تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819008237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ ناشي از مصرف داروهاي تبليغي ماهواره افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۵ب.ظ)
مرگ ناشي از مصرف داروهاي تبليغي ماهواره افزايش يافته است موج - مردم فريب تبليغات شبکه‌هاي ماهواره‌اي را نخورند، چرا که موارد متعددي از آسيب‌هاي جدي و مرگ و مير ناشي از مصرف اين قبيل داروها مشاهده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه؛ دکتر قباد محمدي اظهار کرد: در حال حاضر در کشور، داروهاي قاچاق و غيرمجاز مخاطرات زيادي را ايجاد کرده‌اند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، با اشاره به توليد و توزيع قاچاق و زيرزميني برخي داروها، گفت: از جمله اين داروها مي‌توان به داروهاي غيرمجازي اشاره کرد که از طريق شبکه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ مي‌شوند.

داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز فروش دارو هستند
به گفته وي، تبليغ دارو ممنوع است و داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز فروش دارو هستند و در اين رابطه تجويز پزشک براي مصرف دارو الزامي است.
محمدي، ادامه داد: مردم فريب تبليغات شبکه‌هاي ماهواره‌اي را نخورند، چرا که موارد متعددي از آسيب‌هاي جدي و مرگ و مير ناشي از مصرف اين قبيل داروها مشاهده شده است.
اين مسوول، بيان کرد: طبق آخرين مطالعات انجام شده روي داروهاي تبليغي ماهواره همچون پودرهاي تقويتي و مکمل‌ها، اين مواد حاوي مواد شيمايي غيرمجاز بوده که از 30 سال گذشته تاکنون فروش آن‌ها به‌ دليل داشتن عوارض جانبي در بازار ممنوع اعلام شده است.
وي، در بخش ديگري از سخنانش به مباحثي پيرامون نظارت بر مواد لبني اشاره کرد و گفت: معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه نظارت کامل بر تهيه و بسته‌بندي شير و لبنيات در کارخانه‌هاي استان دارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، ادامه داد: شيري که در فروشگاه‌ها به‌عنوان لبنيات سنتي عرضه مي‌‌شود، مورد تاييد دانشگاه علوم پزشکي نيست و مسووليت آن با عرضه‌کنندگان اين فروشگاه‌ها است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، تعداد کارخانه‌ هاي فرآورده‌هاي گوشتي استان را 13 واحد عنوان کرد و افزود: کيفيت کارخانه‌هاي استان وضعيت مناسب‌تري نسبت به ساير نقاط کشور دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن