تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای نظارت بر توافق میلیون ها دلار پول می خواهیم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
آمانو برای نظارت بر توافق میلیون ها دلار پول می خواهیم!

بودجه نظارتی آژانس؛
برای نظارت بر توافق میلیون ها دلار پول می خواهیم!
«آژانس در نشست خود در اواخر این ماه [میلادی] چگونگی تامین مالی نظارت بر توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی را بررسی خواهد کرد که گامی مهم برای لغو تحریم هاست.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری "رویترز" (Reuters) از جلسه آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای بررسی نقش آژانس در توافق و هزینه های مورد نیاز آن خبر داد.     در این گزارش آمده است: «آژانس بین المللی انرژی هسته ای نقش آژانس در توافق هسته ای و هزینه های مورد نیاز برای آن را در تاریخ 25 اوت [سوم شهریورماه] بررسی خواهد کرد. آژانس در نشست خود در اواخر این ماه [میلادی] چگونگی تامین مالی نظارت بر توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی را بررسی خواهد کرد که گامی مهم برای لغو تحریم هاست.     از آژانس بین المللی انرژی هسته ای خواسته شده که انجام اقدامات لازم از سوی ایران برای محدود سازی برنامه هسته ای خود بر اساس توافق 14 جولای و یا تخلف از آن را گزارش نماید.     بدون تایید پایبندی ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای توسط آژانس، تحریم های این کشور لغو نخواهد شد. انتظار می رود ارائه گزارش نهایی آژانس در رابطه با پایبندی ایران به توافق تا چند ماه به طول بیانجامد و پس از آن نیز آژانس به نظارت خود ادامه خواهد داد.»     بر اساس اظهارات "یرگی گاس" مدیر امور ارتباطات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این جلسه گزارشی که از سوی مدیر کل آژانس در رابطه با قطعنامه 2231 شورای امنیت [که برجام 159 صفحه ای را به عنوان پیوست در بردارد] ارائه شده و پیامدهای اقتصادی آن برای سازمان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  
رویترز در ادامه نوشت: «بودجه سالانه آژانس در سال گذشته حدود 350 میلیون یورو (391 میلیون دلار) بوده است و بر اساس تخمین "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس این بودجه با توجه به وظایف نظارتی جدید محوله به آژانس، یک میلیون یورو در ماه افزایش خواهد یافت.  
تا کنون هزینه های لازم برای فعالیت های نظارتی آژانس در ایران از طریق کمک های داوطلبانه کشورهای عضو تامین می شده اما دیپلمات ها گفته اند که انتظار دارند بودجه قاعده مندی برای این اقدامات در آینده در نظر گرفته شود.»      

  506
 



۲۲/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن