تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821177979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گله مندي وزير ارشاد از اجراي «امير تتلو» بر روي يک ناو جنگي ارتش!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱ب.ظ)
گله مندي وزير ارشاد از اجراي «امير تتلو» بر روي يک ناو جنگي ارتش! موج-علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آن‌ها در خصوص فيلم «رستاخيز» و فعاليت بي.بي.سي و مسائل ديگر پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري موج، جنتي در حاشيه نشست مطبوعاتي سيزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در پاسخ به سؤالات خبرنگاران ابتدا بيان کرد: هم فيلم‌نامه «رستاخيز» مورد تأييد بوده و هم مقام معظم رهبري درباره نشان دادن چهره غير معصومين نظرشان را اعلام کرده‌اند. اما نکته ديگر هم اين است که نمي‌توان نسبت به فتواي ديگر مراجع بي اعتنا بود. مقام معظم رهبري نيز همواره‌شان و احترام مراجع و علماي بزرگ دين اسلام را مورد نظر قرار مي‌دهند.
وي تاکيد کرد: راه حل ميانه اي وجود دارد که اين راه حل ايجاد يک هاله نور بر چهره حضرت عباس (ع) است که در صورت رضايت کارگردان مبني بر ايجاد هاله نور بر صورت حضرت عباس (ع) هيچ مشکلي براي اکران مجدد فيلم نخواهيم داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه صدا و سيما از جمله ارگان‌هايي است که زير نظر مستقيم مقام معظم رهبري اداره مي‌شود، بيان کرد: در سريال «مختارنامه» فصلي وجود داشت که به رشادت‌هاي حضرت عباس در واقعه عاشورا پرداخته بود، اما گروه توليد و کارگردان اين موضوع را درک کردند که حفظشان مراجع تقليد مهم و از نظر رهبري در اولويت است بنابراين اين بخش را از سريال حذف کردند.
وي در مورد تک‌خواني بانوان خواننده گفت: تا امروز حتي يک مجوز هم به تک‌خواني خوانندگان زن داده نشده و نخواهيم داد.
عده‌اي با جوسازي پاي وزير ارشاد را تا مجلس کشيدند اما بايد صراحتاً بگويم که اين اتفاق نيفتاده است.
وزير درخصوص فعاليت موسيقي محمدرضا شجريان بيان کرد: کنسرت ايشان در داخل مرز کشور نبوده و در مورد فعاليت ايشان سخنگوي وزارت ارشاد بارها توضيح داده است.
وي درخصوص گرفتن تذکر و کارت زرد از مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هر کميسيون نماينده دارد که سؤالات را مطرح مي‌کند و وزير پاسخ مي‌دهد. اگر نماينده سؤال کننده قانع نشود، ارجاع به رياست مجلس مي‌دهد و سؤال بار ديگر در صحن علني مجلس مطرح مي‌َشود. در مورد فيلم «قصه‌ها» هم سؤال مطرح شد و ما پاسخ گفتيم هر چند که سؤال کننده با پاسخ ما قانع نشد.
وزير ارشاد با اشاره به فعاليت شبکه‌هاي مختلف به مناسبت‌هاي متفاوت در ايران گفت: حدود دو دهه است که به مناسبت‌هاي مختلف از شبکه‌هاي خارجي دعوت به گرفتن گزارش در ايران مي‌شود ما از بي.بي.سي انگليسي و ساير شبکه‌هاي ديگر نيز دعوت کرديم اما از بي.بي.سي فارسي دعوت نشده است و حتي مسئولين نظام هم از مصاحبه با اين شبکه منع مي‌شدند اما فعاليت چند روزه بي.بي.سي انگليسي در ايران براي گزارش مانعي ندارد، چون شبکه جهاني است و با مجوز به تهيه گزارش مي‌پردازد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيمه تکميلي هنرمندان اظهار داشت: ما در گذشته ۶۰ هزار عضو در صندوق هنرمندان نويسندگان و روزنامه‌نگاران داشتيم که بسياري از آن‌ها رسميت نداشتند يا فوت کرده بودند و يا در خارج از کشور بودند که اين ميزان به ۲۳ هزار نفر کاهش يافت اما در مورد بيمه تکميلي بايد از خليل ارجمندي مسئول صندوق سؤال کنيد.
جنتي در خصوص شايعات بازگشت شادمهر عقيلي به کشور و بازيگري و خوانندگي پاسخ داد: در واقع سوابق شادمهر عقيلي بايد بررسي شود و اينکه چه کارهايي انجام داده و در اين جا چه فعاليت‌هايي مي‌کند. ضمن اينکه سياست ما اين نيست که به خاطر گذشته يک نفر تا ابد او را از فعاليت محروم کنيم.
بايد ديد که او در ايران چگونه فعاليت خواهد کرد.
وي در پايان با اشاره مجدد به فيلم قمه‌زني در اعتراض به اکران «رستاخيز» گفت: اين فيلم در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌چرخد که معلوم نيست که به چه زماني و در چه موقعيتي بوده است. بايد اين مورد بررسي شود تا به آن پاسخ داده شود.
جنتي همچنين در اين نشست با اشاره تلويحي به همکاري امير تتلو خواننده زير زميني، با نيروي دريايي جمهوري اسلامي در خصوص اجراي يک ترانه با محوريت انرژي هسته اي بر روي ناو خليج فارس، درباره نهادهايي که مجوزهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را ملاک قرار نمي‌دهند و يا به افرادي اجازه کار مي‌دهند که از نظر وزارت ارشاد مجاز نيستند، گفت: متاسفانه مواردي از اين دست زياد بوده و تذکرات هم داده شده است که به طور مشخص مي‌توان به اجراي يک خواننده زيرزميني بر يکي از ناوهاي جنگي اشاره کرد.
وي ادامه داد: وقتي مجوز اجراي برنامه هنري از سوي وزارت ارشاد به برخي‌ها داده نمي‌شود، ساير نهادها بايد به اين امر احترام بگذارند.
افرادي از اين دست وقتي مجوز اجراي برنامه ندارند در هيچ کجا نمي‌توانند برنامه هنري اجرا کنند و حتماً مي‌دانيم ناوهاي موجود در خليج فارس نيز جزئي از قلمرو جغرافيايي ايران به حساب مي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن