تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813860932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما هلال شيعه نداريم، قمر و بدر اسلام داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۱ق.ظ)
روحاني: ما هلال شيعه نداريم، قمر و بدر اسلام داريم موج-رئيس جمهور با بيان اين‌که جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌کند که قدرت ما در سايه منطق، توان مذاکره و گفتمان جديد ماست، گفت: ما قدرت را در زور بازو و سلاح نمي‌بينيم بلکه قدرت را در منطق و استدلال و به اهتزاز درآوردن پرچم صلح مي‌دانيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز شنبه در ششمين اجلاس مجمع جهاني اهل بيت (ع) افزود: ديروز مقابل دين زدايي ايستاديم، امروز بايد مقابل تحريف دين بايستيم.
وي تاکيد کرد: دشمن مي‌خواهد ما را از اسلام واقعي جدا کند و دين را منشأ خشونت قرار دهد.
رئيس قوه مجريه تصريح کرد: درست است اسلام دين قدرت و اقتدار است اما همزمان دين صلح، سلم و سلام است، اسلام هم شمشير دارد اما جز در ضرورت از اين شمشير استفاده نمي‌کند. شمشير در نيام مي‌ماند با منطق و استدلال با جهان و دنيا سخن مي‌گويد.
روحاني ادامه داد: نگذاريم دشمنان از طريق گروه‌هاي تروريستي دين اسلام که دين برکت براي همه انسان‌ها است، دين کشتار، خشونت و نابودي معرفي کنند.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که مکتب اهل بيت (ع) مکتب تفسير واقعي اسلام و قرآن است، گفت: برخلاف آن‌ها که امروز مي‌خواهند در منطقه ما تفرقه بيندازند، ما هلال شيعي نداريم بلکه قمر و بدر اسلام داريم.
روحاني افزود: همه ما مسلمانان يکپارچه و متحد در برابر کفر و نفاق عالم هستيم. مرز اسلام نه مرز خون، نه مرز نژاد و نه مرز افراط است، مرز اسلام مرز اعتقاد، ايمان و اخلاق است.
وي خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي به جهانيان اعلام کرد اين بزرگ‌ترين قدرت اجتماعي قدرت فرهنگي و قدرت سياسي که توان مديريت و اداره جامعه را دارد و مي‌تواند همزمان با استبداد، استعمار و استثمار بجنگد ومبارزه کند و بدون تکيه بر شرق عليه غرب يا بدون تکيه بر غرب عليه شرق با تکيه بر ايمان يک ملت و امت در برابر همه قدرت‌هاي شرق و غرب بايستد و پيروز شود.
وي يادآور شد: انقلاب اسلامي در اواسط قرن گذشته که در آغاز به صورت نهضت اسلامي کار خود را آغاز کرد بعد از 16 سال مبارزه به پيروزي رسيد و پرچم احياي دين را در سراسر جهان بر افراشت.
رئيس جمهوري با بيان اين که اين انقلاب اسلامي بود که روحي تازه بر جامعه ما دميد، اظهار داشت: ايستادگي ملت بزرگ افغانستان در برابر اشغال کشورشان توسط شوروي سابق ابرقدرت شرق و حرکت بزرگ احياي تفکر اسلامي در سراسر خاورميانه سرآغاز شروع اذان در ماذنه هاي آسياي مرکزي و قفقاز بود.
روحاني ادامه داد: همچنين حضور مردم لبنان در صحنه مقاومت و ايستادگي در برابر صهيونيسم، حرکت اسلامي در ترکيه، حرکت اسلامي در شمال آفريقا و بالاخره حرکت مقاومت جويانه اسلامي در سراسر دنياي اسلام موجي بود که از پيروزي انقلاب اسلامي در اين سرزمين به رهبري امام راحل آغاز شد و اين موج همچنان ادامه دارد.
وي يادآور شد: موج انقلاب اسلامي به جهانيان اعلام کرد که مرز اسلام نه مرز خون، نه مرز نژاد، نه مرز افراط است، مرز اسلام مرز اعتقاد، ايمان و اخلاق است و لذا اين الگو و اين ايمان مرزهاي نظامي و مرزهاي جغرافيايي را نمي‌شناسد.
رئيس دولت تدبير و اميد تصريح کرد: در اعماق اروپا و آمريکا يا در اقصي نقاط آسيا و آفريقا اين ندا مي‌تواند پيرواني مخلص داشته باشد و خواهد داشت.
روحاني با بيان اين که ما صداي اسلام را از طريق صفير گلوله به جهانيان نرسانديم، خاطرنشان کرد: ما صداي اسلام را از طريق ماذنه ها، مدرسه‌ها، حجره‌ها، منبرها و بيانات در اجتماعات و با منطق و استدلال رسانديم. ما تابع همان قرآني هستيم که به ما مي‌گويد فبشر عباد الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه.
وي افزود: ما در يک دنياي آزاد که تک صدايي نيست، صداهاي مختلف را مي‌شنويم و گوش فرا مي‌دهيم اما قدرت گزينش بهترين‌ها را داريم و خواهيم داشت، اسلام ديني است که سرآغاز حکومتش بر پايه يک پيمان آغاز شد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: پيمان عقبه سرآغازي بود براي استقرار اسلام به عنوان يک حکومت و حاکميت در مدينه و ادامه اين راه هم با قانون و قرارداد با قبايل و اديان و مذاهب بود.
روحاني گفت: اين دين همان ديني است در مکه با يهود و نصارا و کفار پيمان و قرارداد بست و تا زماني که آن‌ها پاي قرارداد ماندند، پيامبر (ص) هم پاي قرارداد ماند.

دشمن مسير انحرافي جديدي را شروع کرده است

رئيس دولت يازدهم همچنين اظهار داشت: امام راحل به ما ياد داد که چگونه پيروان اهل بيت (ع)، شيعيان و اهل سنت در کنار هم باشند و برادرانه با هم زندگي کنند، رهبر معظم انقلاب هم همواره بر اصل وحدت تاکيد کرده و به ما آموخته‌اند که با ديگران متحد باشيم.
روحاني ادامه داد: ديروز با انقلاب اسلامي که يک تغيير گفتماني بود و شرق و غرب مي‌خواستند به ما بگويند که دوران دين پايان يافته است، انقلاب اسلامي ايران اين واقعيت را مبرهن ساخت که اتفاقاً عصر ما عصر دين است روزي است که منجي انسان‌ها و نسل جوان، ايمان و اخلاق است.
وي خاطرنشان کرد: اما امروز دشمن راه ديگري را آغاز کرده است اکنون که فهميده دين زدايي به سنگ خورده، مسير انحرافي جديدي را شروع کرده است و آن تحريف واقعيت دين است.
روحاني يادآور شد: دشمن مي‌خواهد دين قانون، اخلاق، برادري، عطوفت و رحمت را به دين خشونت، افراط، کشتار، تفرقه و انشقاق تبديل کند.
وي با تاکيد بر اين که ما بايد در برابر اين انحراف و تحريف مقاومت کنيم و بايستيم، تصريح کرد: ايران اسلامي امروز يک نمونه است در اين کشور همانند عصر پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) که حاکميت و حکمت اکثريت بود اما حقوق اقليت حفظ مي‌شد، در اين کشور مبنا اسلام و مردم سالاري است اما حقوق اقليت محفوظ و برادري در ميان شيعه و سني برقرار است.
رئيس جمهوري همچنين گفت: مردم ما عاشق اهل بيت (ع) هستند و از مسلمان، ارمني و زرتشتي در روز عاشورا و تاسوعا به حسين بن علي (ع) و يارانش احترام مي‌گذارند و سر فرود مي‌آورند و تفاوتي بين شيعه و سني، مسلمان و غيرمسلمان وجود ندارد.
روحاني خاطرنشان کرد: مکتب اهل بيت (ع) يعني مکتب تفسير راستين اسلام و قرآن، مگر مي‌توان مسلماني را يافت که نسبت به سيد شباب اهل جنت (ع) احترام نگذارد. مگر مي‌توان مسلماني را يافت که به مولاي متقيان علي (ع) اول من آمن برسول الله احترام نگذارد.
وي ادامه داد: مگر مي‌توان مسلماني را يافت که آينده تاريخ جهان را به مهدويت گره نزده باشد، ما يک راه و يک هدف داريم و امروز بايد به دنبال کلمه سواء باشيم «الي کلمه سواءٍ بيننا و بينکم.»
رئيس قوه مجريه تصريح کرد: اگر قرآن ديروز نسبت به اهل کتاب و مسلمان‌ها اين فرياد را برآورد «قل يا اهل الکتاب تعالوا الي کلمه سواء» امروز هم منطق ما در برابر همه جهانيان کلمه سواء است کلمه سواء کلمه صلح، همزيستي مسالمت آميز و در دنياي امروز وحدت و برادري همه مسلمانان است.
روحاني تاکيد کرد: کلمه سواء امروز دنياي عاري از خشونت و جهان اسلام عاري از انشقاق و افتراق است که از جامعه ايران نه تنها اهل سنت با ما برادرند و از حاکميت، رهبري قانون و قانون اساسي دفاع مي‌کنند، حتي در بسياري از بخش‌هاي مرزي، مرزبانان سرزمين ما هستند. در کردستان، ترکمن صحرا، بخشي از خراسان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان مرزهاي اين سرزمين است که برادران اهل سنت به خوبي از آن حفاظت و حراست مي‌کنند.
وي افزود: دشمن مي‌خواهد ما را از اسلام و دين جدا کند و دين را منشأ خشونت قرار دهد در حالي که همه اديان آسماني در پي کرامت انساني بودند.
وي يادآور شد: چه طور شده که امروز به نام حضرت موسي (ع) و دين يهود در فلسطين کشتار به راه مي‌اندازند و زنان و کودکان را به ناروا به مسلخ مي‌برند، دين موسي و يهود دين اخلاق است نه تجاوز اين يک انحراف بزرگ در دين ابراهيمي است.
رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: در فلسطين به نام دين يهود و در آسيا به نام بودا انسان سوزي به راه مي‌اندازند و در خاورميانه عده اي نادان و ناآگاه و مزدور به نام اسلام و جهاد خشونت مي‌کنند و مسجد، کليسا و معبد را نابود مي‌سازند.
روحاني ادامه داد: اسلام همان ديني است که مي‌گويد جهاد و دفاع تنها براي حراست از مسجد نيست، «و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعضا لهدمت صوامع و بيع و صلواه و مساجد»، اگر بايد دفاع کنيم، بايستيم و مقاومت کنيم و پرچم جهاد را به اهتزاز درآوريم قبل از مسجد بنا به گفته قرآن از کليسا، کنيسه، مسجدها و معبدها و هر آنجا که نام خدا برده مي‌شود بايد مورد دفاع باشد.
وي با تاکيد بر اين که اساس آيات جهاد قرآن مجيد با کلمه دفاع شروع مي‌شود، گفت: «ان الله يدافع عن الذين آمنوا» اولين آيه است درباره دفاع از حيثيت جان، دين، آزادي، مردم سالاري ديني در جامعه.
رئيس جمهوري اظهارداشت: امروز اين بار سنگين مسووليت بر دوش همه ما است ديروز براي احياي اسلام در برابر دين زدايي و امروز براي احياي اسلام در برابر تحريف و انحراف. نگذاريم دين اسلام که دين برکت، مدافع حقوق انسان‌ها و دين عدل، اعتدال و رحمت است را دشمنان اسلام از طريق گروهک‌هاي تروريستي به نام دين کشتار، خشونت و نابودي تمدن‌ها معرفي کنند.

قدرت علمي، معنوي، سياسي و اقتدار ما عليه هيچ يک از کشورهاي مسلمان منطقه و همسايگان نيست

روحاني با بيان اين که ما پيرو مکتب خاندان رسالت، هستيم، افزود: امام سجاد (ع) در دنياي بعد از حادثه عاشورا که مدينه، مکه و کوفه را رعب، وحشت، يأس و نااميدي فرا گرفته بود، توانست با موج معنويت و اخلاق آن چنان حرکتي را به وجود آورد که اميد را به جامعه بازگرداند.
وي ادامه داد: به مردم ياد مي‌دهد که هميشه سخن حق بگوييد و اگر در بدترين شرايط زمان نتوانستيد با صراحت حرف بزنيد با بيان رمز سخن بگوييد. «الهي لاترفع درجه في الناس الا حطتني عند نفسي به موازات‌ها» اگر در شرايطي است که نمي‌توانيد بگوييد حاکم، والي، قدرتمند، تو بايد متواضع باشي و در برابر مردم نبايد گردن کشي کني. گاه مي‌توانيد با اين دعا اين حقيقت را بگوييد که خدايا اگر من در جامعه مقامي مي‌يابم به همان اندازه در نفس خودم احساس فروتني کنم.
رييس قوه مجريه اضافه کرد: امام سجاد (ع) است که معارف ديني اسلامي را در قالب دعا به مجموعه اي از آن در صحيفه سجاديه در حدود 54 فراز جمع شده است، معرفي مي‌کند.
روحاني يادآور شد: در سال گذشته هنگامي که ترجمه انگليسي صحيفه سجاديه در آمريکا و کانادا توزيع شد در مدت کوتاهي 100 هزار نسخه از آن به فروش رسيد و اين کتاب‌ها ناياب شد.
وي با تاکيد بر اين که دنياي امروز، دنياي شناخت اسلام معرفت و عطوفت و اسلام صلح، سلام، ايستادگي و مقاومت است، افزود: اين امام سجاد (ع) همان امام بزرگواري است که رساله حقوقش با 50 فراز يک جامعه و مردم آن را به حقوق خود آشنا مي‌کند.
وي تصريح کرد: دين اسلام و اهل بيت (ع) دين قانون است. دين حقوق، معنويت و اخلاق است که اساس بعثت پيامبرش براي اتمام و اکمال اخلاق بود.
رئيس جمهوري گفت: امروز دولت جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌کند که قدرت ما در سايه منطق ما است، قدرت ما در سايه توان مذاکره و گفتمان جديد ما است. ما قدرت را در زور و بازو، سلاح و اسلحه نمي‌بينيم بلکه قدرت را در منطق و استدلال و به اهتزاز درآوردن پرچم صلح مي‌بينيم.
روحاني يادآور شد: نه بمب اتم توانست براي متجاوزان صهيونيسم امنيت و ثبات به وجود آورد و نه سلاح‌هاي مدرن توانست امنيتي را براي کشورهاي همسايه که فکر کردند با بمب و هواپيما ملت بزرگ آزاده و مظلوم يمن را زير بمباران قرار دهند، به وجود آورد.
وي تصريح کرد: قدرت امنيت را علم، وحدت، اتحاد، يگانگي، انسجام و اخلاق در جامعه مي‌تواند به وجود آورد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: قدرت علمي، معنوي، سياسي و اقتدار ما عليه هيچ يک از کشورهاي مسلمان منطقه و همسايگان نبوده و نخواهد بود و از توان و قدرتمان صلح و ثبات و امنيت را در منطقه به وجود آورديم.
روحاني تصريح کرد: ما ثابت کرديم با قدرت سياسي و منطق قادريم در برابر قدرت‌هاي جهان بنشينيم و آن‌ها را وادار کنيم تا بر حق مسلم ملت ايران سر فرود آورند و قبول و اعتراف کنند که اين مردم از حقوق خود براي علم و فناوري صلح آميز هسته اي و از بين بردن تحريم و پايان دادن به قطعنامه‌هاي غلط شوراي امنيت قادر است با منطق و استدلال به اهداف بلند خود دست يابد.
ششمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت (ع) صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري با شعار «همبستگي و هم افزايي براي پيشبرد اهداف اسلام» در اجلاس سران کشورهاي اسلامي آغاز به کار کرد.
در اين اجلاس چهار روزه 700 ميهمان خارجي از 130 کشور و برخي شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي ايراني شرکت دارند.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان، نوري المالکي معاون رييس جمهوري عراق، سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، علي اکبر ولايتي، رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک رياست جمهوري، آيت الله سيد احمد خاتمي عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري، سرلشگر پاسدار سيد يحيي رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا از شرکت کنندگان در اين مراسم هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن