تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816319580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«کلوزآپ» کیارستمی در فهرست ده فیلم برتر تاریخ آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



«کلوزآپ» کیارستمی در فهرست ده فیلم برتر تاریخ آسیا
روز نو : فیلم «کلوزآپ» از ساخته‌های عباس کیارستمی، محصول 1368 در فهرست منتشرشده از سوی جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی از ده فیلم برتر تاریخ آسیا قرار دارد.
 در فهرستی که جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این جشنواره از ده فیلم برتر قاره آسیا در تاریخ سینما منتشر کرده است،«داستان توکیو» محصول 1953 ژاپن به کارگردانی یاسوجیرو اوزو در صدر قرار دارد.
دومین فیلم این جدول «راشومون» محصول 1950 به کارگردانی آکیرا کوروساوا از ژاپن و «در حال و هوای عشق» ونگ کاروای محصول سال 2000 از هنگ‌کنگ در رتبه سوم است.
در این جدول (اولین فیلم از) سه‌گانه «آپو» اثر ساتیا جیت رای از هند (شامل سه فیلم «پاترپانجالی» محصول 1955، «آپاراچیتو» محصول 1956 و «دنیای آپو» ساخته شده در 1959) مقام چهارم را به خود اختصاص داده و «شهر اندوه» هو شیائو شین محصول 1989 از کشور تایوان در جایگاه پنجم است.
به گزارش ورایتی، رتبه ششم این جدول را «هفت سامورایی» آکیرا کوروساوا از ژاپن محصول 1954 اشغال کرده و «یک روز درخشان‌تر تابستانی» که ادوارد یانگ از کشور تایوان در سال 1991 کارگردانی کرده است، جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است. دو فیلم چینی «بهار در شهر کوچک» ساخته فی مو محصول 1948 و «طبیعت بی‌جان» جیا ژانگ‌که محصول 2006 به‌طور مشترک در مقام هشتم و پس از آنها دو فیلم «کلوزآپ» عباس کیارستمی از ایران که محصول سال 1368 شمسی (1990) است، و «خدمتکار خانه» که کیک کی-یانگ از کشور کره جنوبی در سال 1960 ساخته است، به‌طور مشترک در جایگاه دهم جدول قرار دارند.


نمایی از فیلم «کلوزآپ»
برنامه «100 فیلم برتر آسیا» کار مشترکی از جشنواره بوسان و مرکز سینمای بوسان است که با کمک 73 کارشناس برجسته سینما اجرا شده است. از جمله این کارشناسان می‌توان به منتقدان سینمایی مانند جاناتان رزنبام، تونی راینز و هاسومی شیگه هیکو و فیلمسازانی مثل بونگ جون هو، محسن مخملباف و آپیچاتپونگ ویراستاکول اشاره کرد.
هر یک از این افراد 10 فیلم را پیشنهاد کرده‌اند و برای فهرست یکصد فیلم برتر، از برآیند نظر آنها 113 فیلم و 106 کارگردان (که برخی از آنها جایگاه مشترک دارند) برگزیده شده‌اند.
جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان قرار است در مورد 10 فیلم برتر (در واقع 11 فیلم که چهارتا از آنها مقام مشترکی دارند) کتابی منتشر کند و این نظرخواهی را هر پنج سال یک بار تکرار کند.
فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی سه سال پیش، در مرداد ماه 1391 در نظرسنجی سایت‌اند ساوند از 846 منتقد،‌ برنامه‌ریز‌ و توزیع‌کننده‌ی فیلم در مقام چهل و دومین فیلم برتر تاریخ سینما در کل جهان قرار گرفته بود.




تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن