناداریم براساس تقاضای مراجعه کنندگان، تا پایان امسال این تعداد را به ۸ میلیون کارت افزایش دهیم.
 
وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساختهای فنی و ارتباطی برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: قرار است کارت هوشمند ملی به مرور زمان و پس از افزودن قابلیتهای جدید به کارت چند منظوره تبدیل شود.
 
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مبدا اصلی اجرای این طرح این سازمان است، اضافه کرد: کارت هوشمند ملی با افزودن تراشه های مختلف، برای هر فرد مانند یک کامپیوتر شخصی عمل خواهد کرد و به تدریج، امکانات مختلفی از جمله کارت بانکی، دفترچه بیمه و گذرنامه بر روی آن تعبیه می شود.
 
وی با بیان اینکه پروژه کارت هوشمند چندمنظوره، نیاز به امکانات و زیرساختهای وسیعی دارد که باید با آمادگی سازمانها و دستگاههای مرتبط پیگیری شود، اضافه کرد: این کارت قرار است جای تمامی کارتهای خدمات رسانی به مردم را بگیرد.
 
آوایی با اشاره به احراز هویت بر مبنای اسکن اثرانگشت بر روی کارت هوشمند ملی اضافه کرد: در صورت فراهم شدن زیرساختهای فنی، امکان توزیع این کارتها به درب منازل افراد نیز وجود دارد اما این موضوع مستلزم آن است که سامانه های آنلاین شرکت پست به پایگاه ثبت احوال متصل شده و بتوان اثر انگشت متقاضی کارت هوشمند را با دریافت کننده کارت مطابقت داد.
 
وی ادامه داد: در این کارتها تراشه کامپیوتری طراحی شده است که امکان احراز هویت را بر مبنای اسکن اثر انگشت، امضای الکترونیکی و مطابقت با سنسور اطلاعاتی، ممکن می کند.
 
رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه از زمان ثبت تقاضا و پیش ثبت نام تا زمان صدور کارت هوشمند بیش از ۲ ماه زمان می برد خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در استانهای مختلف در نوبت دریافت کارت هوشمند هستند و پیش بینی می شود براساس برنامه ریزی های انجام شده، تا ۳ سال آینده حدود ۶۰ میلیون کارت هوشمند ملی برای هموطنان صادر شود.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون متقاضیان می توانند برای تعویض کارت ملی خود به کارت ملی هوشمند از طریق سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند تاکید کرد: در آینده نزدیک، ارائه و صدور کارت هوشمند ملی به صورت اولویت بندی اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.
 


منبع: مهر


94/5/26 - 10:53 - 2015-8-17 10:53:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن