تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815802201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی خداوند با جرج بوش سخن گفت


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
وقتی خداوند با جرج بوش سخن گفت




استفاده ابزاری از خداوند و دین برای پیش برد مقاصد سیاسی و مطامع دنیوی قدمتی به طول تاریخ دارد، اما برخی از چهره های سیاسی دنیا در به کارگیری این ترفند خواسته یا ناخواسته شهره آفاق شده اند.





خبرآنلاین: جرج دابلیو بوش پسر، یکی از این چهره های سیاسی است که با تکیه بر باورهای اونجلیستی توانست طرفداران زیادی در آمریکا گرد خود بیاورد و دست به جنایات هولناکی بزند که حمله به عراق و افغانستان از جمله آنها است.

روایتی از ماجرای صحبت کردن خداوند با جرج بوش منتشر کرده است که اگرچه روایت اول شخص از زبان خود بوش نیست اما با توجه به اینکه گوینده آن در آن سالها روابط خوبی با غرب و بویژه آمریکا داشته، جالب و قابل تامل است.

ماجرا در واقع به نقل از یک مقام بلندپایه وقت تشکیلات خودگردان فلسطینی نقل می شود. او از بوش روایتی را تعریف می کند که از زبان خود او و با گوش های خودش شنیده است. روایت عجیب الهام گرفتن مستقیم رئیس جمهوری آمریکا از خداوند که به او می گفته است چه کار باید بکند.

نبیل شعث، وزیر خارجه آن وقت فلسطین این روایت را در گفتگو با تلویزیون بی بی سی بازگو کرده است که قرار است به زودی پخش شود. براساس آنچه گاردین به نقل از شعث نوشته، جرج بوش پسر گفته است وقتی به افغانستان و عراق حمله می کرده، از طرف خداوند ماموریت داشته است.

وزیر خارجه وقت تشکیلات خودگردان فلسطین می گوید که بوش این سخنان را درست چهارماه بعد از حمله آمریکا به عراق در سال 2003، در جریان دیدار مقامات اسرائیلی ـ فلسطینی در شرم الشیخ مصر و خطاب به همه حاضران زده است و او نیز یکی از کسانی بوده که با هر دو گوش خود این حرف را از زبان خود بوش شنیده است.

به گفته این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، بوش خطاب به همه ما گفت: «ماموریتی از جانب خداوند به من محول شده است. خداوند به من فرموده است جرج! برو و با تروریست ها در افغانستان بجنگ. و من این کار را کردم. و سپس خداوند به من فرمود جرج! برو و به دیکتاتوری و ستم در عراق پایان بده و من این کار را کردم.»

بوش سپس اینگونه ادامه می دهد : و حالا دوباره کلمات خداوند را که به سوی من می آیند را احساس می کنم که جرج! برو وبه فلسطینی ها کشورشان را و به اسرائیلی ها امنیتشان را بازگردان و در خاور میانه صلح برقرار کن. و به خدا قسم که من می خواهم این کار را بکنم.

جرج بوش که در چهل سالگی، از اعمال گذشته خود خصوصا دائم الخمری توبه کرده و به یک مسیحی دوباره متولد شده تبدیل شد یکی از مذهبی ترین رهبرانی است که تا کنون به کاخ سفید راه یافته است و این واقعیتی بود که حمایت وسیعی برای او در میان توده آمریکایی ها فراهم کرد.

روزنامه هاآرتص در همان ایام متن پیاده شده اظهارات بوش در آن نشست را منتشر کرد اما هیچکدام از اعضای هیأت فلسطینی تمایلی به تایید این اظهارات در رسانه ها نشان ندادند.

حالا بعد از آن همه سال بی بی سی موفق شده است نبیل شعث را متقاعد کند در یک برنامه سه قسمتی با عنوان «دیپلماسی اسرائیلی ـ فلسطینی: صلح فرار» شرکت و برای اولین بار این موضوع را در برابر دوربین های تلویزیونی بازگو کند.

اولین قسمت از این برنامه روز دوشنبه از بی بی سی پخش خواهد شد و احتمالا توجهات زیادی را به خود معطوف خواهد کرد منتهی باید دید آیا کارگردان ، به این موضوع توجه کرده است که چگونه دو درخواست دیگر خداوند از بوش، با کمک متحدان او از جمله تونی بلر، نخست وزیر انگلیس به سرعت و با هزینه های مادی و معنوی و انسانی بسیار سنگین محقق شد اما خواسته سوم خداوند به چه سرنوشتی مبتلا شد؟







تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن