تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سید حسن خمینی:شیعه در طول تاریخ شهید تهمت بوده است/جریان وحدت ستیز در میان شیعیان برای جهان اسلام خطرناک است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سید حسن خمینی:شیعه در طول تاریخ شهید تهمت بوده است/جریان وحدت ستیز در میان شیعیان برای جهان اسلام خطرناک است
یادگار گرامی امام خمینی معتقد است که به «تهمت» مخالفان اهل بیت(ع) باید با «روشنگری» و «دوری از موضع اتهام» پاسخ داد.
روز نو : یادگار گرامی امام خمینی معتقد است که به «تهمت» مخالفان اهل بیت(ع) باید با «روشنگری» و «دوری از موضع اتهام» پاسخ داد.
به گزارش روزنو، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در جمع میهمانان خارجی ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با حساس خواندن وضعیت فعلی جهان اسلام، اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ شهید تهمت بوده است و از دوره پیامبر عظیم الشأن(ص) تا روزگار خودمان، همواره امامان، بزرگان و یکایک شیعیان آماج تهمت ها واقع شده اند.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: علقمه یکی از یاران آن حضرت نسبت به تهمت ها، به ایشان شکایت برد و امام صادق(ع) در پاسخ، ضمن اشاره به تهمت هایی که به پیامبران الهی و ائمه زده شده بود، توصیه کردند که اتکاء تان به خدا باشد.
یادگار امام با بیان اینکه جهان امروز آبستن حوادث بسیار بزرگی است، گفت: بزرگترین سلاح مخالفین اهل بیت(ع) و شعیان آنان، تهمت است که در مقابل این سلاح باید دو کارکرد بزرگ را ایجاد کنیم؛ اول اینکه روشنگری کنیم و دوم اینکه بعضی ها کارهایی نکنند که جهان شیعه را در معرض اتهام قرار دهند.
وی تصریح کرد: جریان افراطی اهل سنت همان مقدار برای جهان اسلام خطرناک است که جریان وحدت ستیز در میان خود شیعیان خطر دارد.
سید حسن خمینی گفت: شرایط امروز جهان اسلام به گونه ای است که اگر از آن استفاده درستی کنیم می توان برای دهه ها و حتی قرن ها، اسلام ناب و کلمه طیبه اهل بیت(ع) را در جهان طنین انداز کرد، اما اگر خدای نکرده غفلت کرده و دچار اشتباهات فاحش شویم ممکن است تا دهه ها جریان اسلام حقیقی دچار مشکل شود.
وی تأکید کرد: امروز هیچ مسأله ای مانند انسجام امت اسلامی، دوری از تفرق و ایستادن مقابل چند صدایی هایی که ریشه در غرب دارد نمی تواند برای ما مهم باشد؛ لذا حتی اگر آماج تهمت ها قرار گرفتیم باید با روشنگری و دوری از موضع اتهام به آنها پاسخ دهیم.
یادگار امام با بیان اینکه امروز در جهان اسلام رفتار ما بیش از هر چیز محتاج دقت، تأمل، تدبیر و خردورزی است، افزود: دردهای زیادی در سرزمین های مختلف اسلامی وجود دارد، اما این کشتی را به دور از احساس، با تدبیر و توجه به وحدت و انسجامی که حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری آن را تدبیر می کنند، باید با همدلی پیش ببریم.
وی یادآور شد: روزی امام بزرگوارمان فرمودند، اگر اسلام در روزگار ما سیلی بخورد خدای نکرده ممکن است تا یک قرن نتواند سر بلند کند؛ امروز هم باید به این مسأله توجه داشته باشیم ضمن آنکه اگر درست عمل کنیم ممکن است برای مدت های طولانی اعتلای کلمه اهل بیت(ع) را شاهد باشیم ولی اگر خدای نکرده دچار لغزش و لجبازی بچگانه فرقه ای شده و دستخوش احساسات شویم ممکن است برای دهه ها و قرن ها آثار آن را در جوامع اسلامی شاهد باشیم.
پیش از سخنان یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنان کوتاهی ایراد کرد.




تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن