تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803147132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش رسانه ها در معرفي خدمات دولت به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳ب.ظ)
نقش رسانه ها در معرفي خدمات دولت به مردم موج - اين رسانه ها هستند که حتي قبل از مسوولين ريشه هاي مشکلات در جامعه را شناسايي مي کنند و برخي از فسادها را گوشزد مي کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، وزير کشور در گراميداشت روز خبرنگار از رسانه ها خواست که خدمات دولت را در هفته دولت که در پيش رو است براي مردم تشريح کنند. به عبارتي وي نقش مهم رسانه ها را مهم تر جلوه داد. نقشي که به نظر مي رسد در دولت کمتر به آن توجه شده است. تا آنجا که برخي صاحبنظران حوزه سياسي بي توجهي دولت يازدهم به رسانه ها را پاشنه آشيل اين دولت دانستند.
صادق زيباکلام بر اين نکته تاکيد کرده بود که دولت بايد بيشتر از جانب رسانه ها معرفي شود. از اين بابت که در مقايسه با دولت گذشته خدمات اين دولت کمتر از جانب رسانه ها گفته مي شود. نگاه ديگري هم معتقد است که تعامل دولت يازدهم نسبت به دولت گذشته با رسانه ها کمتر است.
با اين حال آنچه که مهم به نظر مي رسد اين است که رسانه ها و مطبوعات نقش سازنده اي در اعلام اقدامات دولت براي مردم دارند. به گونه اي ارتباط مردم با دولت از طريق رسانه ها بيشتر آغاز مي شود. به باور عده اي ديگر زمان آن گذشته است که مردم درخواست هاي خود را روي کاغذ بنويسند و به سازمان ها و نهادها مراجعه کنند. ديگر اين رسانه ها هستند که خواسته هاي مردم را به گوش دولت مي رسانند.
از آن گذشته اين رسانه ها هستند که حتي قبل از مسوولين ريشه هاي مشکلات در جامعه را شناسايي مي کنند و برخي از فسادها را گوشزد مي کنند.
در اين باره اين اواخر معاون سياسي وزارت کشور با اشاره به مساله پول هاي کثيف و فساد گفته است: «اگر مطبوعات ما خوب به اين مسئله بپردازند، تخلفات را به صورت ريشه‌اي پيگيري کنند، اطلاع‌رساني و نقد به موقع انجام دهند به خصوص از ما دولتي‌ها، جلوي اين فسادها گرفته مي‌شود.»
وزير کشور هم با اشاره به دو انتخابات پيش رو گفته است: «بايد آماده ايجاد فضاي مشارکتي، تقويت حضور باشکوه مردم و فراهم آوري فضايي توام با امنيت باشيم. اين موضوعات در انتخابات آتي حائز اهميت است و در اين باره نيازمند تلاش و جديت خبرنگاران و اصحاب رسانه هستيم.»
البته در سخنان مسوولين بارها اين موضوعات گوشزد شده است. هيچ کس نقش موثر رسانه ها را رد نمي کند. با اين حال هنوز هم در بيان خواسته ها و مشکلات جامعه ارتباط رو در روي مردم با مسوولين مهم تلقي مي شود. ممکن است سنتي تمام شده محسوب شود ولي شايد مردم عادت داشته باشند که خواسته ها و مشکلات خود را بر روي کاغذ بياورند و به دست رئيس جمهور يا وزرا بدهند.
شايد به اين خاطر باشد که رئيس جمهور هم به اين نکته تاکيد کرده است. وي اخيرا با تاکيد بر اهميت پاسخگويي به درخواست ها، نظرات و نامه هاي مردم، گفته است: «توجه و رسيدگي به مطالبات و درخواست هاي مردم وظيفه همه است. ملت بزرگ ايران ولي نعمتان ما هستند و خادمان آنها در دولت، نهايت مساعي و تلاش خود را براي تسريع در حل مشکلات آنها بکار خواهند بست.»
ظاهرا قرار است که همچنان نامه هاي مردمي در سفرهاي استاني رد وبدل شود. با اين حال اين گوشه اي از ارتباط مسوولين با مردم است. گوشه بزرگتر آن رسانه ها و اصحاب آن هستند که در تعامل با مسوولين مي توانند هم مشکلات را واکاوي کنند و هم در حل مشکلات و ارائه راه حل موثرباشند. نقش مهم رسانه ها تاآنجا است که وزير کشور گفته که بعد از اتمام دوران وزارتش تمايل دارد که يک سايت خبري بزند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن