تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811598511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاک گردشگران برای سفرهای بین المللی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ملاک گردشگران برای سفرهای بین المللی


کارشناسان معتقدند:گردشگران برای مسافرت به کشورهای خارجی در درجه اول وجه بین المللی کشور مقصد را بررسی می کنند و بعد برای سفر اقدام می کنند،همچنین برخی گردشگران خارجی هنگام سفر به ایران علاقمندند بجای هتلهای چند ستاره از بافت سنتی ایرانی استفاده کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صنعت گردشگری در طی سنوات گذشته جزء دغدغه دولتهای پیشین نبود تا جایی که در سراسر برنامه پنجم توسعه حرفی از توسعه گردشگری به میان نیامده است در حقیقت با عدم توجه دولت به صنعت سودآور گردشگری، هتلداری نیز به حاشیه رفته است. هتلداری صنعتی درپا در ایران است صنعتی که ارتباط تنگاتنگی با صنعت گردشگری دارد اما شرایط هتلداری در کشورمان چگونه است و توریستها چقدر از خدماتی که دریافت می کنند راضی هستند؟  سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جواد قاسمی کارشناس هتلداری این موضوع را در برنامه پیشخوان خبر بررسی کردند.

سعید شیرکوند درباره دلایل عدم رونق صنعت هتلداری در کشور گفت: صنعت گردشگری در کشور ما شکل نگرفته است در نتیجه هتلداری نیز که یکی از زیر مجموعه های مهم این صنعت است رونق چندانی ندارد. معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: بسیاری از سرمایه گذارن اعتقاد دارند هتلداری صنعتی سودآور نیست در نتیجه در این عرصه سرمایه گذاری نمی کنند. وی با اشاره به تعدا هتلهای ساخته شده در طی 40 سال گذشته گفت: از سال 54 تا 94 تعداد هتلهای ساخته شده در کشور رشد چشمگیری نداشته است که خود نشان می دهد که نه تنها سرمایه گذاران که حتی دولت نیز این صنعت را سودآور نمی داند. ایشان در ادامه گفت: صنعت گردشگری در طی سنوات گذشته جزء دغدغه دولتهای پیشین نبوده است و به همین دلیل در سراسر برنامه پنجم توسعه نیز حرفی از توسعه گردشگری به میان نیامده است بنابراین با عدم توجه دولت به صنعت سودآور گردشگری هتلداری نیز به حاشیه رفته است. شیرکوند درباره نحوه جذب توریستهای خارجی به کشور گفت: گردشگران برای مسافرت به کشورهای خارجی در درجه اول وجه بین المللی کشور مقصد را بررسی می کنند و بعد برای سفر اقدام می کنند خوشبختانه با رویکرد اخیر دولت و بویژه مذاکرات اخیر؛ گردشگران خارجی تمایل بیشتری به مسافرت به ایران دارند، بنابراین سیاستهای خارجی و نوع تعامل با ملل مختلف روی صنعت گردشگری تاثیر به سزایی دارد، با رشد گردشگری صنعت هتلداری نیز رونق می گیرد. وی درباره شرایط سودآوری هتلها گفت: هتلها تنها در شرایطی سودآور می شوند که این فضا رقابتی شود به این صورت که سرمایه گذاران برای ساخت هتل سرمایه گذاری کنند و با بهبود کیفت سود بیشتری را نصیب خود کنند. ایشان درباره اقدامات حماتی اخیر شهرداری و شورای شهر گفت: اخیرا شورای شهر و شهرداری قبول کرده اند که از هتلهای تازه تاسیس عوارض ساخت نگیرند که کار مهمی است و نیز به لحاظ مالی در طی یک سال گذشته صندوق توسعه ملی علاوه بر منابع ارزی، منابع ریالی را به دو صنعت گردشگری و هتلداری اختصاص داده است. معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بازه زمانی ساخت هتل گفت: ساخت یک هتل 4 یا 5 ستاره حداق یک تا چهار سال به طول می انجامد زیرا یک هتل قرار است که برای 50 سال کابری داشته باشد بنابراین به این صورت نیست که با اصلاح قانون و حمایتهای دولتی این صنعت در طی 6 ماه به بازدهی مالی برسد.

جواد قاسمی دیگر کارشناس برنامه در ادامه گفت: ما در سطح کشور با تعداد محدودی هتل روبه رو هستیم که از این تعداد هم بصورت مناسب استفاده نمی کنیم. این کارشناس هتلداری درباره ذائقه گردشگران خارجی گفت: همه گردشگران خارجی خواهان استفاده از هتلهای 4 یا 5 ستاره نیستند خیلی از آنها به ایران می آیند تا آن بافت سنتی ایرانی را ببینند و از آن بسیار استقبال می کنند مانند هتل عباسی در اصفهان که انتخاب اول توریستهای خارجی برای اسکان در اصفهان است.

             


پنج شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن