تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802896871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر آمريکا به ايران حمله نظامي کند نه تنها اسرائيل، بلکه همه منافع آمريکا را تهديد مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳۷ب.ظ)
رضايي: اگر آمريکا به ايران حمله نظامي کند نه تنها اسرائيل، بلکه همه منافع آمريکا را تهديد مي کنيم موج - دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سؤال که آمريکا به دليل ترس از حمله ايران به اسرائيل حمله نظامي به کشور ما نمي‌کند، گفت: بعد از مذاکرات اين نظريه بسيار ضعيف شده، اما؛ اگر آمريکا واقعاً به ايران حمله نظامي کند نه تنها اسرائيل، بلکه همه منافع آمريکا را مورد تهديد قرار مي‌دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن رضايي عصر روز سه شنبه در طرح آموزش سياسي فعالان تشکل‌هاي دانشجويي کشور در مجتمع آموزشي صنعت آب و برق در مشهد در خصوص سياست خارجي به ويژه مسئله ايران و آمريکا گفت: بعد از پيروزي انقلاب چالش‌هاي زيادي با آمريکا داشته و در اين مدت مذاکراتي هم صورت گرفته است، حتي در سال‌هاي اخير رئيس جمهور آمريکا به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت.
وي بيان داشت: بايد رفتار آمريکا را در مدت اين 38 سال با ايران را مورد تحليل قرار دهيم و نمي‌توانيم به صورت سطحي و ساده‌لوحانه در مورد رفتار آنان را ارزيابي کرد و متوجه شويم در پشت برجام چيزي نهفته است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که آمريکا بعد از پيروزي انقلاب به مدت 10 سال رفتار خشونت آميزي عليه ايران شروع کرد، خاطرنشان کرد: از جمله اين رفتارها حوادث عليه ايران را مي‌توان حادثه کردستان، کودتا عليه ايران، هشت سال دفاع مقدس و حمله شيميايي صدام عليه ايران دانست.
رضايي يادآور شد: بعد از رحلت امام خميني (ره) يک دوره تنش زدايي بين ايران و آمريکا را شاهد بوديم که اين دوران تا زمان بوش ادامه يافت در اين دوران تحريم‌ها کم جان بود و آمريکا تهديدات نظامي نمي‌کرد.
وي با اشاره به اين که در اين دوران وضعيت سياسي ايران نسبت به گذشته تفاوت پيدا کرده بود، افزود: دو رئيس جمهور ايران پا را خيلي فراتر گذاشته بودند و رويکردهاي تازه‌اي در ايران شکل گرفته بود، اما؛ پاسخ آمريکا به ايران از روي بي نيازي و تکبر بود تا جايي که بوش ايران را محور شرارت خواند. به تعبيري امريکايي‌ها به روي خوش دو ريس جمهور ايران سربالايي جواب دادند
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بوش قصد داشت به ايران حمله کند؛ اما عده‌اي از فرماندهان نظامي آمريکا او را از اين کار منصرف کردند.
رضايي با اشاره به اين که رفتار آمريکا از زمان بوش تا اوباما رفتار خشني را با ايران داشتند، بيان داشت: بيشترين حرف‌ها، شعارها و قطعنامه‌ها در اين دوران بود و اولين تحريم‌هاي سنگين از سال 89 شروع و تا سال 91 افزايش پيدا کرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که اين دوره ظاهر جنگ داشت؛ اما باطني تحريم داشت، خاطرنشان کرد: «برجام» سرآغاز دوران جديد ما با آمريکاست.
رضايي افزود: امروز آمريکا در ظاهر مرحله‌اي به نام دوستي را نشان مي‌دهد که گوىى مي‌خواهد يکسري واقعيت‌ها را بپذيرد ولي رفتار او چيزي ديگر را نشان مي‌دهد ما بايد رفتارهاي آمريکا را بعد از پيروزي انقلاب مورد بررسي قرار دهيم و به اين سؤال که آيا در آمريکا يک تحول نسبت به ايران صورت گرفته يا اينکه رفتار آنان ظاهر سازي است و با يک مواجه جديد رو به رو هستيم برسيم.
وي با بيان اين که آمريکا در برابر ايران بر سر چهارراه ترديد قرار داشت، بيان داشت: آمريکايي‌ها با بررسي‌هايي که انجام دادند متوجه شدند که ادامه تحريم‌ها و تشديد آن و حمله نظامي به ايران امکانپذير نيست، بنابراين راه چهارم که عقب نشيني است را انتخاب کردند و سعي کردند اين عقب نشيني آبرومند باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص مذاکرات هسته‌اي و برجام گفت: اوباما با اين کار آمريکا را از يک باتلاق سياسي خارجي بيرون کشيد و کنگره بايد به اوباما مدال بدهد، البته ما هم موفقيت‌هايي به دست آورديم.
رضايي با بيان اين که ما در مذاکرات چقدر امتياز داده و چقدر امتياز گرفته‌ايم و اکثر تحليلگران کشور به آن مي‌پردازند، گفت: اين مسأله مهم است که بررسي کنيم که آمريکا در اين مذاکرات عقب نشيني دوستانه و يا فريبکارانه انجام داده است.
وي به پيام شرکت ناسيونال براي ايجاد يک نمايندگي در ايران اشاره کرد و افزود: اين کار ناسيونال يک بار فرهنگي دارد. کار اين شرکت؛ يعني اين که، مي‌خواهند ما را مانند سابق مصرفي کنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: چرا شرکت‌هاي داراي تکنولوژي موتورهاي هواپيمايي چنين پيامي را به ايران نمي‌دهند؟
رضايي گفت: به نظر من با وجود آن که رفتار آمريکايي‌ها فريبکارانه است ما مي‌توانيم با هوشياري منافع خود را به دست آوريم؛ در غير اين صورت ضربه مي‌خوريم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در برجام زمان‌بندي‌هايي که انتخاب کرده‌اند ناجوانمردانه است؛ در ديپلماسي بايد بدانيم فريبکاري طرف مقابل را بايد با هوشياري خنثي کنيم، در صورت حمله آمريکا به ايران همه منافع آن‌ها را مورد تهديد قرار مي‌دهيم.
رضايي در پاسخ به اين سؤال که آمريکا به دليل ترس از حمله ايران به اسرائيل حمله نظامي به کشور ما نمي‌کند، گفت: بعد از مذاکرات اين نظريه بسيار ضعيف شده؛ اما اگر آمريکا واقعاً به ايران حمله نظامي کند نه تنها اسرائيل بلکه همه منافع آمريکا را مورد تهديد قرار مي‌دهيم.
وي در خصوص قبول قطعنامه گفت: قطعنامه 598 در اوج اقتدار نوشته شد؛ اما ما آن را در اوج ضعف پذيرفتيم، بعد از قطعنامه آمريکا عراق را تقويت کرد تا شرايط هويج و چماق را به وجود آورد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه بعد از قطعنامه جنگ جديدي شروع شد، خاطرنشان کرد: عراق دوباره خرمشهر را محاصره کرد و بعد از اينکه ايران ارتش عراق را شکست داد صدام قطعنامه را پذيرفت.
رضايي اضافه کرد: ما مي‌خواستيم وارد عراق شويم، اما؛ امام جلوي ما را گرفت و فرمود چيزي را که ما پذيرفته‌ايم حاضر به نقض آن نيستيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا شما براي پايان دادن به جنگ آگاهانه نيروها را به غرب کشور برديد؟ گفت: مشکلي که در کشور داريم اين است که برخي مي‌خواهند در همه زمينه‌ها کارشناس باشند بهتر است قضاوت‌ها را از کساني بشنويد که در آن زمينه کارشناس باشند يا به سخنان کارشناسان استناد کنند، کساني که اين صحبت‌ها را کردند سررشته نظامي ندارند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سؤال که چرا دوباره لباس پاسداري پوشيديد؟ گفت: 10 سال آينده بسيار مهم است جنگ‌هاي نيابتي و تکفيري‌ها، حوادث سوريه و عراق را داريم. در آينده در حوزه خليج فارس حوادثي خواهيم داشت و من پيش بيني مي‌کنم که عربستان با کويت و عمان درگير شود.
رضايي ادامه داد: به نظر من بازگشت به ارزش‌هاي اول انقلاب تنها راه پيشرفت کشور است.
وي در پاسخ به اين سؤال که چرا برخي از سياسيون در خصوص برجام اظهار نظر نمي‌کنند و اينکه چرا در اين موقعيت حساس مجلس به تعطيلات رفته؟ گفت: اينکه توافق برجام مراحل قانوني خود را طي کند به نفع دولت است و اين توافق اکنون در شوراي امنيت و مجلس در حال بررسي است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بايد آرامش سطح جامعه را حفظ کنيم به همين خاطر بايد در سطح جامعه درمورد برجام محتاطانه صحبت کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن