تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816971107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأييد صلاحيت ۱۴ نفر براي رياست در دانشگاه‌هاي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد: تأييد صلاحيت ۱۴ نفر براي رياست در دانشگاه‌هاي کشور موج- دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تشريح آخرين مصوبات کميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها از تصويب رياست چند تن از روساي پيشنهادي دانشگاه‌هاي وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نشست خبري مصوبات اخير کميته انتخاب روساي دانشگاه‌هاي کشور را تشريح کرد.
وي با اشاره به برگزاري جلسات مختلف اين کميته اظهارداشت: جلسات اخير کميته انتخاب روساي دانشگاه‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي روساي پيشنهادي وزارت علوم و وزارت بهداشت مطرح شدند و کميته به برخي از اين روسا رأي مثبت داد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اسامي روساي اين دانشگاه‌ها گفت: اکبر حاجي‌زاده مقدم دانشگاه تخصصي فناوري‌هاي نوين آمل، عبدالله عطايي دانشگاه نهاوند (ويژه خواهران)، عليرضا عسگري دانشگاه هنر شيراز، حسين گلچيني دانشگاه گنبدکاووس، محمد اخباري دانشگاه جامع علمي کاربردي، بهرام خوشنويسان دانشگاه صنعتي قم و عبدالرحيم قنوات دانشگاه نيشابور از جمله روساي پيشنهادي از سوي وزير علوم، تحقيقات و فناوري بودند که به عنوان رئيس اين دانشگاه‌ها منصوب شدند.
مخبردزفولي افزود:‌ از سوي وزير بهداشت نيز محمدهادي ايمانيه به عنوان رئيس پيشنهادي دانشگاه علوم پزشکي شيراز موفق به اخذ رأي مثبت کميته انتخاب روساي دانشگاه‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي شد.
وي درباره سرپرستان پيشنهادي رئيس دانشگاه آزاد براي رياست واحدهاي جامع اين دانشگاه نيز گفت: از سوي رئيس دانشگاه آزاد نيز رئيس واحدهاي معرفي شد که عليرضا اميرتيموري به عنوان رئيس واحد رشت دانشگاه آزاد، کيومرث نيازآذري به عنوان رئيس واحد ساري، عباس شيخ‌الاسلامي واحد مشهد، محمد سارويي براي رياست دانشگاه واحد شيراز، علي عيوض‌نيا رياست واحد بجنورد و عليرضا نظام‌آبادي به عنوان رئيس واحد اراک در اين کميته انتخاب شدند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اين که جلسات اين کميته با همدلي و هماهنگي اعضاي کميته و وزراي محترم برگزار مي‌شود، گفت: درصدد هستيم اعضاي پيشنهادي و روساي دانشگاه‌هاي باقي‌مانده قبل از مهر به تصويب نهايي کميته برسد.
مخبر دزفولي در پاسخ به سوالي درباره روساي باقي‌مانده دانشگاه‌هاي کشور افزود: کمتر از 10 نفر براي رياست دانشگاه‌هاي وزارت علوم باقي‌مانده است که تاکنون نزديک به 22 رئيس دانشگاه مربوط به وزارت علوم در جلسات اين کميته منصوب شدند. حدود 90 رئيس دانشگاه قبلاً از سوي شورا انتخاب آن‌ها تصويب شد و حدود 39 رئيس دانشگاه مربوط به وزارت بهداشت نيز پيش از اين در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده بود.
وي در پاسخ به سؤالي درباره حضور رئيس هيات و نظارت بازرسي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسات آينده کميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها نيز گفت: دوره رياست و هيئت نظارت و بازرسي شوراي انقلاب فرهنگي به اتمام رسيده بود و هنوز انتخاب اين فرد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار نشده است. به دليل اهميت و حساسيت مسأله رياست دانشگاه‌ها تصميم گرفته شد اين کميته با حضور ساير نمايندگان برگزار شود زيرا اگر قرار بود تا انتخاب رئيس هيئت نظارت و بازرسي شورا برگزاري جلسات اين کميته انجام نشود زمان از دست مي‌رفت و بعيد بود تا قبل از مهر و شروع سال تحصيلي بتوان نسبت به انتخاب روساي دانشگاه‌ها با توجه به حساسيت جايگاه آن‌ها تصميم‌گيري کرد. لذا چون هدف کميته ثبات آموزش عالي است قرار شد در جلسات آينده شورا رئيس هيأت و نظارت و بازرسي وزارت علوم انتخاب و به ساير اعضاي کميته اضافه شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاکيد کرد: در کنار اين مسأله، رأي کميته انتخاب روساي دانشگاه‌‌ها اجماعي است يعني 4 عضو بايد براي يک فرد به اجماع برسند تا انتخاب وي تأييد شود.
مخبردزفولي در پاسخ سوالي مبني بر اينکه آيا مواردي درباره روساي پيشنهادي در جلسات کميته وجود داشته است که اعضا به آن‌ها رأي نداده باشند تا در صحن شورا مطرح شود، پاسخ داد: مواردي را درخصوص روساي پيشنهادي دانشگاه‌ها داشتيم که اعضا در آن به اجماع نرسيدند و حتي برخي از اعضا نسبت به آن‌ها مخالفت‌هايي را داشته‌اند که وزير محترم مربوطه اين انتقادات را پذيرفته و قبول کرده است تا شخص جايگزيني را به عنوان رئيس پيشنهادي به کميته معرفي کند. البته مواردي هم بوده که به دليل مخالفت اعضا در دستور کار شورا براي رأي‌گيري در صحن قرار خواهد گرفت تا در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره آن تصميم‌گيري شود.
وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره آمار باقي‌مانده از روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي گفت: به نظر مي‌رسد روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تقريباً تمام شده و اگر هم فردي باقي مانده است قطعاً تا قبل از مهرماه درباره آن تصميم‌گيري مي‌شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سؤال ديگري درباره شبهات قانوني با سرپرست اداره شدن سرپرستان دانشگاه‌ها نيز گفت: وجود همين شبهات باعث شد با تشکيل کميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها روند تصميم‌گيري درباره روساي پيشنهادي سرعت گيرد. البته براساس قوانين مواردي که از مدت سرپرستي آن‌ها از مهلت قانوني گذشته است با اجازه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسائل قانوني آن‌ها رفع خواهد شد.
مخبر دزفولي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که به علت تشکيل کميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها و موافقان و مخالفان آن گفت: تشکيل کميته انتخاب روساي دانشگاه‌ها مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و مانند هر مصوبه‌اي ممکن است موافق و مخالفاني داشته باشد. البته موافقان و مخالفان اين مصوبه در صحن شورا اظهار نظر کردند اما در نهايت تشکيل چنين کميته‌اي با رأي اکثر اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي تصويب شد و موضوعي که مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شد، به شکل قانون است و همه موظف به پشتيباني آن هستيم ولو اينکه نظر مخالفي درباره آن داشته باشيم.
وي در همين زمينه خاطرنشان کرد: طبق آيين‌نامه مرجع تصويب مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي خود شوراست برخي از اعضاي شورا نظرات و پيشنهادات خود را درباره اين کميته به صورت مکتوب به دبيرخانه ارسال کردند لذا اگر قرار باشد تغييري در اين کميته يا مصوبات شورا رخ دهد با نظر خود اعضاي شورا رخ مي‌دهد و اگر احياناً تغييري لازم باشد با نظر خود اعضا و رأي آن‌ها امکانپذير است.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه جلسه خود در پاسخ به سوالي درخصوص سند نقشه جامع علمي کشور و تذکر رهبري درباره گفتمان‌سازي اين سند گفت: ستاد اجراي نقشه جامع علمي کشور برنامه‌هايي را براي تبيين بيشتر و گفتمان‌سازي بهتر اين سند در نظر دارد اما از رسانه‌هاي مختلف نيز براي جا انداختن گفتمان‌سازي بيشتر سند نقشه جامع علمي کشور در فضاهاي مختلف درخواست کمک داريم.
مخبر دزفولي گفت: قرار شده است در نشست‌هاي تخصصي با روساي دانشگاه‌ها و اجلاس‌هاي مختلفي که روساي دانشگاه‌ها در آن حضور دارند، تبيين نقشه جامع علمي کشور صورت گيرد و در جلسات مختلف با اقشار مختلف اين مسئله پيگيري شود.
وي با اشاره به حضور فعال دستگاه‌هاي ذي ربط مانند مجلس و معاونت علمي در جلسات مختلف ستاد اجراي نقشه جامع علمي کشور افزود: خروجي‌هاي مناسبي چون نقشه جامع هوافضا، سلول‌هاي بنيادي که هم اکنون برنامه‌هاي سلول‌هاي بنيادي در کشور براساس اين نقشه پيش مي‌رود، از دل ستاد اجراي نقشه جامع علمي کشور خارج شد و موضوعات مختلفي چون گياهان دارويي، طب سنتي، علوم شناختي، نانو، تکنولوژي و بيوتکنولوژي در اين ستاد پيگيري و برنامه‌هاي مدوني براي اجراي سياست‌هاي کلان کشور در اين حوزه به تصويب رسيد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: تشکيل ستادهاي معاونت علمي ذيل نقشه جامع علمي کشور است که معاونت علمي کاربردي کردن، صنعتي و تجاري کردن آن‌ها را بر عهده گرفته است که اميدواريم با همراهي رسانه‌ها در حوزه علم و فناوري بتوانيم با گفتمان‌سازي بيشتر نقشه جامع علمي کشور نقشه راه علوم مختلف را تعيين و در اختيار دستگاه‌ها براي اجرايي شدن قرار دهيم.
مخبر دزفولي در ادامه در پاسخ به سؤال ديگري درباره فعاليت‌هاي فرهنگي و تاثيرگذاري مصوبات فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مسائل مختلف جامعه گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي برنامه‌هاي مختلفي را براي فرهنگ‌سازي درست در حوزه‌هاي مختلف و مبتلابه جامعه در پيش گرفت که موضوع جمعيت، حساسيت‌هاي پيش آمده در آن و اينکه شعار فرزند کمتر، زندگي بهتر شعار و باور غلطي براي جامع ماست را در پيش گرفت و با فرهنگ‌سازي آن دستگاه‌هاي مختلف را نسبت به اين موضوع حساس کرد تا جايي که مجلس شوراي اسلامي به فکر تهيه لايحه‌اي در اين زمينه افتاد.
وي، فرهنگ‌سازي مختلف شوراي عالي انقلاب فرهنگي درحوزه اسباب‌بازي ايراني و اسلامي، نمادها و نشانه‌ها را از ديگر مصوبات کاربردي و مورد نياز کشور از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام کرد و افزود: فرهنگسازي‌هايي که در بحث نوشت‌افزار، اسباب‌بازي، نمادها و نشانه‌ها که از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت پس از مدت‌ها اقدامات کارشناسي و تحقيقات صورت گرفته در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود که از دل آن مصوباتي خارج شد به شکلي که امروز برپا شدن نمايشگاه اسباب‌بازي ايراني و اسلامي و توجه به نوشت‌افزار ايراني و اسلامي را مي‌بينيم که البته براي فرهنگ‌سازي بهتر و تبديل آن به يک جريان قالب به کمک رسانه‌ها نياز داريم.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين به فعاليت‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه فرهنگ‌سازي عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در تلاش هستيم با کمک دستگاه‌هاي مختلف به‌خصوص شهرداري که امروز همکاري خوبي را شاهد هستيم، از ظرفيت‌هاي موجود براي ترويج عفاف و حجاب و نمايشگاه‌هاي مختلف در اين زمينه بهره گيريم که تاکنون موارد متعددي در اين زمينه برگزار شده است.
مخبر دزفولي در همين زمينه تاکيد کرد: البته اقدامات انجام نشده زيادي در اين بخش داريم که به کمک رسانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف صورت خواهد گرفت.
وي از ابلاغ ستاد مهندس فرهنگي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر داد و گفت: رئيس اين ستاد را رياست جمهور و در غياب آن معاون اول برعهده خواهد داشت و شخصيت‌هاي مختلف حقوقي و حقيقي در زمينه فرهنگ با حضور در اين ستاد مسائل مختلف فرهنگي کشور را سياستگذاري خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن