تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805326487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد محصولات پتروشيمي ايران به بيش از ۱۵ ميليون تن رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰ب.ظ)
توليد محصولات پتروشيمي ايران به بيش از ۱۵ ميليون تن رسيد موج - توليد محصولات پتروشيمي ايران در چهار ماهه نخست امسال بيش از ۱۵.۶۶ ميليون تن بود که سهم تير ماه از اين ميزان توليد بيش از ۴.۱۵ ميليون تن است.
به گزارش خبرگزاري موج، براساس ظرفيت موجود توليد در مجتمع‌هاي کشور در تيرماه امسال بايستي بيش از ۵.۵ ميليون تن توليد محصول صورت مي‌گرفت که به دليل کمبود خوراک و دلايل ديگر همچون بروز مشکلات تعميراتي و فرايندي اين ميزان توليد حدود ۱.۲ ميليون تن کمتر از برنامه‌ريزي است.
پتروشيمي‌هاي فارابي، اروميه و شيراز به ترتيب با ۱۱۹، ۱۱۸ و ۱۰۸ درصد ظرفيت توليد در تيرماه امسال نسبت به برنامه‌ريزي موجود، رتبه‌هاي نخست تا سوم اين صنعت در زمينه توليد را به خود اختصاص دادند.
بر پايه اين گزارش در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳ توليد محصولات پتروشيمي در کشور به ترتيب ۴۰, ۵ و ۴۴.۵ ميليون تن بوده است، پارسال نسبت به سال ۹۲ از لحاظ توليد بيش از ۱۰ درصد محصولات بيشتري توليد شده است.
در سال ۹۲ بيش از ۷۱ درصد از ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي کشور استفاده شد، پارسال اين ميزان به بيش از ۷۸ درصد افزايش يافت و پيش‌بيني مي‌شود امسال نيز اين روند افزايش ادامه داشته باشد.
قرار است توليد روزانه گاز ايران از محل فازهاي اولويت اول و دوم (۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰ و ۲۱) امسال حدود ۱۰۰ ميليون مترمکعب ديگر در روز افزايش يابد؛ بسياري از کارشناسان صنعت نفت ايران معتقدند تحقق اين امر مي‌تواند تحولي بزرگ در همه بخش‌ها به‌ويژه تأمين خوراک مجتمع‌هاي پتروشيمي کشور ايجاد کند، مجتمع‌هايي که هم‌اکنون به دليل کمبود خوراک با حداکثر ظرفيت کار نمي‌کنند.
با تکميل ظرفيت توليد پالايشگاه‌هاي گازي فازهاي ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبي در اواسط سال جاري و همچنين راه‌اندازي بخشي از فاز ۱۹ پارس جنوبي امسال وضع متان ارسالي به مجتمع‌هاي پتروشيمي بهتر از پارسال خواهد شد، پارسال زمستان ۱۰ روز و ۳۰ روز به ترتيب در منطقه عسلويه و ماهشهر مجتمع‌هاي پتروشيمي دچار کمبود گاز شدند، پيش‌بيني مي‌شود امسال اين مناطق با کمبود گاز بسيار کمتري روبرو شوند.
در سال گذشته در مجموع بيش از ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تن اتان به مجتمع‌هاي پتروشيمي در کشور اتان تحويل داده شده است و امسال براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته و قول‌هاي داده شده از سوي مديران بالادستي حداقل يک ميليون ۴۰۰ هزار تن به اين رقم افزوده مي‌شود به عبارت ديگر در مجموع سهم پتروشيمي‌ها از اتان توليدي کشور به مرز سه ميليون چهار ميليون و ۲۰۰ هزار تن مي‌رسد. به نظر مي‌رسد با توجه به روند فعاليت در فازهاي ۱۵ و ۱۶ و فاز ۱۷ و ۱۸ واحدهاي اتان زدايي اين فازها به ترتيب خرداد و شهريور امسال وارد مدار توليد شوند.
در سال گذشته به دليل شرايط خاص کشور پالايشگاه‌هاي نفتي به جاي استفاده از نفت کوره مجبور به استفاده از نفت‌هاي واحدهاي پتروشيمي شدند، اميدواريم امسال با افزايش توليد نفت کوره اين کمبود کاملا رفع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن