تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دماغ ايراني، رتبه اول جهاني!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دماغ ايراني، رتبه اول جهاني!
نویسنده : محمدرضا هاديلو 
شايع‌ترين عمل جراحي زيبايي در ايران جراحي بيني است و ايران رتبه اول را در اين زمينه دارد. همچنين از نظر تعداد اعمال جراحي پلاستيك كشور ما جزو ۵ كشور اول دنيا قرار دارد. جراحي‌هاي پلاستيك بيني در ايران به نسبت جمعيت، هفت برابر و تعداد جراحي‌هاي زيبايي صورت، دو برابر امريكا است كه آماري نگران‌كننده و تأمل‌برانگيز است.
متأسفانه با اينكه هر از گاهي آماري از ميزان عمل‌هاي جراحي بيني در ايران منتشر مي‌شود اما هنوز آمار دقيقي از عوارض جسمي، رواني، اقتصادي و اجتماعي اين نوع از جراحي‌ها در كشور وجود ندارد. ولي آنچه مسلم است اين قبيل جراحي‌ها كه در بسياري موارد بي‌مورد صورت مي‌گيرند، هزينه‌هاي مالي و معنوي سنگيني را به جامعه تحميل مي‌كنند.
امروز تعداد جراحي‌هاي پلاستيك بيني در ايران به نسبت جمعيت در شرايطي به هفت برابر امريكا رسيده است كه در امريكا و در دهه 1990 جراحي بيني در بين تمام اقداماتي كه براي زيبايي انجام مي‌شد رتبه ششم را داشت ولي از سال 2000 به بعد از فهرست 10 اقدام اول زيبايي هم خارج شده است. خوب است بدانيم هم اكنون جراحي‌هاي راينوپلاستي پس از روش‌هاي بوتاكس و فيلر(پركننده‌هاي صورت) شايع‌ترين اعمال زيبايي جراحي و غيرجراحي در ايران به شمار مي‌آيند.
كافي است سري به سايت‌هاي زيبايي و تبليغات كلينيك‌ها جهت جلب مشتري براي عمل بيني بزنيد. جايي كه جراحي بيني را چنان عادي و ساده جلوه داده‌اند كه در برخي از آنها حتي گفته شده «بدون بيهوشي و خونريزي». اين در حالي است كه در كتاب‌هاي مرجع جراحي پلاستيك تأكيد شده كه جراحي پلاستيك بيني مشكل‌ترين جراحي زيبايي در بدن است چون بيني علاوه بر بعد زيبايي از نظر عملكردي و نقشي كه در تنفس دارد نيز بسيار مهم است.
با اينكه رئيس پنجمين كنگره بين‌المللي راينولوژي علت شيوع زياد جراحي پلاستيك در ايران را فرم آناتومي خاص بيني ايراني‌ها، بالا بودن كيفيت اعمال جراحي زيبايي، سطح بالاي دانش پزشكان و جراحان اين رشته و هزينه پايين آن نسبت به ساير كشورها عنوان كرده است اما هرگز نمي‌توان حرف‌هاي ايشان را توجيهي براي اين همه عمل بيني و زيبايي دانست.  البته ابراهيم رزم‌پا معيار كيفيت را براي عمل بيني عنوان كرده و قيمت 10 تا 50 ميليون تومان را براي اين عمل‌هاي غيرضروري آنقدر پايين مي‌داند كه گفته به دليل بالا بودن كيفيت اين اعمال جراحي و هزينه پايين آن علاوه بر ايراني‌هاي داخل كشور، متقاضيان زيادي از كشورهاي مختلف به ويژه امريكا، كانادا، اروپا و كشورهاي عربي و همسايه براي انجام اين اعمال جراحي به ايران مراجعه مي‌كنند!
به هر حال با گذري به سابقه و دنياي جراحي در كشورهاي مختلف، به خوبي مشخص مي‌شود مسيري كه امروز ما مي‌پيماييم هرگز راه درستي نيست. اگر كمي به گذشته بازگرديم متوجه مي‌شويم كه سابقاً جراحي زيبايي يكي از موفق‌ترين مشاغل در امريكا محسوب مي‌شد اما اخيراً اين شغل چنان در جوامع آسيايي جاي خود را باز كرده و مي‌تازد كه گويي نياز به مهار كردن دارد. آمار‌هاي منتشر شده نشان مي‌دهد اگر ايران رتبه پنجم عمل‌هاي زيبايي را در جهان به خود اختصاص داده است، كشور كره جنوبي بزرگ‌ترين بازار عمل جراحي زيبايي در سراسر دنياست. طبق آمار ۲۰ درصد زنان سنين ۱۹ تا ۴۹ سال در سئول زير تيغ جراحان رفته‌اند. بيشترين آمار جراحي در اين كشور مربوط به عمل پلك است كه باعث مي‌شود چشمان درشت‌تر به نظر برسند و بعد از آن عمل لب و بيني در رتبه‌هاي بعدي هستند.
رتبه اول عمل‌هاي زيبايي در شرايطي به «دماغ ايراني‌هاي رسيده كه بر اساس گزارش‌ها در سال‌هاي اخير و با اطلاع‌رساني‌هاي صورت گرفته، آگاهي مردم تا حدي در اين زمينه بالا رفته اما با اين تفاسير رئيس سومين سمپوزيوم روش‌هاي پيشرفته در راينوپلاستي معتقد است در ايران جراحي زيبايي بيني بيش از حد نياز انجام مي‌شود و شايد 50 درصد مراجعان براي درخواست جراحي بيني نيازي به اين عمل نداشته باشند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن