تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820819259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها، خط پايان تخلفات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها، خط پايان تخلفات است موج - معاون امور نظارت شوراي اسلامي شهر تهران راه‌حل جلوگيري از تخطي از مقررات ملي ساختمان را شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس جديدي، معاون امور نظارت شوراي اسلامي شهر تهران، گفت: اين وظيفه سازمان نظام‌مهندسي است که طرح شناسنامه‌دارشدن ساختمان‌ها را به مرحله اجرا درآورد و تحقق بخشيدن به اين مهم به معناي خط پاياني براي تمام تخلفات ساخت‌وساز است.
معاون امور نظارت شوراي اسلامي شهر تهران درباره اين که چرا الزامات قانوني مندرج در قوانين نظام‌مهندسي جهت استفاده از سيستم‌هاي حرارت مرکزي در ساختمان‌هاي بلندمرتبه و فضاهاي با مساحت کم‌تر از 60 مترمربع ناديده گرفته مي‌شود و هيچ اقدام بازدارنده‌اي در اين خصوص انجام نمي‌گيرد، گفت: اين مشکل تنها زماني حل مي‌شود که بتوانيم شناسنامه فني و ملکي ساختمان‌ها را محقق کنيم تا بر اين اساس هر ساختماني که بر مبناي مشخصات فني خود ساخته نشده بود با ساخت آن برخورد شود.
وي در خصوص شناسنامه فني و ملکي ساختمان گفت: شناسنامه فني و ملکي ساختمان، سندي حاوي اطلاعات فني و ملکي ساختمان است که توسط سازمان نظام‌مهندسي استان صادرمي شود و در آن، چگونگي رعايت مقررات ملي ساختمان و ضوابط شهرسازي قيد مي‌گردد.
معاون امور نظارت شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: در صورتي که اين طرح توسط سازمان نظام‌مهندسي به اجرا درآيد، سازندگان واحدهاي مسکوني مکلف‌اند پس از اتمام کار براي تهيه شناسنامه فني و ملکي ساختمان به ترتيبي که وزارت مسکن و شهرسازي تعيين مي‌کند، اطلاعات فني و ملکي ساختمان، گواهي مهندس ناظر و تأييديه‌هاي لازم را در اختيار سازمان نظام‌مهندسي استان قرار دهند؛ همچنين يک نسخه از شناسنامه فني و ملکي ساختمان در اختيار شهرداري و يا ساير مراجع صدور پروانه ساختمان قرار مي‌گيرد تا گواهي پايان کار صادر گردد.
وي در خصوص اين که شهرداري براي حل مشکل استفاده غيرمجاز از پکيج در ساخت‌وسازها و نصب غيراستاندارد برخي ديگر چه اقدامي مي‌تواند انجام دهد، گفت: شهرداري هيچ اقدامي نمي‌تواند انجام دهد و تمام کارها تا زماني که شناسنامه فني و ملکي ساختمان تأييد نشود سليقه‌اي خواهد بود و در واقع نظارتي وجود نخواهد داشت.
وي در خصوص اين که با توجه به خطراتي که استفاده از پيکج طبق اظهارات رسمي مسوولان، براي سلامت مردم دارد، شوراي شهر براي حفظ سلامت مردم چه برنامه‌اي دارد، گفت: تأمين رفاه و آسايش و سلامت مردم جزو اولويت‌هاي شوراي شهر است و در اين راستا از هيچ کوششي دريغ نمي‌شود.
جديدي با اشاره به اهميت تأمين سلامت مردم گفت: در همين راستا جلسه‌اي را با معاون شهرداري تهران برگزار کرده‌ايم و مقرر شده تمام توانشان براي مبارزه با تخلفات ساخت‌وساز بسيج شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن