تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815673547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشيه هاي زنجاني ، مرتضوي و اختلاس 12هزار ميلياردي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۲ب.ظ)
اژه اي در نشست خود با خبرنگاران مطرح کرد: حاشيه هاي زنجاني ، مرتضوي و اختلاس 12هزار ميلياردي موج - سخنگوي قوه قضائيه در هشتاد و سومين نشست خود با رسانه ها درباره پرونده هاي در حال رسيدگي و حاشيه هاي آن اطلاع رساني کرد.
به گزارش خبرنگار حقوقي- قضايي موج، حجت‌الاسلام‌محسني‌اژه‌اي در نشست خود با خبرنگاران درباره پرونده سعيد مرتضوي دادستان سابق گفت:‌ حکم اين پرونده صادر شده، اما هنوز به دست من نرسيده است. آقاي مرتضوي در مورد برخي از اتهامات تبرئه و در برخي ديگر محکوم به حبس و رد مال شده است.
وي افزود :حکم هنوز قطعي نيست و امکان تجديد نظر دارد و بنده تا زمان قطعيت حکم از بيان جزييات معذورم.
محسني‌اژه‌اي گفت: پرونده نفتي که متهم آن بابک زنجاني و دو نفر ديگر هستند را 8 وکيل دادگستري مورد مطالعه قرار داده اند که چهار نفر وکلاي شرکت نفت، يک نفر وکيل بابک زنجاني، دو وکيل براي يکي از متهمان و يک وکيل براي ديگر متهم پرونده هستند و مطالعه پرونده ادامه دارد.
وي افزود:‌ پرونده يادشده، پرونده سنگين و طولاني است. حدود 209 جلد پرونده با پيوست هاي آن است که هر يک از جلدها بيشتر از 200 صفحه دارد.
معاون اول قوه قضاييه گفت: اگر مطالعه پرونده به پايان برسد و بقيه موارد هم آماده شود مي توانيم نخستين جلسه دادگاه را در يازدهم مهر ماه امسال برگزار کنيم..

*پرونده متهم ارزي
وي در ادامه با اشاره به پرونده فردي با نام يدالله روزچنگ که در مورد مسائل ارزي مدت‌ها پيش دستگير شده بود، گفت: از 12 مرداد ماه امسال نخستين جلسه دادگاه وي شروع شد و چهار جلسه طول کشيد تا کيفرخواست طولاني خوانده شود، اين پرونده سنگين است و رسيدگي ادامه دارد.

*بازداشت سه نفر در پرونده زمين خواري پرديس و بومهن
سخنگوي قوه قضاييه گفت که در پرونده جعل سند و تصرف 290 هکتار از زمين هاي پرديس و بومهن، سه نفر بازداشت شده‌اند با زمين‌خواران برخورد مي‌شود و اميدواريم اين برخورد درس عبرتي براي ديگران باشد.
محسني‌اژه‌اي افزود: در همين ماه هاي اخير يعني در سال 94 در استان مرکزي از 82 هکتار زمين که به صورت غير قانوني تصرف شده بود رفع تصرف شد. در خراسان رضوي 5 هکتار، در استان البرز 31 هکتار، در کرمان در يک مورد 3 هکتار و در مازندران در يک مورد 1 هکتار رفع تصرف شده و موارد ديگري هم در حال رسيدگي است.

*نقش مشايي در پرونده سه هزار ميلياردي اثبات نشد
محسني اژه‌اي در پاسخ به پرسشي درباره مصاحبه وزير دادگستري با يکي از رسانه‌ها و اشاره به نقش رييس دفتر رييس‌جمهور پيشين در پرونده سه هزار ميلياردي گفت:‌ در پرونده سه هزار ميلياردي تا آنجا که من حضور داشتم هميشه مطرح بود که ايشان اعمال نفوذ کرده است اما چيزي در اين باره تا آن زمان به اثبات نرسيد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که آيا اعضاي دولت دهم از وزير دادگستري شکايت کرده‌اند و شکايت مشايي از پورمحمدي به کجا رسيد؟ گفت: من اطلاع ندارم که شکايت حقوقي مطرح کرده باشند. بعضي وقت ها مطالبي را در سايت ها مطرح مي‌کنند، اما اينکه دولت يا رياست جمهوري شکايت حقوقي از آقاي پورمحمدي کرده باشد اطلاعي ندارم.
محسني اژه‌اي افزود: طبيعي است که هر کسي که شکايت مي‌کند بايد مستندات خود را ارائه کند. اگر اتهام متوجه طرف باشد، او خواسته مي‌شود و توضيح مي‌خواهند و اگر هم آن فرد روحاني باشد پرونده به دادسراي ويژه روحانيت فرستاده مي‌شود.
درخواست نمايندگان براي ملاقات با بابک زنجاني را بررسي مي کنيم
اژه‌اي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که آيا نامه نمايندگان براي ملاقات با بابک زنجاني به رييس قوه قضاييه رسيده است و آيا وساطت علي لاريجاني در اين زمينه صحت دارد؟ گفت: من در جلسه پيش گفتم که اگر نمايندگان خواسته قانوني داشته باشند با آن موافقت مي‌شود. اکنون هم اين نامه رسيده و قرار گذاشته شده که نمايندگان بيايند و صحبت کنيم تا ببينيم نظر و خواسته آن‌ها در مورد ملاقات چيست. اگر خواسته نمايندگان قانوني باشد با آن موافقت مي کنيم.

*واگذاري باشگاه داماش گيلان
خبرنگاري از صحت و سقم واگذاري باشگاه داماش گيلان به نزديکان مه‌آفريد اميرخسروي پرسيد که حجت الاسلام اژه‌اي گفت: اين که واگذار شده يا نه اطلاعي ندارم، اما بايد گفت که همه اموال مه آفريد اميرخسروي مصادره نشده بود. حکم او اجرا شد و از لحاظ مالي به رد مال و جزاي نقدي محکوم شده بود و طبيعي است هنگامي که رد مال و پرداخت جزاي نقدي صورت گرفته باشد بقيه اموال متعلق به بستگان و وراث است.
مطرح شدن يکي از موسسات اعتباري در پرونده بابک زنجاني
محسني اژه‌اي در پاسخ به پرسشي درباره وابستگي يکي از موسسه‌هاي مالي به پرونده بابک زنجاني و انجام 20 هزار ميليارد تومان نقل و انتقال بانکي گفت:‌ قطعا موضوع اين مبلغ صحيح نيست. اما در مورد يک ضمانت نامه هشت هزار ميليارد توماني ميان موسسه مورد اشاره و آقاي بابک زنجاني مطرح بوده اما انجام نشده است.
محسني‌اژه‌اي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره اظهارنظر ناصر سراج رييس سازمان بازرسي کل کشور که اگر جزييات پرونده‌هاي ممسني و اردبيل افشا شود برخي بايد از کشور فرار کنند، گفت:‌ اين که جناب آقاي سراج فرموده اند را اطلاعي ندارم، اما نسبت به توضيحاتي که در جلسه پيش درباره اين موضوع گفتم حرف اضافه‌اي ندارم.
حکم جيسون رضاييان در چند روز آينده صادر مي شود
محسني اژه‌اي گفت: آقاي جيسون رضاييان در مورد مسايل خبرنگاري متهم نيستند؛ چرا که ما خبرنگاران زيادي داريم که تابعيت کشورهاي ديگر را دارند و در ايران خبر تهيه مي‌کنند. آخرين جلسه دادگاه وي برگزار شد و وکيل مدافع تقاضاي ارائه لايحه کتبي را داده است که بر همين اساس به آنها فرصت داده شد. به نظرم تا آخر اين هفته يا هفته ديگر حکم پرونده وي صادر مي‌شود.
اظهارات محسني‌اژه‌اي درباره زمين‌خواري در گردنه حيران
محسني اژه‌اي در مورد زمين‌خواري در گردنه حيران گفت: يک منطقه خوش آب و هوا است و منطقه‌ گردشگري هم محسوب مي‌شود. جايي که در اين منطقه ويلاسازي مي‌شود بيش از 2 هزار هکتار است که از اين 2 هزار هکتار، 1 هزار هکتارش منابع طبيعي است و 1 هزار هکتار ديگر آن جزء مستثنيات است، يعني مالک دارد.
وي ادامه داد: طرح جامعي به نام طرح هادي را در آنجا پياده کردند و بر پايه آن طرح، برخي از افراد که صاحب مستثنيات هستند ساخت و سازهايي را کرده‌اند که با مجوز دهياري، شوراي شهر و... بوده است و عده‌اي ديگر هم از بخش زراعي مجوز گرفته‌اند.
معاون اول قوه قضاييه تصريح کرد: تعداد معدودي يعني حدود 20 الي 30 نفر، کساني هستند که از هيچ کجا مجوز اخذ نکرده‌اند. بحث اين است که آيا کساني که مالک هستند، حق ويلاسازي در منطقه دارند؟ زيرا بايد نهادهاي ذيربط در اين زمينه تصميمات لازم را بگيرند، البته پرونده‌هايي در اين مورد به قوه قضاييه گزارش شده، هم در استان‌ اردبيل و هم در استان گيلان. از قوه قضاييه و استانداري در حال رسيدگي موضوع و تفکيک زمين‌ها هستند تا بفهمند که کساني که با مجوز ساخت و ساز را انجام داده‌اند بايد چه کار کنند.
سخنگوي قوه قضاييه يادآور شد: يکي از مشکلات ما اين است که مراکز مختلف جواز ساخت را مي‌دهند. در رسيدگي‌هايي که قوه قضاييه انجام مي‌دهد اگر اين ساخت و سازها غيرمجاز باشد حتما برخورد مي‌کنيم.

*پرونده اختلاس 12 هزار ميليارد توماني
خبرنگاري پرسيد که پرونده آقاي «ز» کسي که از رانت استفاده کرده رسيدگي شد اما درباره پرونده 12 هزار ميلياردي که وي در آن نقش داشت،‌ شما اعلام کرديد که متهم بازداشت اما با قيد وثيقه آزاد شد. آخرين وضعيت اين پرونده چيست.
محسني‌اژه‌اي گفت: درباره پرونده زنوزي که شما به آن اشاره کرده‌ايد نام وي را مي‌ گويم به اين دليل که بخشي از حکم‌شان قطعي است. بايد بگويم که وي دو پرونده داشت. يکي از پرونده‌هايش مربوط به مبلغي بود که به بانک‌ها بدهکار بود و زماني که بازداشت شد بعضي از اموال را تحويل داد و پيش از دادگاه با بانک‌ها تسويه کرد. در پرونده ديگر وي به حبس و جريمه نقدي محکوم شد که هر دو مجازات‌ها نيز انجام شد.
وي افزود: اما پرونده ديگري هم دارد که در حدود 12 هزار ميليارد است ولي ثابت نشده اما مبلغ قابل توجهي بود. پرونده در حال رسيدگي ديگري هم وي غير از پرونده 12 هزار ميلياردي دارد که به نتيجه نرسيده و بنده نشنيده‌ام که وي بازداشت باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن