تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطاي تسهيلات به شرکت ملي گاز براي گازرساني به شهرها و روستاها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۰ق.ظ)
مدير عامل بانک ملت اعلام کرد: اعطاي تسهيلات به شرکت ملي گاز براي گازرساني به شهرها و روستاها موج - مدير عامل بانک ملت از اعطاي تسهيلات بانکي به شرکت ملي گاز ايران براي گازرساني به باقيمانده شهرها و روستاهاي کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي رستگار به تشريح تصميمات بانکي در زمينه اجراي طرح گازرساني به باقيمانده شهرها و روستاهاي کشور پرداخت و گفت که در اين طرح به شهرها و روستاهاي داراي حداقل ۲۰ خانوار يا ۱۰۰ نفر ساکن گازرساني خواهد شد.
مشروح گفت و گو با مدير عامل بانک ملت را در زير مي خوانيد:
لطفا درباره مصوبه شوراي اقتصاد درباره گازرساني به شهرها و روستاهايي که تاکنون از نعمت گاز بهره مند نبوده اند توضيح بفرماييد؟
با استناد به مصوبه مورخ هشتم دي سال ۹۳ شوراي اقتصاد با انجام سرمايه گذاري براي اجراي طرح گازرساني به باقيمانده شهرها و روستاها از طريق خط لوله،CNG و ساير روش ها با سرمايه گذاري حدود ۴.۷ ميليارد دلار جهت گازرساني به بيش از دو ميليون و ۳۶۳ هزار خانوار شهري و روستايي موافقت شده است که در اين طرح به باقيمانده شهرها و روستاهاي کشور که حداقل داراي ۲۰ خانوار يا ۱۰۰ نفر ساکن هستند گازرساني خواهد شد.
اين گازرساني از چه طريقي انجام خواهد شد؟
از طريق خط لوله براي حدود يک ميليون و ۸۰۹ هزار خانوار و از طريقCNGيا ساير روش ها براي حدود ۵۵۴ هزار خانوار عمليات گازرساني خواهد شد.
آيا برآوردي از سرمايه گذاري براي کل طرح گازرساني انجام شده است؟
به استناد نامه مورخ ۱۳ اسفند سال ۹۳ شرکت ملي گاز ايران، ميزان هزينه کل سرمايه گذاري طرح با احتساب هزينه هاي بانکي، بالغ بر ۱۰۵ هزار ميليارد ريال اعلام شده است که مبلغ ۲۴ هزار ميليارد ريال آن از محل منابع داخلي شرکت، مبلغ ۶۲ هزار و ۲۳۰ ميليارد ريال از شرکت نفت بابت منابع حاصل شده از صرفه جويي در مصرف گاز طي مدت چهار سال و مبلغ ۱۸ هزار و ۷۷۰ ريال از محل تسهيلات دريافتي از بانک که مبلغ ۱۲هزار و ۶۰ ميليارد ريال از سوي بانک ملت تامين خواهد شد.
بر اين اساس، برآورد سرمايه گذاري طرح در سال جاري چقدر است؟
به استناد نامه مذکور، ميزان هزينه کل سرمايه گذاري طرح در سال ۹۴ مبلغ ۲۹ هزار و ۶۹۵ ميليارد ريال اعلام شده که مبلغ ۸ هزار ميليارد ريال آن از محل منابع داخلي شرکت، مبلغ ۹ هزار و ۶۳۵ ميليارد ريال آن از شرکت نفت بابت منابع حاصل شده از صرفه جويي در مصرف گاز و مبلغ ۱۲ هزار و ۶۰ ميليارد ريال از محل تسهيلات دريافتي از بانک خواهد بود.
و نقش بانک ملت در طرح گازرساني به باقيمانده شهرها و روستاهاي کشور چيست؟
به موجب مصوبه روز ۲۵ خردادماه سال جاري هيأت مديره بانک ملت، با اعطاي تسهيلات به شرکت ملي گاز ايران براي اجراي طرح و گازرساني به شهرها و روستاها از طريق خط لوله و CNG از محل قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور با سرمايه کل مشارکت به ميزان ۲۹ هزار و ۶۹۵ ميليارد ريال شامل سهم الشرکه بانک حداکثر به مبلغ ۱۲هزار و ۶۰ ميليارد ريال و مابقي سهم الشرکه شريک خواهد بود که به مدت دو سال اصل قدرالسهم بانک پرداخت و پس از يک سال تنفس در ۱۲ قسط مساوي ماهيانه، باز پرداخت خواهد شد.
بانک ملت چه سهمي از ميزان تسهيلات پرداختي در اين طرح دارد؟
بانک ملت به عنوان نخستين بانک عامل با بيشترين سهم از مبلغ کل منابع مالي پيش بيني شده از محل تسهيلات بانکي است که با انعقاد قرارداد مشارکت مدني مذکور، قسط اول تسهيلات به مبلغ سه هزار ميليارد ريال را به مشتري نموده است.
و تاثير اجراي اين طرح در اشتغالزايي و توسعه اقتصادي کشور چيست؟
حجم و گستردگي پروژه در سطح کشور و ميزان سرمايه گذاري پيش بيني شده در اين پروژه ها، اشتغالزايي قابل توجهي را در پي خواهد داشت. ضمن اين که اجراي اين پروژه که افزايش استفاده از منابع گازي را در پي خواهد داشت، باعث کاهش مصرف نفت در داخل کشور و متعاقب آن صرفه جويي حاصل از کاهش مصرف، افزايش صادرات و کسب درآمد ارزي بيشتر خواهد شد که اين امر خود رشد و توسعه اقتصادي کشور را در پي خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن