تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه مهر باید به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پروژه مهر باید به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای معاونان گفت: پروژه مهر باید به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد ساعت 07:39

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری پانا،  سیدجواد حسینی در نهمین جلسه شورای معاونان این سازمان ضمن تشریح جزییات کوتاهی درخصوص اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور که هفته گذشته باحضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: در این اجلاس بااشاره به ضرورت استفاده حداکثری از فرصت های پیش رو بخصوص در بخش برنامه ششم توسعه که در آن ریاست شورای آموزش این برنامه به وزیر آموزش و پرورش داده شده که کارگروه آموزش عمومی هم برعهده متولی این بخش گذاشته شده است.
وی افزود: جهت گیری این برنامه برخلاف برنامه های گذشته که احکام تکلیفی به آموزش و پرورش داده اند با توجه به تنظیم سند تحول بنیادین ارائه احکامی تجویزی و تخصیصی بخصوص در بخش منابع خواهد بود که قطعا راهگشا می باشد.
حسینی با اشاره به این که در حال حاضر سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور حدود ۱۱/۲ صدم درصد است تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش خواهد شد تا این سهم به میانگین مطلوب جهانی که در حدود ۲۵ درصد است برسد و این فرصت مناسبی برای توسعه نظام تعلیم و تربیت در کشور است .
وی باتاکید بر حصول درآمدهای قانونی که برای آموزش و پرورش درنظر گرفته شده اظهار داشت : در برنامه ششم تلاش شده بااستفاده از حداکثر ظرفیت های دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی در مسیر توسعه این بخش گام برداشته شود.
حسینی به ارائه پیشنهادات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص تدوین برنامه ششم توسعه هم اشاره ای داشت و گفت : استقرار نظام مددکاری اجتماعی در مدارس باتوجه به آسیب های اجتماعی که امروز با آن مواجه هستیم ، اختصاص سرانه برای برنامه ها و فعالیت های پرورشی در مدارس ، تامین ضمانت اجرایی لازم برای برای جذب منابع و فرصت های درآمدی آموزش و پرورش که برخی از سازمان ها آن را اجرا نمی کنند ، اجرای مطلوب حکم ساخت مدارس توسط انبوه سازان مسکن و همچنین طرح این موضوع که هر افزایش حقوقی در بین کارمندان دولت همگام با افزایش حقوق فرهنگیان باشد و ابلاغ احکامی که منجر به افزایش انگیزه معلمین شود از پیشنهادهایی بود که در این اجلاس از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح شد.
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت بودجه سال ۱۳۹۵ در راستای بهبود اقدامات نظام آموزش و پرورش ازصدور احکام رتبه بندی معلمین در دهه سوم شهریورماه امسال خبر داد و اظهار کرد: در اولین جلسه شورای معلمان که پیش از مهرماه برگزار می شود این احکام که به موجب آن بین ۱۷۰ تا ۶۰۰ هزارتومان به حقوق فرهنگیان اضافه می شود به معلمین عزیز تقدیم خواهد شد.
حسینی گفت : ابتدای مهر ۹۴ حساسترین مهر پس از انقلاب است و باتوجه به این که امسال نظام ۳-۳-۶ به طور کامل مستقر می شود باید این  موضوع را مدنظر داشت که پروژه مهر به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود.
وی ادامه داد: اول مهر باید روز ابتدایی مهرماه باشد، باید توجه داشت که هزینه هر روز اداره آموزش و پرورش کشور حدود ۱۳۴ میلیارد تومان است .
حسینی ساماندهی نیروی انسانی  را یک ضرورت در آموزش و پرورش کشور دانست و گفت : نباید در این مسیر کیفیت آموزش موردغفلت قرار گیرد و در این بخش توجه به آموزش نیروها می تواند به ما کمک زیادی بکند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ساماندهی فضاهای آموزشی ، توجه به توسعه متوازن رشته های تحصیلی ، افزایش پوشش واقعی تحصیلی دانش آموزان ، اختصاص هفت میلیارد تومان برای سیستم گرمایش و سرمایش مدارس و توجه به سیستم ایاب و ذهاب این واحدهای آموزشی و همچنین ساماندهی مطلوب نیروهای  مجتمع های روستایی نیز در این اجلاس موردتاکید قرار گرفت.
حسینی با بیان این که تاکنون ۸۷ درصد دانش آموزان استان که رقمی در حدود ۹۵۹ هزار نفر هستند در ۸۸/۵ درصد مدارس ما ثبت نام شده اند که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۷ درصد در زمینه تعداد مدارس و پنج درصد در تعداد دانش آموزان رشد داشتیم که رتبه ما در زمان فعلی که سال گذشته ۱۶ کشور بود به ششم در شرایط فعلی رسیده است که این توفیق حاصل مداخله موثری ست که در این بخش صورت گرفته است.
وی همچنین با تاکید بر دستور مقام معظم رهبری در زمینه ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی در مدارس اظهار کرد: در استان خراسان رضوی حدود ۵۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی داریم که شرایط ثبت نام برای آن ها فراهم  شده است.
حسینی با بیان این که امسال چهار هزار و ۴۵۵ دانشجو معلم دارای شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در کل کشور برگزیده خواهند شد ادامه داد: از روزهای پایانی مردادماه امسال انجام مصاحبه های تخصصی دانشجویان متقاضی ورود به این دانشگاه ها آغاز می شود.
وی درخصوص اجرای برنامه های پرورشی در آموزش و پرورش کشور از میزبانی استان در برنامه های مختلف دانش آموزی در حوزه های مختلف از جمله مسابقات قرآنی ، فرهنگی و هنری و اردوی زیارت اولی ها خبر داد و گفت: از امسال ارزشیابی از این برنامه ها به صورت حضوری انجام خواهد شد ضمن این که در این اجلاس از ظرفیت اردوگاه های دانش آموزی ، استفاده از ۱۸۰ سالن چندمنظوره به عنوان سینمای دانش آموزی، استفاده بهینه شده است. وی باتقدیر از برگزاری مطلوب مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: دو طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و طرح حیاط پویا همچون سال گذشته در مدارس اجرا خواهد شد و امسال هم طرح های مدرسه قهرمان ، ورزش صبحگاهی دانش آموزان و همکاران و ایجاد کانون های ورزشی مدرسه ای نیز در این بخش اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین از کسب عنوان برتر استان د زمینه مجموعه فعالیت های نهضت سوادآموزی در کشور  خبر داد.
حسینی در بخش پایانی صحبت های خود به نزدیکی هفته دولت اشاره کرد و گفت : باید اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و توفیقاتی که در آموزش و پرورش خراسان رضوی داشتیم در این هفته به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن